Sterre is altijd een verschrikkelijk lieve merrie........ behalve als ze een veulen heeft, heb ik wel in de gaten. Ze heeft nu haar 2e veulen, vorig jaar ging het precies zo (maar toen nog erger)
Zolang ze staat te eten kan ik zowel haar aaien, en ook het veulen over zijn achterhand kriebelen en aaien als ze dichtbij haar staat of drinkt.
Als Ster NIET staat te eten, mag ik niet in de buurt komen en al helemaal niet als het veulen ligt te slapen. Dreigementen, oren in de nek, neus opgetrokken, achterbenen in de aanslag om uit te halen, binnen 6 meter.
Nu heb ik wel begrepen dat je ze dan voetje voor voetje, achterwaarts moet benaderen en vooral geen aandacht aan hen schenkend. Vanmiddag heb ik dat zo gedaan, me geconcentreerd op het verkeer op de snelweg, de irritante kippen, de buurpaarden, kortom ze volledig negerend. Uiteindelijk stond ik met mijn rug (ogen in mijn achterhoofd) 2,5 meter van een slapende Vue en een staand slapende, maar alerte Sterre vandaan, maar wel met het "veilige" dressuurhekje van 35 cm hoog tussen hen en mij in.
Ik wil zo min mogelijk fouten maken, maar hoe ga ik nu verder?
Ik wil uiteindelijk merrie en veulen kunnen aaien, halstertje om kunnen doen, kortom alles wat iedereen doet.
Als Sterre staat te eten of net klaar is met eten, kan ik haar wel gewoon meevoeren aan het halster. Dan doet ze niet nijdig; controleert alleen of haar kind meeloopt.
Sorry, mensen zonder fok-ervaring hoeven niet te reageren
. 
. Ik ben er dus al dichtbij!
...
.
.