Aangezien onze beide merries tussen nu en ik schat hooguit 2 weken een veulen verwachten en het weer nou niet direct je van het is (en de verwachtingen ook niet), zat ik er over te denken om 2 waterdichte dekentjes aan te schaffen. Het is de bedoeling dat ze overdag nl. gewoon de wei op gaan.
1. Is het nodig? 2. Welke maat en waar kan ik die kopen/bestellen?
Ter voorbeeld, veulen van 2007 van één van de merries was nog geen 50 cm bij de geboorte, dus echt een kleintje.
waren de merries voor de winter ook in nederland en hebben ze zelf lekker zonder dekken buiten gestaan van de winter. Dan kan je er bijna vanuit gaan dat er 2 teddy beertjes uit komen rollen.
Ze staan bij ons altijd zonder deken idd. Het 1e veulen van 1 van de merries is in de zomer van 2007 geboren, dus tja dan speelt het helemaal niet. Nu maakte ik me echter wel wat zorgen mbt het weer, vandaar mijn vraag. We wachten gewoon even af met welk vachtje ze te voorschijn komen Wel spannend weer hoor.
Gizsmootje
Geplaatst: 12-03-09 11:37
Denk niet dat het echt nodig is maar anders moet je eens kijken op http://www.moonlightfarm.nl daar hebben ze hele kleine dekentjes