ik vraag me af wat er zo gevaarlijk is om te gaan kijken naar een merrie dat nog niet lang geleden geveulend heeft. Wij hebben ook paarden. Is er een gevaarlijke ziekte die gemakkelijk overzet?
groetjes
fjordnina
Geplaatst: 08-05-09 19:32
Zolang de merrie je niet de stal/weide uit slaat vanwege beschermingsdrang is er toch niets aan de hand ?
Snap ook niet zo goed waar je het vandaan haalt dat een merrie gevaarlijk zou zijn of dat er gevaarlijke ziektes bij een veulen rond dwalen.
Ylana
Geplaatst: 08-05-09 19:34
Ik denk dat de TS bedoelt of er een ziekte is die gemakkelijk naar het veulen overgebracht kan worden. Van mens naar veulen dus.
Het eerste waar ik aan denk is droes, rhino of influenza. Maar goed, netjes je handen wassen en andere kleren aan als je van je eigen stal afkomt en dan moet je toch wel naar een veulen kunnen gaan kijken? Tenzij je natuurlijk weet dat je paard op dit moment droes oid heeft, dan zou ik het bezoekje nog even uitstellen.
RZDLover
Geplaatst: 09-05-09 10:48
Ja inderdaad, net wat Uriëlle zegt en eerst even rondvragen aan de staleigenaar waar het veulen staat (of er momenteel ziekten heersen).