Schijndracht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Schijndracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 21:50

Bij mij op de pensionstal hebben we momenteel een merrie drachtig die 3 week geleden al was uitgeteld.
Meerdere mensen zijn er van overtuigd dat we het veulen hebben gevoeld en zien schoppen.
Maar aangezien ze nu al wel een tijdje over tijd is en er ook aan de uiers niks te zien is, (wel weke banden achter).

Kan je bij een schijndracht een veulen voelen en weke banden krijgen?

(de Da was er vorige week maar moest met spoed weg dus die heeft nog niet kunnen voelen)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:54

Een paard kan makkelijk tot een jaar dragen. 11 maanden is gemiddeld, maar er zijn best veel merries die ver over die datum heen gaan. Volgens mij zag ik hier afgelopen week nog een veulen dat geboren was na 1 jaar en 2 dagen. Dus 3 weken over tijd is niet zo erg, als je zeker wil weten of ze drachtig is, kan je haar inderdaad op laten voelen door de DA.

jamejozie

Re: Schijndracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:25

als er natuurlijk niks in de buik zit, dan kan er ook niks bewegen.
het kan wel zijn dat de merrie gust is en zelf een soort van bevalling hebben zonder dat er iets geboren wordt. (alles er op en er aan uier, weeen etc).maar zoals gezegt wil je zeker weten dat de merrie drachtig is dan zal je wel bij de DA moeten zijn