besita schreef:dat doet niet ter zake ..soms moet het heel snel gaan en is er in de veulencentrale niks te vinden ..hier heb je gewoon zekerheid dat je veulen een vervangende moeder krijgt en dat is voor sportpaardenfokkers die heel wat geld investeren in merries en dekgeld een absoluut pluspunt
Als het snel moet gaan dan vraag ik mij af waarom je vindt dat de aangegeven 5-7 dagen 'snel' is?
Het duurt normaal minimaal 10 dagen voor een merrie 'in het melk' te komen na hormonen spuiten, dus als er geen 'melk' merrie beschikbaar is (en wie spuit merries in op de kans dat ... ) duurt het toch al verschillende dagen voordat het veulen ergens van kan profiteren. In die tijd kan een andere oplossing zich presenteren die niet 1900 euro + onderhoudskosten + veeartskosten kost (de laatste twee vind ik wel normaal voor de rekening van de eigenaar van het veulen).
Zoals je aangeeft ... misschien een oplossing voor olympische sportpaard veulens (???) maar voor Jan de Gewone man echt niet te doen!
Ik heb drie weken geleden rond gezocht voor iemand die begin maart een pleegmoeder nodig zou hebben ... en al bij al was er een keuze uit 4 !! gratis aangeboden merries!