Toch maar nog een keer dekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

creabea

Toch maar nog een keer dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 13:15

Mijn merrie (welsh pony) van 22 is altijd een super goede moeder voor de veulens.
De baarmoeder ziet er nog top uit en ze is altijd in 1 x drachtig (inmiddels 8 veulens gehad). Nu hadden we d'r vorig jaar weer eens laten dekken, maar helaas is het veulen er na 10 maanden dracht met Rhino van afgekomen. De merrie was echt aan het rouwen...
Volgens mij heeft ze dus graag veulens, als ik d'r nu nog een keer laat dekken krijgt ze op de 23e nog een veulen, wie heeft daar ervaringen mee?
Merrie is zelf in topconditie, maar loopt verder alleen in de wei met een clubje. Is nooit bereden geweest.

bakkabouter

Re: Toch maar nog een keer dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:22

Als haar baarmoeder en eierstokken nog in orde zijn, zie ik niet in waarom je het niet zou doen. Aangezien ze vorig jaar nog vlot drachtig is geraakt, schijnt haar lichaam het nog wel aan te kunnen.
Verder is dit zeker niet de enige merrie die ik ken die op die leeftijd nog succesvol een veulen krijgt :)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:20

ik zou het gewoon doen je geeft aan dat de pony in top conditie is en graag veulens om te zorgen heeft dus als ze snel weer drachtig zal zijn is er toch helemaal geen probleem. Succes.

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 21:11

Bedankt voor jullie reacties. Had even bevestiging nodig. De DA zei ook dat nog prima kon.