Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caletta
Berichten: 93
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Heelweg

Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 23:38

Wie heeft er al gebruik gemaakt van een Birth alarm dat je aan het halster bevestigd?
En hoe zijn de ervaringen?

Misschien willen wij een alarm kopen, maar twijfelen als we zouden kopen over welk type.
De singel vind onze merrie erg vervelend, maar aan het halster ben ik bang dat ze gaat schuren aan de voerbak of zo.
Maar misschien lukt dat helemaal niet.
Wie heeft er ervaring hiermee!! Graag zsm reacties!

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:20

Ik heb de Smart van Robor sinds januari. Mijn merrie is 7 mei uitgerekend dus tegen die tijd gaat hij gebruikt worden.

Het ziet eruit als een heel degelijk systeem met uitzondering van het zakje. Dat is wat aan de krappe kant en ik denk zelf dat deze het niet heel lang uit zal gaan houden. Het is een beetje een gepruts om het er allemaal netjes in te krijgen waardoor het zakje (met name aan de randen) wel wat te lijden heeft.

Ik heb ook een singelalarm. Daar altijd goede ervaringen mee gehad, maar prettig vinden ze het vaak niet.

Ik zou wel zorgen dat er zo min mogelijk schuurobjecten in de stal zijn. Zo hou je het risico het laagst.

Verder een zeer goed passend halster wat altijd blijft zitten is ook erg nuttig...

Nog niet echt volop ervaringen dus, die moeten nog komen.

Caletta
Berichten: 93
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Heelweg

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 00:04

Mijn merrie is 16 mei uitgeteld, dus ben wel benieuwd hoe het gaat.
De singel vond mijn merrie 3 jaar geleden ellendig, maar wel effectief. Maar ik ben benieuwd hoe het gaat!

Zijn er bokkers die het al wel hebben getest???

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:24

Ik heb hem dit jaar wel al 2 keer gebruikt..
Hij doet het goed als je paard meewerkt :+
Ik heb een hoek ingesteld van 65 graden zodat hij eerder afgaat dan dat ze plat ligt.. En waarom?
Beide merries gingen inderdaad niet plat met de bevalling, zelfs niet in een hoek van 65 graden.
Bij beide zag ik het wel aankomen en ben ik dr wel al bijgeweest maar bij de 1e ging de BA af toen die al geboren was, bij de 2e halverwege..
M'n andere merrie die nog moet die gaat wel altijd netjes plat liggen dus dan is die ideaal.
Hij werkt in ieder geval prima!

Caletta
Berichten: 93
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Heelweg

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 23:00

Pauk, bedankt voor je reactie en fijn om te weten dat je ook die hoek in kan stellen! Mijn merrie slaapt iedere nacht helemaal plat, dus met een singel worden we iedere nacht minimaal 3 x wakker, tot vervelends toe. Dan zet je hem op een andere stand, maar inderdaad, altijd de vrees dat je het mist.
(Bij ons eerste veulen is het gewoon om 22.10 geboren, dus achteraf gezien hebben we het niet nodig gehad... ha ha)

Herken je trouwens ook de opmerking over het zakje van Fjordnina?

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:31

Ik heb ook de Robor halstermelder (het "oudere" model, dus niet de Smart) en ben er erg tevreden over. Geeft weinig vals alarm (minder dan de singel !). Tuurlijk, een vals alarm zul je altijd wel krijgen, maar liever 10 keer te veel dan 1 x te weinig. Volgens mij vindt mijn merrie het halsteralarm ook fijner dan het singelalarm, zeker als ze wat overdraagt en de singel dus een paar weken elke nacht omheeft.
Ik had vorig jaar de melder nog niet eens op de slaapstand staan, maar heb toch weinig vals alarm gehad.
Het enige "nadeel" is dat het programmeren (zeker als je hem af en toe nog uitleent en de telefoonnummers dus aangepast moeten worden) wel wat tijd en gepuzzel kost.
Over het zakje eigenlijk geen klachten, tja, het is wat simpel als je ziet wat het hele ding kost ;) .

Ik vind het in ieder geval zéker een aanrader !

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:50

In welke prijsklasse is een robor halstermelder? ik zit er over te denken maar ik kan nergens de prijs vinden.

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:39

Volgens mij is ie nieuw iets op de 700 euro ...

frenia

Berichten: 9429
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Lierde (België)

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:25

ik heb de singel en wilde eigenlijk overstappen op een halsteralarm, maar bij nader inzien vind ik de singel wél stukken veiliger.
het is/lijkt misschien wat lastiger voor de merrie, maar veiligheid primeert toch vind ik
bovendien heb ik 1 merrie die er echt een kei in is haar halster uit te doen, dus dan heb je niks aan je halsteralarm natuurlijk...

Caletta
Berichten: 93
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Heelweg

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 23:33

Het halsteralarm kost 845 euro incl.

