Ik heb eigenlijk een grote vraag. Stel de merrie is gedekt en drachtig. Hoeveel kosten komen er dan bij kijken? Scannen, opvoelen maar ook rekening houden met speciaal voer naar mate de dracht vorderd enz.
En stel, dat ding komt goed ter wereld. Wat zijn de eerste zes maanden dan de extra kosten?
Maar ook: stel dat het fout gaat...
En als die zes maanden dan voor bij zijn: hoe vind je een op fok (Belgie)?
En die kosten mogen met een flinke marge
Ik wil echt een realisitsch beeld van wat het kost om een paard te fokken.En niet gaan denken dat de merrie al drachtig is want dat is het niet het geval. Maar ben daar wel al een tijd over aan het nadenken. Maar eerst wil ik voldoende geinformeerd zijn voor ik er zelfs maar aan denk om het echt luidop uit te spreken.
Moeilijk moeilijk...
Maar omdat ze een jaar geleden zonder duidelijke reden wat onregelmatig was, niet echt kreupel maar gewoon onregelmatig hebben we er een DA bijgehaald, die heeft een buigproef gedaan en een kant was minder buigzaam dan de andere wat hem deed denken dat ze heel lichte artrose zou hebben. Echter was de buigproef nog meer dan goed genoeg en vond hij het niet nodig om foto's te laten maken... Maar omdat het dus wel kán dat het er zit, komt er ook meteen een DA bij als ze kreupelt.