[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:53

Ook ik meld me hierbij aan *D
Ik laat mijn tinkermerrie dit jaar dekken door de ggk hengst Thunder. Zaterdag gaan we nog even kijken en afspraken maken en dan gaat ze als het goed is half mei naar de hengst.
Foto merrie
Afbeelding

foto hengst
Afbeelding

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:25

Wooooo de manen van die hengst!!! :oo ziet die nog wel wat joh :+

byl is weer niet drachtig volgens mij.. gaat lekker, ze laten die hengsten lekker geld binnen halen :P

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:45

hmmmm, Yvke vertoont wel tekenen van drachtigheid, ze heeft vocht, is niet hengstig aan het worden en de baarmoederwandstructuur (wat een woord :') ) is aan het veranderen, maar nog steeds geen vruchtje

maargoed is dus een onervaren DA, dus er komt nu een andere DA kijken..

pfft, wat een gedoe, en nog niets wijzer :P

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:23

Menino, soms verstopt een vruchtje zich op een of andere manier. Heb het hier ook wel eens gehad, merrie niet hengstig, baarmoeder voelde drachtig maar niets te zien op de scan.
Week daarop weer gescand, nog niets te zien... Uiteindelijk pas op 31 dagen was het te zien, wel de juiste grootte voor de dracht.

Isis is nog steeds niet hengstig dus dat lijkt goed te zitten. Hopelijk kan ik haar maandag laten scannen, dan weet ik het zeker.
Dynamic zit op 11 dagen na de bevalling en toont nog steeds niet hengstig :n Ik schouw haar iedere dag, de hengst loopt er bij in de wei maar ze moet niets van hem hebben.
Denk dat het toch weer spuiten wordt over 1,5 week...

kappiegirl
Berichten: 1827
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:17

Nou het is weer gedaan met het lief vinden van de hengst en alle andere ruinen in de buurt van Juwel dus ik hoop nu toch wel dat het is gelukt nu. We gaan over 28dagen scannen en heel hard duimen dat het is gelukt.

We hebben een bonte shet Kandy die schijndrachtig zou zijn en die is aan het werk gezet omdat ze ook veel te dik werd door de merriebrok. Nu valt ze heel goed af en ziet ze er stukken beter uit maar haar buik blijft groter worden en uier begint wat te veranderen niet dat er wat in zit ofzo maar eerst was het uier nog mooi strak zeg maar en nu begint het wat losser te worden. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken hou het in de gaten. Ze zou naar een ponyclub gaan waar ze elke dag een uurtje zou hobbelen met kindjes maar ik denk dat ik dat nog maar even af bel ik weet niet wat ik met haar aan moet op dit moment. Ze is zo maf bezig op dit moment.
Ze was voor 19mei uit gerekend op 340dagen dus het kan altijd erg diep gezeten hebben natuurlijk of ze is echt nog steeds volop in de hormonen ik weet het echt niet meer met deze pony. Het flank blijft ook maar boller worden lijkt het.
We wachten het maar weer af. Laat deze pony niet meer dekken dit jaar heb volgend jaar geen zin in de zelfde narigheid.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:13

Hallo allemaal,

Ik kom me ook hier melden.
We gaan het weer proberen met Casa. In 2006 heeft ze haar eerste veulen gekregen (Cashmere) die ik vorig jaar in heb moeten laten slapen. Voor dit jaar was ze weer drachtig, maar heeft op 16 december verworpen.

Nu dus een nieuwe kans (drie maal is scheepsrecht).
1 april is ze de eerste keer gescand, 2x eitje van 35mm. Vanmorgen weer gescand, nog steeds 35mm.
Morgen geef ik haar een spuit prosta, en dan maandag weer scannen en wie weet insemineren.


De hengst wordt Visage van de Olmenhoeve;
Afbeelding
Afstamming Visage van de Olmenhoeve


En mijn merrie Casablanca;
Afbeelding

En zoals jullie waarschijnlijk al wel verwachten hoop ik op een bonte.

