WAT zouden jullie doen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

WAT zouden jullie doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 21:09

ik zit een beetje met een dillema...

ik heb een rhodium merrie van nu 5 jaar oud, http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=21120
die heeft vorrig jaar een heel gaaf hengst veulen van oscar gegeven en dit jaar krijgt ze een veulen van maestro (contango)
maar ik zit dus met de vraag, of ik haar verder ga rijden, ze heeft een paar wedstrijdjes gelopen in het L en is super fijn te rijden en mooi sportpaard.
of moet ik haar nog een keer dekken?? (word dan met united)

als ik haar nog een keer dek, is ze volgend jaar wel alweer 6 en moet ze nog beginnen met haar opleiding... :S
heeeelllpppppp haha

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:12

Ze heeft dan toch nog tijd genoeg om in de sport te lopen?! Ze is nog jong!

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:35

Ik heb in je profiel gekeken en ik vond het een aansprekende merrie. Wil je daar niet eerst een merrieveulen van? Volgens mij heb je verder genoeg te rijden? Maar het is natuurlijk vooral een luxe probleem. Zo'n paard kan trouwens snel genoeg carriere maken.

NatasjavE

Re: WAT zouden jullie doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:52

De moeder van mijn paard heb ik zelfs pas ingereden toen ze 6 jaar oud was...was geen enkel probleem om haar daarna te starten.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:59

ja ik blijf het ook moeilijk vinden
aan de ene kant heeft ze nu wel een mooie leeftijd om te gaan beginnen met starten en carriere in de sport te maken. Het is een echte sportmerrie, eigenlijk "zonde" om haar alleen voor de fok te laten.
Aan de andere kant........1 jaartje maakt ook niet zo heel veel meer uit en je kunt altijd vast beginnen met wat te rijden en te longeren.

Je kunt ook kijken voor jezelf naar de kosten: wat kost het me als ik er een veulen instop en wat levert dat me op. En wat kost het me als ik haar leeg laat en ga starten. Misschien kan dat ook een overweging zijn.

Wat zou je het met het veulen willen, voor jezelf ? zusje/broertje voor Diego :-) (grapje hoor)

leuk he; luxe problemen haha.

p.s. er zouden er 2 zijn die het wel leuk zouden vinden als je ging starten O:) :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 10:06

hahahah ja grapjas:P

ik deeeeeeennnkkkk dat ik haar dit jaar gewoon laat dekken en idd wel 'rustig' begin, Als ik haar dan een keertje stil zet is het ook niet zo n ramp, dat vind ik wel als ze niet drachtig is, dan kan je haar niet zomaar stil zetten..
en idd er zijn er 2 die het heeeel leuk vinden wedstrijden ;) ( ik ook hoor!! 3 dus haha en zij mis ook wel :P)

dit veulen van dit jaar wil ik verkopen en bij highlight ook behalve als het een merrie is (van highlight)
het veulen van united... tjsa dat moet t allemaal maar uitwijzen, bij diego zei ik ook dat ik m wilde verkopen... tot ie geboren was :wow: haha

en tsja, ik heb altijd nog iemand die zarola graag wil longeren O:) haha

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 10:16

Afbeelding

x

Afbeelding

=
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
:D:D:D:D:D:D

cynthjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:54

Ik zou der gaaan rijden,, je kan der later altijd nog dekken ;) maar aan de andere kant.... :P als er mooie veulens uit komen, kan je er misschien nog 1 doen =p maar dat moet je zelf beslissen ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 17:56

hahha ja mooie tip joh :P:P
ik deeeenk dat ik haar leeg laat en ga rijden ook omdat ze super fijn te rijden is, en dan heeft ze mooi 2 veulens gegeven (waarvan ik de oscar gehouden heb) en die zie ik toch wel heel erg als opvolger maar ja dat duurt nog wel zo n 3 jaar, dus dan heeft zij mooi de tijd ;)
maar ja ik zou esther niet zijn als ik nog een paar keer ging twijfelen :P

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:53

Ik zou ze beginnen rijden, een 6jarige is al zo sterk dat het alleen maar moeilijker wordt!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:21

essiesilly schreef:
en tsja, ik heb altijd nog iemand die zarola graag wil longeren O:) haha

joh ? wie bedoel je dan ? O:) :D
Weet je wel wat dat kost ? :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 20:38

hahahaha grapjurk!!!
jij bent zeker de leukste thuis :P
so ik ben nu pas klaar.. heb zo goed werk verricht ;)

@s...... belgie :D:D haha
ja vind ik ook! ik heb haar wel al zadelmak en 2x gestart in het L dus helemaal groen is ze niet maar toch :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 20:41

ps ing, je site is super, leuk van onze paardjes ook!!! :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:24

-> KS