Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)Op het einde hing de moederkoek er dus al uit en de nageboorte lag binnen de vijf minuten op de grond. Daar heb ik niks speciaal aan gemerkt. knooopje schreef:Cheveyo schreef:Hoi nog even een vraagje hoor.
Je moet dus de rode blaas kapot maken als je die ziet komen?
ja zodat het vruchtwater er uit kan,anders moet ze een grote skippy bal er uit drukken en dat lukt niet,de placenta komt eerst en als die er niet uit kan kan het veulen er al dus ook niet uit.
Cheveyo schreef:de redbag is toch het gedeelte van de nageboorte wat donkerrood is, het vlies is melkwit dan.
ik leg het wellicht wat krom uit. Het komt er andersom uit, normaal eerst de blaas en dan de placenta, maar dan eerst de placenta met daarna de blaas. Als je het op de grond legt heb je de witte blaas en de donkerrode, dat zijn aparte delen die aan elkaar vast zitten met de navelstreng er door. Toch? Cheveyo schreef:Ja dan bedoelen we denk ik hetzelfdeik leg het wellicht wat krom uit. Het komt er andersom uit, normaal eerst de blaas en dan de placenta, maar dan eerst de placenta met daarna de blaas. Als je het op de grond legt heb je de witte blaas en de donkerrode, dat zijn aparte delen die aan elkaar vast zitten met de navelstreng er door. Toch?