Ik weet het niet meer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sabina198

Ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 10:24

Hallo allemaal,

Ik heb een shetmerrie waar ik nu al een week bij zit te waken.
Allereerst wil ik wel zeggen dat ik haar drachtig heb gekocht en de man niet wist wanneer ze gedekt was.
Ze heeft allerlei voortekenen staart zwieren en hoog houden,vulva die de ene keer helemaal opgezwollen naar buiten komt en dan weer na een dag naar binnen trekt,uier is niet veel er zitten wel witte puntjes op,schoppen en bijten naar de buik.Staart kan ik een heel eind op haar rug leggen.Banden zijn niet overdreven los.
Ik temp ze ook iedere dag en ze heeft al 2x een temp verlaging gehad van 1/2 graad.
Het veulen is sinds een paar dagen ook rustiger.

Wie kent dit en hoe lang kan ze me nog laten wachten?

Alvast bedankt.

Hope2012

Re: Ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:33

ohjee meid .

mijn shet houd mij en bokt al 6 weken bezig zo .

ook bij de mijne weet ik niet de datum .
weet 1 ding ik ben toe aan een zomerslaap .

succes

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:34

zijn het echt witte dopjes of doorzichtige kristalletjes?

Daarbij is iedere merrie anders en blijft het moeilijk. Een merrie kan alle tekenen al weken van te voren geven, zonder te gaan bevallen. Dus waken blijft de enige oplossing. Ik weet net of je merrie voer krijgt en dan bedoel ik in de zin van krachtvoer en hooi in porties? Mijn merrie at haar avondportie de avond voor de bevalling eerst niet op. Ze had het grootste deel aan muesli en hooi laten liggen. Pas in het laatste uur voor de bevalling heeft ze dat opgegeten.

verder kan ik alleen zeggen succes en sterkte met waken. Het handigste is het om met 2 of zelfs 3 man te waken als het lang gaat duren. Zo verminder je de kans op het missen van de bevalling, want dat lijkt me ernstig frustrerend als je al zo lang waakt. Daarmee bedoel ik niet dat jullie met 3 man het veulen eruit moeten gaan zitten kijken, maar 2 gewoon lekker slapen en een die gedurende enkele uren waakt en dan elkaar aflossen.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:36

Pfffffffff meiden sterkte, ik hoop maar dat de veulentjes zich snel aan dienen ;)

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:23

Je kunt je probleem ook vertellen bij het Dikke Buiken Topic. Veel mensen zitten met hetzelfde, elke merrie geeft andere tekenen voor de geboorte en bij de één zal het dan nog langer duren als bij de andere. Vervelend, maar het lijkt in ieder geval niet dat het nog een maand zal gaan duren als ik dit zo lees.

Veel sterkte nog met waken én natuurlijk heel veel plezier met de hummel die (hopelijk binnekort) er aan komt.

lana_te

Re: Ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:20

Ik weet het niet :n maar hopelijk komen ze snel! Kan me voorstellen dat je helemaal op zit van de zenuwen (letterlijk :D ).
succes!!