Ja ik weet het, het klinkt heel raar. Weet ook niet of het hier goed staat. Meen vorig jaar, heeft er een foto in topic in de kraamstal gestaan over misvormde veulens. Ergens in dat topic stond een hele oude foto van een veulen dat alleen een hood, hals en voorbenen had (Levend!). Weet iemand waar dit stond? Ik kon het zelf niet terug vinden.
Heb het gevonden door een tipje via pb. Nou, ik zocht die foto omdat ik er vandaag met iemand sprak over misvormde veulens. Zij wilde die foto graag zien. Dit was de foto (let op kan schokkend zijn!): http://img111.imageshack.us/img111/4106/misvormdveulen4wn.jpg
Hee apart zeg, het is goed om het in te laten slapen, arm dier.
Rennie89
Geplaatst: 08-03-09 16:03
oeeh ziet er wel raar uit, heb wel meer van dit soort foto's gezien op internet, dat veulens helemaal misvormt zijn enzo. Erg spijtig, maar inslapen is het beste. Natuurlijk zijn er ook veulens met misvormingen die wel kunnen blijven leven! Die zijn dan niet in een levensbedreigende situatie en kunen gewoon nog eten drinken lopen en kijken.
Wij hebben ook een keer een misvormd veulentje gehad, op het eerste gezicht was er niets mis alleen kon ze niet zelf opstaan, later bleek ze een s vormige ruggengraad te hebben, waarschijnlijk gekomen met het wegknijpen, het was nl eerst een tweeling. Je kan het alleen nooit zeker weten of het wel of niet zo is gebeurt. Dit veulentje hebben we ook laten inslapen. Waren deze veulens ook eerst een tweeling of niet??
Onali
Geplaatst: 09-03-09 14:23
Ooh das ook triest, vooral voor de merrie zeg. Een verworpen veulen is vaak beter dan een voldragen misvormd veulen. Triest
wat betreft die foto's uit dat topic die balou opperde zoiets heb ik ook weleens gezien bij koeien... die had wel ogen maar het hoofdje/snuitje was zegmaar als een bulldog ook had dit beestje een aanzet voor een 3e voorbeen (was een klein aanhangelstje)