[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crines

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:24

Daar is inderdaad zo vanaf de foto nog niet veel aan te zien Venthe, maar ik kan me voorstellen dat bij een merrie die anders ook niet dik staat het wat minder makkelijk te zien is. Proficiat met je mijlpaal trouwens :)

Ik ben blij dat mijn merrie niet de enige is die een beetje overhoop ligt met de seizoenen enzo.

Ze lokt iedere keer mijn hengst en draait zich dan om met haar mooiste kant tegen de draad te staan := :o Ik begon al te denken van oei, straks is het toch allemaal lucht in die buik ipv mijn lieve wonderveulentje :')

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:28

Even kort:
Pretty, Fi staat 's nachts op stal en overdag op een betonpad, dus zand kan het niet zijn...

*\o/* *\o/* Daisy 200 dagen!! *\o/* *\o/*

Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:13

oooh venthe de jouwe is echt nog erg slank vergeleken bij andere hihihi.
Bij mij groeien ze wel al wat maar niet tonnetje rond. Dat je gaat denken van die moet niet teveel meer groeien...

Volgens mij heb ik net het veulen van chakira gevoeld. <3 <3 <3 Maar ben nog niet 100% zeker. :o
Flirtje binnenkort ook eens voelen.

Crines zoiets had ik ook met chakira. Afgelopen week nog. Maar zal wel hormonaal zijn ofzo.

Ik heb vandaag bijna 30M2 30x30 tegels gekregen. Kan ik straks mooi een pleintje aanleggen voor bij het schuilstalletje. Elke keer heb ik wel een kilo blubber aan mijn laarzen hangen ;( Hopelijk is het als het klaar is niet meer zo blubberig...

Asmodean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:22

Hoi! Ik wil me hier ook graag aanmelden. Mijn bijrijd paard is 28 april 2016 uitgerekend van de hengst Eurocommerce Napels.
Dit wordt haar tweede veulen, ik hoop dat het een merrie wordt, dan blijf het veulen. :D

Ik heb haar nu ergens anders gestald, maar voor de bevalling gaat ze wel weer terug naar de eigenaar. Wanneer raden jullie aan om haar terug te verhuizen? Het gaat per 1e van de maand.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:33

Welkom Asmodean
Volgens mij is het advies om het minimaal een maand voor de uitgerekende datum op haar nieuwe plaats staat.

Dat is wel erg lekker Stal_HS, scheelt een hele hoop.

Jeey *\o/* Ook Daisy nu op de 200 dagen, het aftellen kan beginnen.

Spannend Vientje, maar ga ervan uit dat het goed gaat.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:45

Hier ook heel druk en zelfs bijna geen tijd om bij te lezen door de drukte.. Maja nu nog 19 pony's is ook niet niks..

Wat een leuke kerst foto's Cynthia en alweer 200 dagen gaat hard!

Jolanda, je wilde toch geen hengsten aanhouden?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:49

rowan als ik een heel mooi hengstje uit camille krijg , mag die later Yuma opvolgen ;)

en we hebben weer een dikke buiken update :D

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:19

Venthe, oeh die is nog mooi bescheiden :)

Cynthia, gefeliciteerd met de mijlpaal!

Asmo, welkom!

Jolanda, waarom moet je bij 2 merries kiezen als ik vragen mag?
Van glowy wil je graag een merrie, en camille is niet drachtig van yuma dus dan heb je toch een onverwant merrietje? Of snap ik het dan niet :?

Marthilda, heeeel herkenbaar die kilo's blub aan je laarzen :')
Ik moet van het voorjaar ook nog een stuk bestraten, jij hebt de tegels alvast binnen, dat is het halve werk! (Nou ja oke, niet de helft, maar je bent vast goed op weg ;) hihi)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:31

Welkom Asmodean!

gefeliciteerd met de mijlpaal Cynth!

Hier begint er steeds meer schot in de dubbele verhuizing van Jill te komen :D
Deze week of volgende week zal ze naar de quarantaine stal gaan en ik kan haar daar opzoeken omdat t vlakbij mijn huis is dus dat is fijn! Ze fokken daar thoroughbreds dus weten waar ze allemaal op moeten letten :D
Verder nog n hele erge meevaller te horen gekregen, dragende merries mogen vervoerd worden tot 300 dagen dracht! Pfft, is dat even n opluchting! Jill is vandaag 247 dagen dragend, daar moet je 30 dagen quarantaine bij optellen en dan kom ik dus ruim onder de 300 dagen uit (heb nog n dag of 23 speling!).

Zal zo maar eens bij mn vrolijke dame gaan kijken, even rijden en tutten en dan weer verder met het regelen van de rest ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:34

linda2008 schreef:
Jolanda, waarom moet je bij 2 merries kiezen als ik vragen mag?
Van glowy wil je graag een merrie, en camille is niet drachtig van yuma dus dan heb je toch een onverwant merrietje? Of snap ik het dan niet :?

jij denkt best logisch, maar ik heb hier ook nog een man -O- (die vind 4 het absolute maximum ;( )

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:39

Ahh ik snap het. Smokkel je naar 5 dat kan best :P

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:40

Dustinlover schreef:
Ahh ik snap het. Smokkel je naar 5 dat kan best :P

:+ juist en ik heb er nu 5 , maar over twee weken nog 4 , kijk, dan kan er nog wel een veulentje blijven