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:29

spannend Safier!
Dat het ei niet groeide,is waarschijnlijk omdat het nog vroeg is hé. Mijn merrie had ook eieren maar duidelijk nog geen eisprong gehad dit jaar. Ook een spuit gehad,en het ei was gister al aan het verweken dus waarschijnlijk vandaag weg.
Merrie is ook zuur vandaag :P
Hebben nu spuitjes moeten geven om het vocht in de baarmoeder weg te krijgen,net als vorige dracht.

Menino ik zou dan toch echt es een ervaren DA bijhalen,hopelijk dan meer duidelijkheid!

MArije nog eventjes in spanning wachten dus..

dianalamboo zooo wat een hengst!! MAar ik vind vooral je merrie prachtig!!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:44

Dat zei Nicola idd ook :D
We zijn een leuk team :D Hij is echt super goed met scannen etc. (vorig jaar alles in een keer drachtig, hebben ook nog een goede inseminateur) en ik zoek de hengst, en zorg dat alles klaar staat :+

Ik heb het formulier van vorig jaar van het scannen nog, dus we kunnen mooi zien waneer ze weer geinsemineerd zou moeten worden. We proberen haar te insemineren nou ik vakantie heb, pakt het niet is dat jammer, maar dan zet ik haar waarschijnlijk de volgende keer bij de inseminateur, zodat ze echt op tijd gedekt wordt, en ik ook rustig op mn werk kan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:03

MarijeR schreef:
Menino, soms verstopt een vruchtje zich op een of andere manier. Heb het hier ook wel eens gehad, merrie niet hengstig, baarmoeder voelde drachtig maar niets te zien op de scan.
Week daarop weer gescand, nog niets te zien... Uiteindelijk pas op 31 dagen was het te zien, wel de juiste grootte voor de dracht.

Isis is nog steeds niet hengstig dus dat lijkt goed te zitten. Hopelijk kan ik haar maandag laten scannen, dan weet ik het zeker.
Dynamic zit op 11 dagen na de bevalling en toont nog steeds niet hengstig :n Ik schouw haar iedere dag, de hengst loopt er bij in de wei maar ze moet niets van hem hebben.
Denk dat het toch weer spuiten wordt over 1,5 week...


ik hoop het maar, zelfs nu ik niet meer rijd krijgt yv et nog voor mekaar om weer lekker moeilijk te doen haha :P
Of nouja, eigenlijk baby Yv .. ;)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:37

Maar er is op de scan ook nog geen nieuw eitje te zien?
Dan zou je toch zeggen dat ze drachtig is.

Hier scannen we na 18 dagen, zijn we niet helemaal zeker dan nog een keer op 20 a 21 dagen. vervolgens op 30 en 45 dagen.

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:53

nee, geen nieuw eitje te zien, maar dat zou evt. ook op baarmoederontsteking oid kunnen duiden zei ze ?
ze is gisteren op 26 dagen gescand

jennyk
Berichten: 3617
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:54

Ook ik zal me vast melden hier.
Begin mei wil ik 2 merrie's laten scannen op hengstigheid. (tonen niets) en dan laten insemineren als ze hengstig zijn.
De merrie's zijn Larouscha en Sjanty en de hengst is LordS (dit jaar goed gekeurd bij het nrps)
Creamer krijgt een jaartje vrij, die heeft nu 5 veulens op rij gehad (met deze erbij die nu nog in haar buik zit).

Mabon: ik moest even lachen bij de naam van de hengst _O-

menino: idd zelfde vraag als saffier: is er al wel weer een eitje aan het rijpen?

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:55

nee ;)

jennyk
Berichten: 3617
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:32

ow sorry menino, onze berichten hebben elkaar gekruist :o

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:04

Wij waren vanmorgen alweer om half acht aan het scannen. Moest dus om kwart voor zeven mn bed uit, aangezien Casa 's nachts gewoon buiten staat, en het weiland niet direct naast de stal is. En als Casa ook nog geen zin heeft duurt het wel even voordat je in de stal bent :+
T was ook nog lekker mistig. Zag op een gegeven moment wat zwarte schimmen en hoopte dat dat de paarden waren. En ja hoor :D Gelukkig best dichtbij de poort.

