nu al jeuk aan de staart van het veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jamejozie

nu al jeuk aan de staart van het veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 20:12

misschien een paniekreactie om niks, maar ik was vanavond dapper bezig met oliver en merkte dat het krabben op zijn staart hij wel bijzonder lekker vind, waarom ik me hierom zorgen maak is dat er bij ons op de wei 2 zijn met zomerexceem, bij de buurman is er ook 1 met zomerexceem...

maak ik me nu zorgen om niks en jeukte het toevallig daar, of is hier meer aan de hand ???

Joto

Re: nu al jeuk aan de staart van het veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:14

Veulens zijn gek op kriebelen :D En dan met name bij de schoft en kont.

Ik zou zeggen lekker door kriebelen en geen paniek

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:27

Mijn veulen kwam al snel in rengalop aan om zich dan vliegensvlug om te draaien en achteruit naar me toe te komen. DAAR kriebelen graag. Meneer is nu 5 maar vindt het nog steeds heerlijk.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:00

is niets om je druk om te maken hoor, veelens vinden het gewoon heel leuk om hun lichaam te onderzoeken :+

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:15

Alle veulentjes schuren volgensmij welleens een weekje of wat. Denk dat het gewoon door die dikke veulenkrullenvacht komt. Zal me nog niet direct zorgen maken. Ik heb ook veel veulens gezien die een plek op de manenkam kaalschuurde. Maar daarna nooit meer geschuurd hebben.

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 12:38

gelukkig maar, ik kneep ehm al, ik dacht het zal toch niet, maar moeder en de fjord op de wei hebben ook nergens last van, dat in tegenstelling van de shetlander (altijd al last gehad) en de kruising new forrestxhackney sinds 2 jaar... maar gelukkig dus paniek om niks pfffff.....

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:40

Als ik op de wei kom, dan komen mijn Tink en mijn Shetveulen knoerthard op me af, draaien zich tegelijk om, en dan sta ik daar met twee kontjes naar me toe 'nu, daar en niet te subtiel graag'
Erg gezellig :P

Ik zou het in de gaten houden, maar niet in de paniek schieten :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:48

Volgens mij doen idd alle veulens dat, vooral als ze van hun geboortevachtje naar hun zomervachtje gaan! Ons veulen van vorig jaar vond vooral op zijn hals erg lekker. Perfect om hem te belonen: hoefje krabben en dan even kriebelen, al snel gaf hij voetjes als je er bijna alleen maar naar wees!

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 20:41

paniek om niks, maar het is dan het eerste veulen voor ons en je wilt toch niks fout doen of over het hoofd zien....
wil nog niet zeggen dat het altijd lukt, want het ontwormen was neit zo'n succes vandaag, kwam eigenlijk handen en voeten te kort, morge nog een poging wagen met een man meer.....