[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suus_elviera

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 00:25

lag er naast dat ik terug kwam haha

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 02:17

Rockey, Kaboom is echt prachtig, heerlijk genieten lekker buiten!

Danielle, oo wat rot, heb er geen ervaring mee, beterschap en alvast suc6!

Tara, dat zal vast ook een palomino zijn toch? Nog niet echt spannend nu dan idd zaterdag het leukste cadeau. :j

Klein vosje een goed teken hoor dat de uier niet meer terugloopt!!! Suc6 alvast

Jet4You en Pretty, :(:) rotdingen zijn het he als het niet wil lukken, kunnen we hier niet een deskundige inschakelen binnen bokt die iedereen kan bijstaan, die zou het druk krijgen denk ik!

Jolandje, dat ziet er veelbelovend uit bij Glowy, Succes!!!!

Inowa, :(:) uier wordt al voller!!! Zo wat een druktemakertje arme Aagje!

Scooby, wat een gave halsters, hier ging dat makkelijk maar ik zou dan eventueel halstertouw om zijn hals slaan en daaraan vasthouden, iets lekkers geven en snel neusje erin.

StalWiza, alle merries zijn in het begin erg beschermend hoor de ene langer dan de andere, kan je ze niet apart van de andere zetten zodat ze iets meerrust heeft nu? Super dat het oogvan Kratos nu goed blijft en wat een kmappert. Van Puur, puur magnesium en puur podo (druppels). Ook in NAF Laminaze 5 star zit magnesium, vond dit ook wel fijn spul en de kruiden versie Wendals Laminix krijgen de gevoelige dieren in het voorjaar, Biomag heb ik1x besteldmaar vond ik minder dan de Puur.

Cemlys, allebei schimmel, ojee ook al een mams die afziet :D

Suffie, Fijn dat Djuna na wat uittesten al goed meeloopt, is wel handig!! En wat leuk dat ze het bij het stamboek ook een knappert vinden. Dan mogen de veulens al wel op jonge leeftijd meedoen daar.

Leonoor,genieten twee dikke dames die heerlijk genieten!!! Dat is helemaal handig als je het zelf kan doen de papierwinkel :D

Suus-elviera, ik zei het toch eten kan altijd nog!!! Maar wat een wakkere Storm dat filmpje geweldig, met Polly ook alles goed?

Jet, altijd handig die link, dank je wel!

Chippen, hier new forest tegelijk met schetsen op ongeveer 4 maanden

Magnesium

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:13

Stal wiza ik voer de magnesium van puur natuur,en ik ben er echt blij mee!
Ik voer het wel gewoon aan Kikkie ook. Mijn oudje begon nu ook raar te lopen en krijgt tekenen van cushing,ik heb ze 1 dag magnesium gegeven ook en gisterenavond haalde ik ze trippelt en in Arabier stijl uit de wei,toeval of niet.

Suus jaaaa gefeliciteerd! *\o/* wat een groot veulen joh!

Jolandje dat is een heel verdachte uier hoor! Is er al iets? Dat merrieveulen komt eraan! *\o/*

Aagje is ook duidelijk bezig aan de eind voorbereidingen! *\o/*

Cemlys toch twee schimmeltjes,die wil ik wel eens van dichterbij bewonderen hoor :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:28

Suus-elviera, gefeliciteerd met Storm!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:46

Suus-Elviera, gefeliciteerd met de kleine man! Dat het maar een stoere kerel mag worden.

Inowa; het is wat met Aagje! Ik kan me voorstellen dat ze het moe is, vrijdag weer een hete dag eroverheen... bah... Ik denk dat zijn naam al bekend is: Kickbokser :D

Grrr... mijn merrie heeft ineens wat last van voernijd en het veulen mag dus niet bij haar in de buurt komen als ze aan het eten is. Ik heb nu een aparte emmer neergezet maar moet dus blijven wachten tot het op is omdat anders het veulen niet genoeg binnenkrijgt. En het is zon heerlijke kroeldoos dat het eerst een aai en dan een hap is, dus het schiet voor geen meter op.... Pony's....