Nic heeft nog even door geslapen toen ik weg ging, en heeft dus ook het huis afgesloten :+

jennyk
Berichten: 3617
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:11

en wat kwam er uit de scan?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:25

Casa morgen prosta spuiten, en maandag weer kijken. De andere twee bekijken we weer woensdag ofzo.

jennyk
Berichten: 3617
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:29

oké dank je :D

eldango
Berichten: 1831
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Skendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:05

Omg wat een drama met die eicellen enzo.

Vandaag gaan ze mijn merrie dekken,er was wat met het ei. Ze staat wel mooi hengstig heb haar zo nog niet mee gemaakt. Volgens mij wil ze gewoon niet terug naar d'r eigen stal. Er staan daar ook een paar hele knappe mannen en op onze stal staan tot nu toe alleen merries.
Ze had op de stal waar ze stond ook "stalbenen" en soort van eiwitbulten. Sinds ze daar staat begint ze totaal op te knappen. Terwijl haar eigen stal veel groter is en ze meer beweging krijgt. Voer is bijna hetzelfde op het brok na. Ze krijgt nu Horsefood en op haar stal kreeg ze Pavo. Vanwege inhoud silo zijn ze nu overgestapt op Havens en hoop u stiekum dat ze niet tegen Pavo kan.

Wat een haar hebben die Tinkers. :wow: Heb je ook een dagtaak aan om die uit de klit te houden.

Saffier ik help je hopen op een mooie bonte. Nog een voorkeur wat het is behalve gezond?

Eigenlijk gelijk een algemene vraag wat hopen jullie wat jullie veulen voor kleur krijgt en wat voor geslacht?

kappiegirl
Berichten: 1827
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:16

ik hoop dat onze Juwel een zwart veulen gaat krijgen maar dat zou zomaar kunnen zelf is ze zwarte shetlander en de hengst is een zwarte Welsh met een witte kol en 2 witte kroonrandjes. Een wit blesje of wit voetje zou ook wel leuk zijn. Hengst of merrie maakt niet uit het blijft toch hier voor mijn zoon. Maar als ik mocht kiezen dan kies ik toch voor een hengst.
Waarscheinlijk komt ze morgen weer thuis en dan is het over 18dagen scanne (of was het nou eerder of later? help weet het even niet meer) we gaan in iedergeval wel met 28dagen schouwen met een ander hengstje hier verderop als ze hengstig is gaat ze direct weer terug en word ze gespoeld en weer gedekt.

jennyk
Berichten: 3617
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:41

ik hoop bij larouscha op een perlino of cremello merrie (die mag dan blijven).
Bij sjanty hoop ik op een valk of palomino liefst ook een merrie :D

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 12:11

Bij Casa hoop ik dus op een bonte (liefst zwartbont, maar weet niet of dat kan met een bruinbonte vader.....) En het liefste een merrie. Maar het blijft sowieso. Vos zou ik ook wel "speciaal" vinden, maar dan vooral omdat ik denk dat Saffier en Cashmere er dan mee te maken hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:57

jennyk schreef:
ow sorry menino, onze berichten hebben elkaar gekruist :o

daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen hoor!

Ik hoop dat er bij Yv gewoon een mooi zwart veulentje uitkomt...
Hoewel een vosje mss ook eens wat anders zou zijn, uit een fries :')

dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:03

Nou, ik ben bij de hengst geweest en wat een plaatje zeg in het echt.
Afspraken zijn gemaakt. Nu even dierenarts bellen om te scannen hoever ze in de cyclus is aangezien mevrouw niet laat zien dat ze hengstig is. En dan mag ze naar Thunder :D

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:43

spannend! :D