Regumate

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Regumate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 15:58

Ik ga vanaf morgen beginnen met Regumate bij mijn paard. Ze moet dit 10 dagen krijgen, daarna wordt ze hengstig gespoten en als alles meezit geïnsemineerd.

Mijn paard gaat op dierenarts advies aan de Regumate, omdat ze wel een hoop eitjes aanmaakt, maar er geen 1 is die groeit.

Nu is mijn vraag of er meer mensen zijn die deze behandeling ook wel eens bij hun merrie hebben gehad en wat het resultaat was. Baarmoeder is volgens de da zeer mooi, ze heeft een heel duidelijk karrewiel.

gomir

Re: Regumate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:45

-> KS

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:52

gr_roos schreef:
Ik ga vanaf morgen beginnen met Regumate bij mijn paard. Ze moet dit 10 dagen krijgen, daarna wordt ze hengstig gespoten en als alles meezit geïnsemineerd.

Mijn paard gaat op dierenarts advies aan de Regumate, omdat ze wel een hoop eitjes aanmaakt, maar er geen 1 is die groeit.

Nu is mijn vraag of er meer mensen zijn die deze behandeling ook wel eens bij hun merrie hebben gehad en wat het resultaat was. Baarmoeder is volgens de da zeer mooi, ze heeft een heel duidelijk karrewiel.

Ik heb mijn merrie vorig jaar op de regumate gehad, ze was drachtig maar bleek na 6 weken dus niet meer drachtig te zijn. Alleen had ik ervoor gekozen om haar t/m 180 dagen dracht op de regumate te houden uit voorzorg.

Ik begrijp alleen niet waarom ze eerst regumate krijgt? Ik moest dit gaan geven na de inseminatie en niet ervoor, en dit toen doorgeven tot 180 dagen en langszaam afbouwen.

:-) wij hebben een beauty van een veulen gekregen dit jaar ;-)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 08:59

Mijn paard krijgt het om der te synchroniseren zoals de DA het noemt. Dat er goede resultaten bereikt worden tijdens de eerste weken van de dracht weet ik. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die het ook zo moeten toedienen als ik. Dus voor het insemineren en of er inderdaad een goed eitje komt.