Een al wat oudere merrie,nu 18 jaar oud,die 10 jaar op de manege gelopen had daarna is ze bij de oude eigenaresse terechtgekomen waaran ik haar gekocht heb.
Nu is ze altijd al en heel gevoelig paardje geweest met wel een hele regelmatige cyclus ook in de winter.
Afglopen januari heb ik haar verhuist van mijn stal aan huis,relatie over
,naar een kleinschalige pensionstalling.Ze staat nu met 2 ruinen en wat merries overdag in het land al snel daarop werd ze hengstig niks aan de hand dus wel een iets dikke uier maar dat heeft ze altijd aan 1 kant als ze henstig.
Dat is nu zon 3 weken terug.
Vorige week is het me opgevallen dat ze nog hengstig was ik dacht dat het met de groepsverandering te maken had,een ruin erbij.
Nu had ze maandag 2 dikke uiers en na een half uur werken waren ze nog niet geslonken.
Ik heb het voorelegd aan de pensionhouder en deze heeft de Da gebeld.
Mijn vermoedens dat ze drachtig is worden steeds groter aangezien de uiers nu nog opgezet zijn aanbeide kanten.
Echter heel dik is ze niet.
Kwa karakter is ze wel veranderd de laatste weken ze is chaggo en dat is ze nooit....
Daarnaast was ze gewoon hengstig maar dat zegt voor mij niks heb wel vaker meegemaakt dat een merrie gewoon hengstig was tijdens haar dracht.
Uiteindelijk komt vanmiddag de dierenarts om haar op te voelen ik kan niet tegen die onzekerheid maar als ze niet drachtig is dan is ze dus waarschijnlijk schijndrachtig is er hier iemand die er hier ervaring mee heeft ?
Ik heb contact gehad met de oude eigenaar en deze zegt dat ze met 1 ruin heeft gestaan die haar schijnbaar wel een keer gedekt heeft dus ja daar kom ik ook niet echt uit.
Het punt is ook dat ik eigenlijk helemaal niet op een veulen zitte wachten klinkt banketstaaf maar ik moet het allemaal zelf betalen en sja de kosten van een veulen dragen is niet nisk en dus zal het als ze zwanger is verkocht moeten worden wat ik al helemaal niks vind..
Zodra ik meer weet vanmiddag meld ik het natuurlijk.
..Gr Gemma

een ruin is een ruin, de heeft zn balletjes niet meer, dus kunnen er toch ook never zaadjes komen?