Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben net weer naar een kliniek geweest omdat mijn paards been weer dikker leek te worden. Vanmorgen moest ik voor het laatst antibiotica geven en het leek me niet de bedoeling dat haar been weer dikker werd nu...
In ieder geval, ik heb aan de arts (een andere dan maandag) gevraagd wat nou precies de gevolgen kunnen zijn van antibiotica in dit stadium. Hij vertelde dat er een groot onderzoek bij o.a. honden en paarden heeft plaatsgevonden om uit te zoeken wat voor consequenties antibiotica heeft als de betreffende diersoort dit toegediend krijgt vlak na de dekking. Hieruit blijkt dat antibiotica, geloof het of niet, een positief effect heeft op het al dan niet drachtig worden én het bij honden ook nog positief samenhangt met een groter aantal pups. De grotere kans op drachtigheid komt doordat bacteriën die zich eventueel in de baarmoeder bevinden, zonder dat ze het paard ziek maken, gedood worden door de antibiotica en het vruchtje heeft hierdoor een grotere kans op overleven. Het leek me wel nuttig om deze informatie nog even met jullie te delen.