We hebben net mijn veulen van 5 week Findiar Oral Doser gegeven, maar het ringetje schoot door! Ze heeft dus ipv 10 ml 20 ml gekregen! Is dit erg? GRAAG EEN SNELLE REACTIE!
Bel je DA eventjes. Dan weet je het sneller dan dat je hier op reacties moet wachten.
Rody01
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-09 19:54
Dat is tegen diarree. 10 ml per 100 kilo. Op de bijsluiter staat niets. En 10 ml was eigenlijk ook nog iets te vveel geweest. Maar dat was miss maar 2 ml te veel geweest.
Even DA bellen, dan weet je het zeker. Bikkel zat hier vorig jaar ook aan, en die heeft vooral dag 1 meer gehad (DA zelf gedaan), dus volgend mij kan het weinig kwijt, maar ik ben geen Dierenarts.
fjordnina
Geplaatst: 30-05-09 20:02
Even gezocht: 5 ml per 100 kg lichaamsgewicht. Betekend dus dat het veulen van de TS sowieso voor 200 kg krijgt en nu voor 400 kg heeft gehad.
Ik ben er ook achter gekomen dat het een voedingssuppelement is voor een goede darmflora en daarmee een goede stoelgang. Op de site van de leverancier staat het als anti diarree middel bekend. Er is verder niets te vinden over overdosering. Ik neem aan dat je dit middel ook via de DA gekregen hebt, dus zou ook aanraden om daar contact mee op te nemen.
Hier geven ze idd ook spul tegen diaree, is ook 2x daags halve stuit, alleen heet het hier anders. (of het is een ander merk) Fijn in elk geval dat het geen kwaad kan. Leek mij al wel raar als het kwaad kon dat er niets in de bijsluiter over zou staan, maar je weet maar nooit...