Merrie 340 dagen drachtig en nog nauwelijks uier?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tsikala

Merrie 340 dagen drachtig en nog nauwelijks uier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 13:25

Herkennen jullie dit? Mijn merrie is nu 340 dagen drachtig, maar vertoont nog weinig tot geen tekenen van een naderende dracht. Ze heeft echt maar kleine zakjes (uiers) en nog geen slappe banden of hoogdragende staart oid.

Mensen hier ervaring mee?

Groetjes Melina

racekater

Re: Merrie 340 dagen drachtig en nog nauwelijks uier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:29

Als de merrie en het veulen er klaar voor zijn komt het vanzelf.
Succes met wachten!

jennyk

Re: Merrie 340 dagen drachtig en nog nauwelijks uier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:12

tekenen van een naderende DRACHT?
Of bevalling?
Het kan ook nog wel een paar weken duren, zijn er meer die dit jaar 360 dagen dracht gehaald hebben (en zelfs nog meer)
Ze is nog wel drachtig en heeft niet ongemerkt de vrucht verloren?

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:13

Hey Melina!
toevallig dacht ik vandaag aan Porsche en hoe ver ze zou zijn... na even zoeken vond ik dit.
Haar moeder is ook drachtig en we hoorden van haar eigenaresse dat die ook al over tijd was.
Is er ondertussen al iets? En voel je het veulen nog goed bewegen?
Bij de oma van Porsche ging het ineens heel snel, had helemaal geen uier en toen liep ineens Mercedes erbij in de stal!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 18:04

Hey Melanie,

Porsche zit nu alweer op 350 dagen en nog steeds niks :(:) Ze krijgt wel beetje bij beetje wat meer uier, maar de spenen gaan nog niet uit elkaar staan en er is ook niks van hars/melk te bekennen. Ik denk dat ik gewoon rustig moet afwachten, ik vind het wel heel spannend en hoop dat ze wel wat tekenen gaat geven voor de naderende bevalling, maarja dat weet je nooit natuurlijk.

Porsche staat wel buiten op dit moment, omdat ze dat zelf gewoon erg fijn vind en ze heeft daar mooi de ruimte om te bevallen. Alleen het weer is nog wel erg wisselvallig, dus dat vind ik dan wel weer een risico. Ik zit eraan te denken haar bij voorspellend slecht weer op stal te zetten snachts. Dat zal misschien wel wat stress geven, maar dan kan het veulen wel rustig opdrogen mits het geboren word.

Ik kan niks anders doen dan wachten en ik zal je op de hoogte stellen als de kleine er is ;) Wat leuk dat Mercedes ook drachtig is, weer van Convenance? Want dan ben ik wel erg benieuwd wat eruit komt, lijkt me erg leuk een vol broer of zusje van Porsche.

Groetjes Melina

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 23:46

Jee.. dat duurt echt lang! Mijn DA zei al eens dat het enige wat je kan doen is blijven controleren of het veulen beweegt...
Op zich fijn als ze lekker veel buiten wil lopen en ja, misschien goed het weer in de gaten houden en met slecht weer s'nachts op stal.

Mercedes hebben ze door een NRPS pony laten dekken, ik weet niet welke... Die mensen hebben meerdere kinderen en wilden nog een rijpony erbij, wel leuk dan kan het veulen ook blijven.