Welke letter is dit jaar aan de beurt als eerste letter van veulens van het KWPN/NRPS ?? Ik dacht zelf de D maar zie allemaal veulens voorbij komen met als begin letter een E, dus geloof dat ik een jaartje achterloop..
StillAngel
Geplaatst: 20-04-09 18:56
Ik heb het even opgezocht in bokt, van vorig jaar staat er dit;
Bij het KWPN moet de naam in 2008 met een D beginnen
Dus in 2009 zal het met een E moeten beginnen ja
knollentuin
Geplaatst: 20-04-09 18:59
nrps is niet conform kwpn,bij nrps hengstveulen hoort de naam te beginnen met de eerste letter van de naam van de papa, merrie is vrij.
Karin
Geplaatst: 20-04-09 18:59
Het KWPN heeft dit jaar idd de E.
Bij het NRPS moet bij hengstveulens de naam beginnen met de eerste letter van de naam van de vader. Bij merrieveulens is de naam vrij.
zijn ook genoeg veulen namen met een D en je kan een andere roepnaam maken dan de naam in stamboek of er een woord voorzetten met de E en 2e naam met een D laten beginnen
Nou zowel merrie als hengst zijn nrps dus dat is weer een stuk makkelijker! Aangezien mijn merrie Pocahontas heet zat ik te denken aan een naam van een disney karakter, iemand nog ideen ?
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 21-04-09 23:37
Hoe heet de vader dan? aangezien het met de eerste letter van de hengst moet beginnen.
Omdat de verplichte beginletters al een aantal keer genoemd zijn en er nu mensen namen aan gaan dragen zet ik dit topic op slot. De namenzoektocht kun je voortzetten in het centrale paardennamentopic op paardenpraat.