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:47

Suus gefeliciteerd met dit knappe ventje! En wat een mooie tijd om te bevallen :)

Wat een druktemaker dat veulen van Aagje! Kan me voorstellen dat ze het zat is.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:47

WAt een leukerd suus! Grote stelten al :)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:52

Scooby007 mooie halstertjes hoor! Lekker blijven oefenen, komt wel goed.

Stal wiza klinkt voorzichtig positief, fijn dat het zo goed gaat met Kratos, hij ziet er echt mooi uit!

Cemlys fijn dat het zo goed gaat, lekker ondernemend veulen haha

Leonoor, ze staan er heerlijk bij.

Inowa wat een drukte daar binnen!

Suus-elviera gefelicitererd met je mooie hengstveulentje

Ceasar wat lastig die voernijd. Hier gelukkig geen last van. Wanneer moeders haar brokken op heeft kijkt ze wel in de emmer van Ghadir, maar die is dan ook net klaar. Hoeveel voer jij? Ghadir krijgt een handje brok in de ochtend en in de avond.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 08:24

nog geen veulentje hier :n , wel weer een paar keer vals alarm, straks maar weer even controle en dan de weide weer op :)

hoe gaat het vanmorgen met kikkie? en met aagje?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 08:27

De merrie krijgt per voerronde:
1 kilo muesli
1 kiloschep pulp
onbeperkt hooi

Veulentje krijgt:
muesli zoveel hij kan eten in de tijd dat de merrie het op heeft of zelf stopt :)
Ik gok een kwart kilo.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 08:56

geen veulentjes? jolandje spannend, zal toch niet zo lang meer duren dan

suus al droogfoto's? :D

magnesium mmm geen idee

caesar heb net hetzelfde probleem, probeer ze nu apart te zetten maar veulen is ook zo een kroeldoos en het schiet niet op en zoveel tijd heb ik smorgens niet om op te staan wachten :o

Gezien de paarden al twee dagen erin slagen de hekkens uit de scharnieren te tillen en toch samen te kruipen, heb ik ze nu maar allemaal samen staan, ging best goed vanmorgen, enkel de hengst zal nog wat moeten bedaren, die zit soms achter Lily (veulen) aan en dan schiet Flo wel in actie. Tussen de merrie's gaat het beduidend goed, vorige week gingen ze elkaar nog opeten en nu zelfs geen oren plat. Of Flo is alpha merrie af := alhoewel Elsa haar oren ook niet plat legde en de veulens hebben ook kennis gemaakt, ging goed.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:10

Jolandje, :(:) , hoop dat ze je niet te lang laat wachten nog, pff vermoeiend!

Caesar, was vorig jaar hier ook zelfs veulenvoerbak wrong moeders haar neus in, gelukkig gaan ze wel sneller eten of zorgen dat mams er langer over doet, zoublok in voerbak, misschien?

Fotsy, oo heerlijk alles bij elkaar, met de hengst komt het vast ook nog wel goed..

Pretty, Kikkie 320 dgn *\o/* , top. En Pretty loopt weer beter ook heel fijn!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:57

Jolandje ik ben benieuwd hoe haar uier nu is!

Cesaer vervelend,ik heb ook van die merries die zich haasten,of nog erger,vorig jaar 1 die het veulen standaard in de hoek van de stal drukte als ze moest eten...grrr..

Fotsy heerlijk hoor alles bij elkaar,ik wou maar dat dat hier kon!

De merries staan intussen wel bij elkaar,mijn beeld vanmorgen:

Afbeelding

Kikkie is vandaag 320 dagen. *\o/*
En als cadeautje daarvoor heeft ze eindelijk eens veranderingen gemaakt. Maar we zijn er nog niet hoor!

Kikkie vanmorgen:

Afbeelding

Haar kont wordt eindelijk wat minder gegleufd,die was namelijk nog erg stevig gisteren.

