Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
De meeste merries gaan dan vervelend doen en zo met hun staart lopen mijn merrie plast altijd als ze met een ruin staat en ze is hengstig doet je merrie dat niet?
Ze hoeven er niet altijd bij te plassen hoor dat moet je niet denken
Jammer genoeg haha anders was het wel makkelijk geweest zeg !
melaniiieee schreef:Ik was nu aan het kijken, maar rond Valentijnsdag was ze ook al hengstig geweest. Want ik schrijf altijd in een soort agenda hoe het ging, en of ze lief was. En toen dacht ik ook al dat ze hengstig was. En dat is nu ongeveer 3 weken geleden kan dat
Princesje schreef:Oeh oke, hopen dat die dagen snel voorbij zijn kan wel wat leukers bedenken
Leonoor schreef:Hengstigheid komt gemiddeld om de 21 dagen en duurt doorgaans 5-6 dagen.
De eisprong komt gemiddeld op 2/3 of 3/4 van de hengstigheid.
Maar dit zijn de standaardgegevens, sommige merries worden om de 4 weken hengstig en hebben de eisprong al op dag 2.
Als je echt wilt laten dekken is het verstandig om de cyclus goed in de gaten te houden (1e dag en laatste dag hengstigheid opschrijven in je agenda) en eventueel de DA laten scannen op eisprong, zodat je weet wanneer ze op haar vruchtbaarst is.