Caletta
Berichten: 93
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Heelweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 23:34

frenia schreef:
ik heb de singel en wilde eigenlijk overstappen op een halsteralarm, maar bij nader inzien vind ik de singel wél stukken veiliger.
het is/lijkt misschien wat lastiger voor de merrie, maar veiligheid primeert toch vind ik
bovendien heb ik 1 merrie die er echt een kei in is haar halster uit te doen, dus dan heb je niks aan je halsteralarm natuurlijk...



Hoezo veiliger? Ivm afwurmen?

frenia

Berichten: 9429
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Lierde (België)

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 00:24

ja, oa + vasthangen met halster enz

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:15

Caletta schreef:
Pauk, bedankt voor je reactie en fijn om te weten dat je ook die hoek in kan stellen! Mijn merrie slaapt iedere nacht helemaal plat, dus met een singel worden we iedere nacht minimaal 3 x wakker, tot vervelends toe. Dan zet je hem op een andere stand, maar inderdaad, altijd de vrees dat je het mist.
(Bij ons eerste veulen is het gewoon om 22.10 geboren, dus achteraf gezien hebben we het niet nodig gehad... ha ha)

Herken je trouwens ook de opmerking over het zakje van Fjordnina?


Nee, die herken ik niet..

Ik heb het halsteralarm tot nu toe ook niet nodig gehad aangezien het 1e veulen om 07.50 geboren is en de ander om 22.05

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:28

Ik heb m ook en hij beviel best vorig jaar, maar nu krijg ik de SIM kaart niet meer opgewaardeerd en knippert het blauwe lampje steeds 3 x. Er staat nergens wat dat betekend... Iemand een idee??

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:32

Waarschijnlijk is je beltegoed op de SIM-kaart dan verlopen, had ik namelijk ook ;-). Als je het tussentijds niet opwaardeert, verloopt de SIM-kaart. Nieuw Sim-kaartje er in en je probleem is waarschijnlijk over ;-)

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:53

Ik heb ook nu sinds 5 dagen de robor erop hangen... eerste nacht 10 keer wakkergebeld 8)7 :D
Nu de slaapstand aangezet en dat gaat stukken beter maar toch nog veel alarmen.
hoevaak worden jullie geregeld wakker??

Anoniem

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:29

Ik vind het superhandig. Valsmeldingen valt bij mij mee.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 08:13

Ik gemiddeld 1 keer per nacht. :) Maar goed. Dat is beter dan elk uur op te moeten staan haha!
De sim kaart was inderdaad verlopen. :)

Jacky91
Berichten: 689
Geregistreerd: 16-01-07
Woonplaats: Halsteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 08:17

mijn merrie heeft hem vorig jaar aan gehad
hij is in 3 weken 2 x vals afgegaan omdat ze lag te zonnen in de wei
toen de bevalling begon bleef hij afgaan en bellen, je moet hem uit elkaar draaien met een schoevendraaier om hem uit te zetten
verder is ie mij erg goed bevallen, mede dat de mijne geen singel meer om haar buik wilde en dit ook liet merken

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 08:26

Het eerst geprogrammeerde nummer kan gewoon het Birth allarm bellen, dan zet je het af. Zodra je er bent doe je het halster even af en dan is het kleer. Ik heb nog nooit tijdens de bevalling die schroefjes losgemaakt haha! :D

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 08:41

ik heb het dit jaar ook voor het eerst gebruikt,

is erg goed bevallen,had voorheen een singel maar deze vond ik zo oncomfortabel voor mn paard, mn merrie staat buiten zonder plekken waar ze met het halster vast kan blijven zitten, dus dat is geen probleem.

ook draagt mn paard een vliegendeken en is met een singelalarm erg lastig.

ik had bij de halstermelder wel meer valse alarmen als bij de singel omdat mn merrie nogal lenig is en rechtop blijft ligeen maar dan wel dr hoofd plat legt.

hoesje funtioneert prima, gewoon zorgen dat deze er geheel correct omzit dat blijft ie netjes.

door alarm ook vroegtijdig bij de geboorte aanwezig.

conclusie, volgend jaar weer een halsteralarm.

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 08:45

1 keer vals alarm per nacht?? huhm hier tussen de 5 en 10 per nacht ...
En ze ligt ook enorm veel neer, ze heeft momenteel wat last van haar veulen.

Jacky91
Berichten: 689
Geregistreerd: 16-01-07
Woonplaats: Halsteren

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 08:49

@lante
Ja dat had ik ook gedaan maar na een minuut of wat ging hij weer af kun je dat dan ook stoppen?
maar goed toen ik bij haar aankwam was het al gebeurd en lag een een schat van een hengstje naast

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:53

Ik doe meteen het halster af als ik er kom, dan hang ik het op en is het klaar. Maar goed, ik hoef dan ook niet van ver te komen. :)

shananr10
Berichten: 37
Geregistreerd: 03-05-09

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:54

ik heb het al geprobeerd geen probleem mee gehad