ik heb een paard dat lijkt wel elke dag hengstig! Elke dag weer dringt zij zich op aan de ruinen op stal tot de ruinen haar gewoon echt vervelend vinden! We willen haar dit jaar laten dekken dus dat word goed opletten wanneer ze dan "voor het echie" hengstig is! Herkennen jullie dit??
groetjesssssssssssssssss
DiamondHorse
Geplaatst: 25-03-09 17:04
De DAP kan d.m.v. een echo precies zien hoever de merrie in haar cyclus is
Het komt vaker voor dat merries iedere dag hengstig lijken te zijn. Niet lachen, maar dit wordt ook wel een 'pismerrie' genoemd.
M_EL_ISSA
Geplaatst: 28-03-09 13:30
Dit had mijn oude verzorgpaardje ook.. stond een ruin naast haar, teminste dat dachten we Bleek een klophengst te zijn.. die merrie bleef daardoor maar hengstig..
Even na checken dus of dit niet het geval is
GJ9
Geplaatst: 28-03-09 13:31
Nou zo een heb ik er ook dus. Ze is heel vaak hengstig, maar dan wel echt. Ik noem haar hengstig als ze steeds haar staart op tilt en staat te 'knipogen'. Dit heeft ze soms 2 weken achter elkaar, dan een week niet, en dan zo weer een tijd. Klopt helemaal niets van dus.
Is ze dan echt hengstig en vruchtbaar, of doet ze vaak net alsof? Het lijkt me raar dat ze 2 weken achter elkaar vruchtbaar is, maar ze is dan wel echt hengstig.
volgens mij is hengstig heid om de drie weken! maar sommigen hebben het extreem erg!
Libbylib
Geplaatst: 31-03-09 13:09
in het begin van het seizoen zijn de merries en hun hengstigheden erg wispelturig ..ik heb er hier ook die al 3 weken hengstig lijken te zijn de ene dag wat meer dan de andere maar het was warm en zonnig dus ze kwamen zo hengstig ..dan een week slecht weer en nu weer warm dus ze zijn weer geil
Als je haar serieus wilt laten dekken, dan kun je haar dan het ebste even laten scannen om te kijken hoe ver het ervoor staat met de cyclus. Je kunt haar ook hengstig laten spuiten, dan weet je zeker dat je dan na een paar dagen kunt laten scannen hoe ver het eitje is.
kick1972
Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-09 07:27
weet iemand hoeveel het ongeveer gemiddeld kost om te scannen? of wat het scannen op dracht kost??? (kan natuurlijk even de veearts bellen maar misschien verschillen de prijzen in nederland wel heel erg)
Mijn merrie leek ook hengstig te zijn, maar het klopte niet met wat ik had uitgerekend, ze sloeg ook de hengst af als het er op aan kwam, wat niets voor mijn merrie is..
Een paar dagen later werd ze weer hengstig, wat wel klopte met mijn berekening, en nu lief ze zich ook gewoon braaf dekken..
Bij ons kost het scannen op de kliniek rond de €22,- kan best alweer omhoog zijn gegaan, maar dit was vorig jaar de prijs.
mijn merrie heeft vorig jaar een veulen gehad, (ze is nu 4 jaar) ze is ook altijd hengstig! als een stalgenootje met haar hengst in de bak rijdt, en ik ook wil gaan rijden is ze niet te houden!!! ze draait gewoon naar hem toe en daagd hem echt uit. de laatste week is ze heel erg, ze hinnikt de hele tijd (ook naar merries) en ze is super afgeleid. nu zag ik ook dat ze de klieren bij haar uiers opgezet heeft??? ik vraag me echt af waar ze last van heeft, ik kijk het deze week eens aan, en anders laat ik eens naar haar kijken.
Daantjee12
Geplaatst: 23-04-09 21:00
mijn oaard heeft het ook vaak.. maar dat si dan alleen als 1 van de ruinen achter haar staat zoals vandaal 1x trekpaard bram en 1x olympus of staat ze alleen bij merries? want anders kan dat het ook zijn..