Drachtig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 13:44

Een tijdje geleden viel het mij op dat mijn merrie sinds dat ik haar gekocht heb (2.5 maand geleden) niet hengsitg is geweest. Of het mocht mij niet zijn opgevallen. Nu zit ik dus te twijfelen of ze wel 'gewoon' dik is :+ Vanmorgen toch eens even goed op haar buik gelet en ik meende wat te zien bewegen. Toen ik aan haar buik (tegen leizen aan) voorizchtig wou voelen draaide ze meteen weg, terwijl ik er eerder (laatste keer was 2 weken geleden) wel gewoon aan mocht zitten. Ook is ze wat aanhankelijker geworden,in het begin was ze erg op zichzelf en nu komt ze sinds een week of 2 naar je toe als je in het land bent, kan ook zijn dat ze het in het begin niet deed omdat alles nieuw was natuurlijk.
Ik heb de vorige eigenaar even een mailtje gestuurd of ze drachtig zou kunnen zijn, volgens mij had ze mij verteld dat de hengst er wel bij heeft gestaan maar omdat deze er zo lang over deed (ja hij deed aan voorspel :Y)) was er niks drachtig.
Ik heb nu toch mijn twijfels :Y) Zou het?

Afbeelding

Afbeelding

En dan zou het (hopenlijk) om deze hengst gaan.
Afbeelding

Dwyne

Re: Drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:52

Het zou natuurlijk kunnen...maar zeker weten kunnen we het nooit vanaf een foto ;) Zou even je dierenarts bellen om te vragen of die er naar wil kijken, dan heb je wat meer zekerheid!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 13:53

Ik wacht even antwoord op het mailtje af. Als ze zeker weet dat er geen hengst bij is geweest dan hoef ik er geen DA bij te halen (van 34 euro voorrijkosten :\) Als het zou kunnen dan bel ik de DA :j

Ik dacht ik post het toch even. Kunnen jullie alvast gissen :P

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 14:02

Hmm, nou de vorige eigenaar denk van niet. Ze was vorig jaar drachtig maar heeft na 4 maanden dracht het veulen verworpen.

Voor de zekerheid laat ik haar toch opvoelen. Je weet maar nooit.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:55

Zou haar ook even laten nakijken. Je weet nooit hé.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 16:09

Weet iemand wat de gemiddelde prijs is van opvoelen? en van een echo?

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:04

De prijzen verschillen heel erg. Het beste is gewoon verschillende dierenartsen bellen en ook vragen of ze mini's doen. Want je wil geen dierenarts met kolenschop handen in je mini merrie.
Het is tegenwoordig ook mogelijk om bij mini merries een uitwendige scan te maken.
Dus de beste oplossing is toch informeren bij verschillende dierenartsen.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:09

De prijzen verschillen echt enorm idd, zo heb ik mijn merrie eens laten opvoelen wat €30 kostte, maar ook een keer voor €80 :oo

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:45

Ik heb mijn merrie kort geleden op laten voelen voor 27.50! 80eur voor opvoelen, dan heb je er toch wel een pret echo bij gekregen mag ik aannemen :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 23:29

Maandag wordt ze opgevoeld :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:11

Jeanine84 schreef:
Ik heb mijn merrie kort geleden op laten voelen voor 27.50! 80eur voor opvoelen, dan heb je er toch wel een pret echo bij gekregen mag ik aannemen :+

Hier betaal ik 50 euro (en dan kwam hij niet eens voor haar alleen, maar ook nog voor een kreupel paard van een ander) :( , bij de hengstenhouder 15 euro!

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:53

Wij betalen hier nu €22,- En ik geloof dat de voorrijkosten rond de €30,- zitten..

Met Pipje ben ik de vorige keer naar de kliniek gegaan, scheelt nog al.. Ik ben er zelfs een keer met haar heen gefietst, fijn buitenritje voor dr..

Wel vraag ik trouwens speciaal om de vrouwelijke veearts inderdaad in verband met de iets kleinere mini vriendelijke handen!!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:07

en weet je al iets? :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 19:24

Ze is opgevoeld maar de DA kon geen uitspraak doen (ik snap niet hoe dat kan maargoed, kwakzalver heb ik vaker gehoord, we stappen nu over naar een ander)
Maar gisteren is ze hengstig geworden, dus helaas.

Ze wordt nu in mei alsnog door de hengst uit mijn 1e post gedekt :j

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:18

Ook drachtige merries zijn weleens hengstig hoor ;) dus daar zou ik niet al teveel op af gaan! Die van mij reageerd ook nog steeds op ruinen, door dr staart omhoog te doen en zij is toch echt drachtig en zelfs al bijna uitgerekend!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:24

Jeanine84 schreef:
Ook drachtige merries zijn weleens hengstig hoor ;) dus daar zou ik niet al teveel op af gaan! Die van mij reageerd ook nog steeds op ruinen, door dr staart omhoog te doen en zij is toch echt drachtig en zelfs al bijna uitgerekend!

Dat heb je met die pubers waarbij de hormonen door het lijf gieren :+ . Vlakbij mijn ouders woont ook zo'n tienermoedertje die niet eens meer weet door welke jongens haar 2 kinderen verwekt zijn ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:25

Gem _O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:37

Jeanine84 schreef:
Gem _O-

ja.... die van jou mag zich aangesproken voelen! Daar mag bureau Jeugdzorg ook wel eens langsgaan en haar een spiraaltje inzetten :+ .

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 23:15

Ik heb zelf een hengstje lopen (waarbij niks is ingedaald, is nu 10 maand) en die springt erop zonder dat ze wat doet. Ze gaat er bijna voor staan :oo Alleen snapt meneer Binq niet dattie eerst moet uitschachten voordat er wat gebeurd :Y) Maar nee, de kans was al erg klein dat ze drachtig zou zijn dus neem aan dat het dan niet zo is. Anders had de VA ook wel wat gevoeld neem ik aan. (snap nog steeds niet dat je daar geen uitspraak over kan doen :Y) der zit toch iets of der zit iets niet, toch simpel? :Y) de hoefsmit snapte er ook al niks van :P)

brenin21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:47

Inderdaad heel vreemd. Vraag me af of hij ooit wel eens een drachtige merrie gevoeld heeft... ;)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:44

Bij opvoelen kan het heel goed dat ze het veulen missen... In een bepaalde periode ligt het veulen dusdanig diep in de buik dat een DA met alleen opvoelen geen uitslag kan geven, dan moet er toch echt een echo worden gemaakt.
Ook hengstig zijn tijdens de dracht komt regelmatig voor. Vroeger liet een van mijn merries liet zich zelfs rustig dekken terwijl ze een aantal maanden drachtig was....

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 11:48

Ik weet niet precies hoe ze een echo doen maar der zat wel een camera in der hol :Y)

Maar de kans was al wel erg klein dat ze wel drachtig zou zijn en ze is echt behoorlijk hengstig (ik weet weer waarom ik geen merries wou :))) Dus ik denk dat er echt niks inzit. Anders had ze er ook al bijna moeten zijn.