Het paardje wat ik verzorg geeft melk uit haar uiers. ze is ook echt dikker geworden, nou is er een ruin bij geweest die net 4maanden geholpen was... volgens de DA is hij dan nog vruchtbaar. nu vraag ik me dus af kan het zijn dat ze nu drachtig is...? Haar uiers zijn niet echt groot en haar buik is ook niet mega dik. maar ze geeft nu al zeker een week melk.... iemand enig idee wat dit kan zijn?
onze DA zegt dat een ruin tot een half jaar na castratie nog vruchtbaar kan zijn. de eigenaar wil haar niet laten controleren...
_Inzo_
Geplaatst: 18-04-09 19:05
Ik denk het wel, als je merrie nog groeit... En melk geeft... Het kan idd wel. Laten scannen? Anders zie je wel of er iets uitkomt, je pony geeft vanzelf wel aan wanneer het rijden niet meer gaat!
het lijkt mij dat als ze melk geeft (dat het er ook echt onder aan de uier hangt) dat ze dan al bijna moet bevallen!!! wij moesten onze ruin ook idd 4 maand appart laten ivm achtergebleven cellen ofzo:S?
ik kan haar helaas niet laten scannen. dit wil de eigenaar niet. ik rij haar op dit moment ook al een half jaar niet omdat de merrie zelf ziek is. (iets aan de luchtwegen) foto's zijn helaas niet duidelijk genoeg
Wanneer heeft die ruin erbij gelopen? Loopt "de melk" vanzelf uit het uier of komt het omdat je aan de spenen zit te trekken? (hiermee kun je het nl opwekken), kan het niet zo zijn dat ze kort geleden gescheiden is van haar veulen (zonder dat je dit weet?). Is het uier warm, dik? Heeft het paard koorts? (dit ivm evt uierontsteking). Ook schijndracht is mogelijk door evt dekking van die ruin. Maak toch nog eens die foto's van het uier. Gr. Danielle