Wachten duurt lang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Wachten duurt lang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 11:04

Mijn hoogdrachtige merrie (nu 335 dagen drachtig, maar waarschijnlijk al wat verder omdat het vruchtje op de 18 dagen scan ouder was) houdt me lekker voor de gek.
Paar weken geleden wat hars, later weer weg. Vorige week hetzelfde grapje, en nu is er niks meer aan te zien.
Banden zijn slap, uier is vol, en ze is behoorlijk onrustig.
Vannacht heeft ze me heel de nacht wakker gehouden, door me voor de gek te houden; rondjes lopen, liggen, helemaal plat.. steeds naar haar staart kijken, naar d'r buik schoppen.... maar helaas geen veulen :+

Nu ben ik zo iemand die echt geen geduld heeft, en kan het er wel uitkijken inmiddels :))
Het is een maiden merrie dus ik weet niet wat ik van d'r kan verwachten; zou ze nog gaan kegelen of komt het straks gewoon ineens.... ben benieuwd!

Nog meer mensen met slapeloze nachten en ongeduld? ;)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:03

Jazeker, hier nog zo eentje... :D
Pinto is 332 dagen drachtig, is afgelopen donderdag begonnen met harsen. Uier is mooi vol, banden slap, maar nog steeds geen veulen... :Z Kan het er ook wel uitkijken, haha.
Overigens ook haar eerste, dus geen idee wat ik verwachten kan. Ze is trouwens nog niet onrustig, wij dus wel... :D

Caletta

Re: Wachten duurt lang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:43

ha, ik kijk bokt tijdens het waken. singel, camera en een merrie die 333 dagen is, zonder vol uier, maar verder wel banden slap, onrustig etc. En inderdaad geen geduld, want vorige veulen kwam met 321 dagen......

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:04

mmm het kan beroerder

mijn merrie is vandaag 358 dagen , die maakt er echt wat moois van :o

Azra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:23

ja hier ook 1, merrie is al ruim 3,5 week bezig met onrustig doen volle uier en staan/liggen, hars en slappe banden. Eerst waren we erg bang, want ze begon flink te vroeg...ze zit nu pas op 315 dagen! Gelukkig heeft ze het tot nu toe binnen gehouden, maar nu na haar 3 weken goed in de gaten te hebben gehouden zijn we kapot! Vorige veulen kwam te laat, maar verwacht deze wel te vroeg...

Hoe is jullie nacht verlopen??

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:43

Heel onrustig... :D

De melk spuit onderhand uit de uier, echt met stromen af en toe, haar benen zitten helemaal onder... Kan het toch niet lang meer duren?

Hoop dat die van jou nog even blijft zitten met 315 dagen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 14:20

Spannend Pinto!! dat gaat vast niet lang meer duren!

Azra; hopelijk blijft het veulen nog 5 daagjes minimaal zitten!

Hier nog niks.. m'n merrie vindt het ook allemaal nog best. Trekt nog gerust een sprintje met m'n 2 jarige, vannacht was ze rustig, birth alarm is maar een keer of 4 afgegaan. Heb eindelijk een beetje bijgeslapen (zo'n 13 uur :o klokje mooi rond dus). Kan er weer even tegenaan. Hopelijk duurt het niet al te lang meer. M'n andere merrie mag over een maandje.. en wil graag tussendoor nog ff rustig bijslapen :))

Mangelarga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:00

Wij zitten al ook even op het "wachtbankje" :D
Vorig jaar kwam het veulen op dag 320 en nu zitten we op dag 342... Ik hang ongeveer 3 x per dag onder haar buik om te kijken of er hars op de speentjes zit maar niks hoor. Als ik aan kom lopen zie ik haar al denken...pffff komt ze weer :+ en dan loopt ze lekker weg, hihi.
Vraag dan even aan m'n dochtertje Floor van 6 jaar oud of ze even wil kijken want Silke (de mini shet) is helemaal gek van haar en vind alles prima wat ze doet :P .
Ze is ook nog niet onrustig maar dat was ze vorig jaar ook niet dus afwachten maar, zit niks anders op :D

Azra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:03

Kytha; ja kan me voorstellen, als je ze achter elkaar krijgt wordt het wel heel erg zwaar! :z

Pinto; Lijkt me wel dat het dan snel gaat gebeuren!! Spannend hoor...Hou ons op de hoogte!

Mangelarga; wat kan dat schelen he per jaar!! Nu gewoon al 22 dagen...succes ;)

Ja ik hoop ook dat ze het nog even binnenhoudt...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 18:28

Mangelarga; zo dat is een verschil zeg!! gek he dat dat per dracht zo veel kan schelen!
Ook herkenbaar :o ik hang er ook zo'n 3x per dag onder, maar weinig vorderingen..

't veulen in tegenstelling wil er geloof ik langs de zijkant uit: :oo
Afbeelding

arme merrie :(:)

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:44

Aaghh. Grain's veulen is ook heerlijk bezig dus :+ !
Wij wachten op 2 veulens, aanstaande vrijdag ga ik een weekendje weg met de voetbalmeiden, zul je zien dat ze dan alletwee veulen :( !

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:21

Goedemorgen allemaal...

Na weer een slapeloze nacht (elk uur ff checken) nog steeds niets... Ondanks de melk (die weer vrolijk over de benen stroomt...), banden, uier, buik, noem maar op blijft ukkie lekker zitten waar die zit... :P

Nog 5 of 6 van zulke nachten en ik slaap denk ik door elke geboortemelder heen... :Z :D

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:23

En is er al wat?

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:25

Spannend is er al wat?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:13

Bij ons nog niet... ;(

Ze is er helemaal klaar voor, maar er komt gewoon niets. 's Nachts staat ze wel te kreunen, maar de volgende dag wil ze gewoon weer gezellig de wei op...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 11:26

Pinto; schiet niet echt op zeg... hopelijk komt het bij jou merrie ook gauw!! :(:)

Hier issie er!! *\o/*
Mijn merrie kegelde nog helemaal niet. Vannacht was het ook rustig met het birth alarm.
Om 8 uur ging ie af, en de pootjesblaas was al te zien. Wij als een gek naar buiten. M'n merrie perste helaas niet echt door dus we hebben ff geholpen (met 3 man sterk), maar hij is er!!
Het is een zwart hengstveulen; 3 witte beentjes, en de andere half.

Ze had het niet beter kunnen plannen; 's morgens vroeg in het zonnetje op onze vrije dag!
Devynn O'Shea:
Afbeelding

Azra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:31

Gefeliciteerd!!! Wat een plaatje!!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:37

Wow, wat een snoepie, gefeliciteerd!!! Inderdaad een supergoeie timing, kun je de hele dag van hem genieten. En veel foto's maken... :P

Ben wel een beetje jaloers natuurlijk... ;)