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:54

oh jolandje, ik herken dat helemaal maar je moet een man soms om de tuin leiden.
Toen ik er drie had en 1 drachtig, kreeg ik een aanbod voor een hengst, dus zei manlief, doe er 1 weg en ik deed er twee weg, kocht me dan later nog een merrie bij en die bleek een veulen aan de voet te hebben die ik erbij moest nemen, dus nu zit ik op 5 en nog eentje op komst:P kan je nog volgen, logica zelve ;)
Zou hij eigenlijk wel weten dat we er dan 6 hebben :7 :D
natuurlijk ik kan ze allemaal niet blijven houden uiteraard en keuzes moeten er gemaakt worden, das het leven.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:58

Welkom Asmodean :D ik heb het advies gekregen om minimaal 2 maanden van te voren te verhuizen, dit vanwege de aanmaak van antistoffen.

jolandje: wat een leuke pluizebolletjes <3 als ik ooit nog eens de loterij win dan koop ik ook een shetje. Ik vind ze zooooo leuk :)

Zag ook nog mooie creatieve kerstkaarten voorbij komen. Ik ben niet zo creatief en al helemaal niet op een computer. :n

MAAR WIL JULLIE BIJ DEZE FIJNE FEESTDAGEN WENSEN {:) , een gezond 2016 en vooral heel veel paardenplezier :j

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:16

haha fotsy, bekend probleem dus :+

maatje 31 , dank je wel dat je mijn pluisjes zo leuk vind, maar dit zijn geen shetten,dit zijn amerikaanse miniatuurpaardjes, en die zien er in zomervacht ietsje anders uit ;)
dit is camille bijvoorbeeld in de zomer
Afbeelding

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:28

Ooooo jolandje := oeps
Op de zomerfoto zie ik idd een heel ander paardje. Wat een verschil!
Miniatuurpaardjes zijn ook leuk <3

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:30

Is danie al verkocht jolanda?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:51

Haha, hier ziet Tom het verschil niet meer als er eentje meer of minder staat, en dat meen ik!
Heel handig hoor :')

Is Danie verkocht? Ik had nog mensen naar je doorverwezen

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:07

_O- :') dat is het :)* knolselder

welkom nieuweling, had er veel te vlug over gelezen, het is ook zoveel :o :z

wel raar dat mini's zoveel winterhaar krijgen, je zou dit toch echt niet verwachten, Elsa is een A pony en je ziet alleen al aan het winterhaar een enorm verschil met shetlanders ook zomers is ze veel gladder. Zijn mini's zomers ook echt glad glad want shetlanders niet he, die blijven altijd wel meer haar hebben dan de standaard paarden.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:28

ja danie is verkocht, maar ik wacht nog op de aanbetaling, mensen zijn erg enthousiast , hebben al een foto van hem op hun fb staan :) hij komt wel jouw kant op Annelies ;) 3,5 uur rijden -O-

maatje 31 , haha, ja wat een verschil he? allemaal haar :)

fotsy, mijn mini's zijn heel glad zomers, en dan glanzen ze ook heel mooi

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:31

Zeker als je er een paar met ongeveer hetzelfde kleurtje hebt staan, zien ze het verschil toch niet meer :P

Mijn shet staat in de zomer gewoon in een dun vachtje hoor! Maar het ene paardje is het andere niet. Mijn ene paardje lijkt wat dikker in de haren te blijven tegenover een ander. En het andere heeft in de winter een dikkere vacht dan de andere (daarin spannen mijn hengsten nageslacht wel de kroon, die hun vacht is op sommige plekken wel 15cm dik ofzo!

Ik heb zo een foto van Roosje... Eens kijken of ik die kan vinden.

Hier zie je wel een beetje hie dik die vacht is
Puur uit de wei na de winter

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:05

Jolanda, tja mannen.....

Hier mocht ik er 1 van manlief :')
Mislukt!! Haha

Hahahaha Annelies, tja 15 of 16 dat zien ze niet meer ;) :P
Maar ik zit nog op een wat schappelijker aantal haha

Die vachten zijn inderdaad bizar!!! Star heeft ook een vacht waar je vlechtjes in kan leggen! Maar mijn andere merrie weer een stuk minder! Die is ook vaker geschoren en dan lijkt de vacht dichter in plaats van langer, maar of dat zo is, weet ik eigenlijk niet.
Die foto van roosje!! Haha die is briljant!! :')
Wil je nog steeds niet van haar af Annelies? :o zij staat bovenaan op mijn verlanglijstje hoor!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:20

geweldige foto, ze lijkt precies een lama :=
oh en 15 wow zeg

raar die vachten ja, er zit inderdaad heel veel verschil op, mijn valk merrie die krijgt nooit veel winterhaar eigenlijk, als het dan ook hard regent, staat ze soms te trillen van de kou en ze is nog nooit geschoren. Had eens gelezen dat bijvoorbeeld valken gevoeligere huid hebben.
Zou het kleur er iets mee te maken hebben? bij mensen met blonde haren zie je ook vaker gecombineerd met minder en dunner haar dan mensen met zwart haar, die hebben vaak meer en dikker haar, zou dit kunnen?

linda, 1 8)7 plan mislukt zou ik zeggen :P binnenkort toch 4 he

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:35

Ik vrees dat je dan nog even mag blijven verlangen, Linda <3
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:41

Afbeelding
Wil em hier toch ook even plaatsen. Wat denken jullie hiervan?