ik zit met een dilemma!
Ik heb eind vorig jaar december mijn merrie Mistral uit het land terug op stal genomen.
Ze heeft vorig jaar mei en juni in een groep gelopen en daarna 2 maanden op stal gestaan. Vervolgens heb ik haar samen met mijn jaarling in het land gehad (eigen land).
Toen ik haar uit het land haalde in december was ze ontzettend vet. We hebben haar meteen aan het Sonja Bakkeren gezet en haar steeds meer gereden.
Nu is ze zowel voor als achter mooi strak, je kan haar schouders mooi zien, alles eigenlijk, ze is gewoon weer "droog". Alleen een ding wil niet meer afslanken, en dat is haar buik. Daar is welliswaar het spek af, maar verder......
Ze wordt pisnijdig als ik haar buik aan de achterkant aanraak, zelfs als ik er dichtbij sta en naar haar uier kijk/wijs gilt ze al en haalt ze wat uit. Ze is er niet van gedient.
De staleigenaren denken dat ze drachtig is, en als ik niet beter wist zou ik het ook wel denken. Maar hier is het probleem, bij mijn weten heeft ze geen date gehad met een hengst! Althans, ik zou niet weten waar en wanneer!
Er staat op stal wel een hengst, maar ik kan me echt niet voorstellen dat die wat heeft uitgehaald met mijn pony. Het zou wel heel goed kunnen als je kijkt wanneer ze op stal stond, dat was vorig jaar Juli en Augustus. Dus dan zou ze nu zo'n 9 maanden drachtig kunnen zijn.
Maargoed. Ik heb wat foto's gemaakt, ik weet namelijk echt niet of ik haar nog wel ga laten opvoelen... Alleen als de kans heel groot is (nav opmerkingen) neem ik het in overweging. Want het is nou niet echt prettig voor haar, zeker niet voor de dierenarts denk ik hahaaha.

Wat uierfoto's, niet echt duidelijk want ik moest echt op mijn tellen passen! (ze trapte en deed nijdig)

Ze heeft trouwens al 7 veulens gehad bij haar vorige baasje, deze heb ik ook gemaild. Maar omdat mistral bij haar tijdens de dracht op het land liep kon ze mij niet meer vertellen dan dat ze aanhankelijker werd. En dikker natuurlijk, en uier kweken voor de bevalling.
Ik heb zelf nu ook al 2x een veulen gefokt... Maar toch, ik weet het echt niet of ze nou wel of geen echte tekenen heeft. Bij de vorige 2x wist ik gewoon dat ik een drachtige merrie heb, dan let je er verder niet zo op. Maar dit is dus een verassing.
Haar buik beweegt trouwens wel heel veel, maarja, ik weet niet of dat van het veulen is. Heb het bij mijn andere merrie tijdens de dracht volgens mij ook nooit zien bewegen, gewoonweg omdat ik niet weet hoe dat eruit ziet...

Dus ja, denken julie gewoon heeeel dik en neemt ze iedereen in de maling, of moet ik serieus mijn eigen zorgen gaan maken???
groetjes en alvst bedankt!