Afbeelding

Uiertje:

Afbeelding

Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:05

Caesar, ik zet met merrie en veulen apart om te voeren. Gewoon in de stal ernaast, die van mij eet ook nog niet meer dan ca. 200 gram. Komt vanzelf wel...hoop ik

Suus Gefeliciteerd!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:31

Dank voor jullie tips! Ik heb een grote stal van 4 x 3 m, met 2 deuren, dus ik zet moeders eerst aan het eten en dan roep ik die kleine voor haar emmer. Ondertussen ververs ik het water en geef ik hooi. Dan loop ik een beetje rond en ik hoef maar "UH" te roepen en ze laat het dan gelukkig ook wel. Maar erg praktisch en handig is het niet. Ik heb er een mineralenblok in liggen maar dat maakt haar niks uit. Door de hoeveelheid is ze nu gelukkig wel kwartier - 20 minuten bezig.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:45

suus van harte gefeliciteerd. Wat een dotje.

Er komen een dezer dagen veel veulentjes aan... *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:32

pretty wat een mooi gezicht, je hebt er aardig wat lopen :D

glowy is nu 319 dagen drachtig en dit was haar uiertje vanmorgen

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:00

Jolandje glowy gaat ook hard!

pretty bij jou schiet het ook op.

naar mijn idee is aagje haar buik compleet van vorm veranderd.
uier is weer terug gelopen maar zal vanmiddag vast weer voller zijn.

Afbeelding

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:19

Hier begint het er ook op te lijken. Uier mooi vol, banden kunnen nog slapper. Word vannacht weer camperen op stal.
Hoop zo dat ze het nog even voor mijn vakantie het doet!

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:45

suffie schreef:
Ga dan nog even kijken bij de Aldi, daar hadden ze de camera vorige week voor 40 euro. Kan zowel met als zonder draad, kleur, draaibaar en over internet (met of zonder app) te bekijken.

Bedankt voor je tip. Ik heb inmiddels 4 van die camera's (niet van Aldi, maar wel met die mogelijkheden) maar het lukt toch niet. De stal is te ver weg van het huis. Morgen mag ik waarschijnlijk een andere met draad (hele lange draad haha) lenen.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:48

Suus_Elviera gefeliciteerd!

En Aagje d'r veulen gaat flink tekeer zeg in de buik!

Hier nog weinig verandering. 's avonds is de uier leeg als ze uit de wei komt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:22

dat is balen Jet4you.

Uiltje ook al spannend dus!

Inowa haar lichaam maakt zich klaar hé. Aagje doet het omgekeerd,smorgens teruggelopen uier en savonds voller. :j

Jolandje zo dat is een aardig uiertje al hoor! Kikkies moet nog veel meer. Ze gaat zeer zeker voor kruipen! :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:28

pretty het is spannend he, ze gaan gelijk op, samen met aagje :+ ben benieuwd wie er het eerst gaat en wat voor leuks er allemaal weer uit komt :j /3

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:32

Zo, ik kom ook weer onder mijn "meeleessteen" vandaan! Door drukte met werk en paarden kom ik soms wel toe aan meelezen, maar niet aan reageren helaas.

Als eerste iedereen gefeliciteerd met de geboren veulentjes. Stuk voor stuk plaatjes!

Tara_13, wat zijn de kleurkansen eigenlijk bij jou? Vind jouw merrie wel heel bijzonder mooi..

kleinvosje, als het niet meer terugloopt dat klinkt goed toch?

Jet4you, wat een drama hè die camera's. Wij hebben nu gewoon een ouderwetse met een draad. Moeten er wel voor het bed uit, maar dat is niet anders. Als hij het niet doet moet je helemaal de stal in dus het is altijd beter dan niks!

Over dat chippen.. Ik weet eigenlijk niet meer zo goed hoe dat gaat bij de Haflingers. Volgens mij geef je de geboorte van het veulen door aan het stamboek en wordt de rest vanzelf geregeld en krijg je bericht wanneer er iemand langskomt om te tekenen en te chippen. Volgens mij is dat wel eerder dan met 4 maanden.

inowa, Aagje houdt je lekker in spanning!

jobamara, Misty verandert al mooi dus denk niet dat ze veel zal overdragen!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:10

jolandje schreef:
pretty het is spannend he, ze gaan gelijk op, samen met aagje :+ ben benieuwd wie er het eerst gaat en wat voor leuks er allemaal weer uit komt :j /3

Volgens mij gaat Glowy eerst en dan Aagje en dan Kikkie. Al wil ik het gerust omdraaien. :+