Mijn 12 jarige E-pony is vorige week donderdag gedekt ( eerste keer). Nu zag ik vanochtend dat ze slijm verloor.... is dit een slecht teken? Ik heb geen idee... iemand wel?
Superhafjes
Geplaatst: 23-05-09 12:37
Onze merrie verloor net na het insemineren ook veel slijm, maar is nu 46 dagen drachtig! Bij haar was het dus geen slecht teken! (Was ik eerst ook bang voor hoor!)
oke gelukkig... Ja in het begin zag ik wel dat er dood sperma uit kwam... maar nu wast echt slijm. Maar donderdag gaan we haar laten scannen... dus ik hoop echt dat ze drachtig is
Superhafjes
Geplaatst: 23-05-09 13:32
Echt dood sperma heb ik er eigenlijk niet uit zien komen, weet ook niet of dat gebruikelijk is, maar dus idd wel enorm veel slijm (heb t ook niet van dichtbij bekeken zeg maar!)
Maar iig veel succes voor de scan donderdag!! Is toch altijd spannend he?!
Volgens de dierenarts was het toch een slecht teken... ze is niet drachtig , ze eeft een ontsteking haar baarmoeder zit vol met vocht... superbalen Komt omdat ze al vrij oud is voor de eerste keer(14) Ga er even over na denken of ik haar nog een keer ga laten dekken ofniet... balen
He, das ook balen zeg!!! Kunnen ze de baarmoeder niet spoelen oid? Onze merrie had egt ook veel slijmverlies nadat ze gedekt was...misschien toch een andere oorzaak geweest dan...
Hoop voor je dat het toch nog een keer lukt van't jaar! (als je beslist haar nog eens te laten dekken)
Tegen de tijd dat ze weer hengstig is, is de kans groot dat de ontsteking wel weg is, Spiritoes, als je even terugrekent wordt de merrie pas over een kleine week hengstig
Kan altijd gebeuren hoor! Het is goed dat ze haar gaan spoelen, indien dat niet werkt kunnen ze ook nog flushen. Laat je haar na de inseminatie wel weer scannen of de baarmoeder nog steeds schoon is? Ze kunnen ook oxiticyne spuiten namelijk dat er voor zorgt dat de baarmoeder schoon trekt.
ja we zijn vanochten weer geweest, ze was hengstig gespoten donderdag dus vandaag was ze overduidelijk hengstig. We hebben haar daar laten spoelen/flushen (dacht dat het hetzelfde was?) er kwam echt een hele zak vol vieze troep naar buiten. Maar we weten niet of het nu weg is, dus even de baarmoeder laten rusten en maandag weer spoelen en kijken of de ontsteking weg is. De ontsteking kwam zeer waarschijnlijk door de sperma. In sperma zitten altijd wel wat bacterien. Mijn merrie had een beetje vocht, normaal werkt een merrie die vocht eruit. Maar omdat mijn merrie 14 is en nog nooit een veulen heeft gehad is de baarmoedermond gespannen. Dus dat vocht is gaan borrelen en vermeerderd( met pus bah) door die bacterien.
We kijken nog even of we dus nog gaan insemineren maar dat sowieso pas als de infectie weg is. Maar het kan dus zo weer opnieuw gebeuren.
Ik wilde je vraag beantwoorden maar alles wat ik wilde zeggen staat er al dus wil ik je gewoon heel veel succes wensen en hopelijk loopt er volgend jaar een klein dartel veulentje bij je in de wei, succes meid.