[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AGarcia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:38

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:40

Cynthia82 schreef:
Zitake heeft TWEE veulens!!! :+ _O- _O-

haha was het maar.
Ze is trouwens schaapmak geworden, na alle tikken die ze me verkocht heeft, bijtwondes, frustratiemomenten, is ze echt superlief nu.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:41

@ zitake; is alle veulenhaar er al uit??? Die van mij is van 7 mei, die heeft net d'r hoofd en onderkant hals veulenhaarloos!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:41

Gelukkig maar.. Is al je inspanning niet voor niets geweest :)

Die van mij is van 12 mei. Zijn hoofd is verhaard, zijn borst begint een beetje, de bovenkant van zijn rug is verhaart en zijn kont naast zijn staart is kaal. Maar dan ook écht KAAL! Zit geen haartje meer op :+
En hij verliest aardig wat haar met borstelen..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:44

lindalieneke schreef:
@ zitake; is alle veulenhaar er al uit??? Die van mij is van 7 mei, die heeft net d'r hoofd en onderkant hals veulenhaarloos!

Ze heeft nog een klein beetje op haar onderbeentjes, maar de rest is er uit ja ;) Ik heb dan ook een strijd geleverd voor de keuring, niet zozeer om het haar, maar om het feit dat ze met een week of 4 geschoren is, omdat ze echt last van haar vachtje had, daar mocht niks meer van zichtbaar zijn. dus lees: wormenkuren, vitaminekuren, pavosuplementen, collega's ingezet om veulenhaar te plukken, roskammen,... en het resultaat mocht er zijn haha. scheren heeft volgens mij ook wel erg meegeholpen hoor.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:44

Zitake: Woow wat een verschil zeg.
Ze is zeker ook geschoren?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:45

zitake ow kijk jij speelt vals hahaha.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:47

Afbeelding ja maar van het geschoren uitzicht werd je ook niet gelukkig, ;) maar het hielp wel, was gewoon noodzakelijk.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:48

je hebt vals gespeeld! :+ :+ geschoren dus. ;)
Vond al bijzonder dat ze zoooo schimmel was en onder veulenhaar komt vaak superstrak velletje vandaan, ze is iets pluizig.
Wel een mooie dame!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:54

Zitake, je moet ze ook niet met bleekmiddel wassen. :')

Silke is van 1 mei, en is haar veulenvacht nu voor 2/3de kwijt. Wordt prachtig donkerbruin.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:01

lindalieneke schreef:
je hebt vals gespeeld! :+ :+ geschoren dus. ;)
Vond al bijzonder dat ze zoooo schimmel was en onder veulenhaar komt vaak superstrak velletje vandaan, ze is iets pluizig.
Wel een mooie dame!

ja maar zelfs als ze geschoren is zit de veulenvacht er nog in, en deze is er nu toch echt uit. Echt dun is haar vacht nog niet, maar dat zal wel een beetje ponyeigen zijn ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:02

Neonlight schreef:
Zitake, je moet ze ook niet met bleekmiddel wassen. :')

Silke is van 1 mei, en is haar veulenvacht nu voor 2/3de kwijt. Wordt prachtig donkerbruin.

Geloof me dat heb ik 2 weken terug nog met de 3jarige gedaan voor de keuring, kreeg ze echt niet schoon. lang leve waterstofperoxide ;)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:08

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:11

Was het echt zo erg Zitake? := Zelfs met CM niet schoon te krijgen? Gelukkig heeft mijn witte een makkelijke vacht, die is goed schoon te krijgen, vuil trekt niet echt de vacht in zodat je gele plekken krijgt.

Overigens, hebben jullie de Reedhill's pony's op de voorpagina van Bokt al gespot? Ook onze fokproducten, gisteren een fantastische dag gehad en de kampioenslinten liggen weer mooi te pronken. :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:20

Ja was echt zo erg, 2x met cowboy magic, Zilvershampoo van shwartzkopf en quicksilver shampoo, dan 2-3 keer ingesponst met waterstofperoxide en nog was het niet 100% weg. Hoezo een varken?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:32

Een foto van vorige maand van onze 2 meiden.. Moet morgen nodig nieuwe foto's maken. Gi verhaart zo grappig op t moment.

Afbeelding

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:39

inderdaad een mega-verandering zeg, dat veulen. wel erg leuk!

ik baal als een stekker. wilde moeders en dochter net uit de wei halen om op stal te zetten, zie ik dat ze stokkreupel is (pandorette dus). zie ik dat er een heel stuk hoef mist! echt een stukje van 3 bij 3 cm. ofzo tot bloedens toe en vanboven bij de kroonrand 2 grote -blaren??-
dierenarts gebeld, nou blijkt dat die 'blaren' geen blaren zijn maar omdat de kroonrand geen steun meer heeft van de hoef is het een soort uitgezakt vlees. het ziet er echt heel vervelend uit. nu moet ze buiten blijven omdat het daar toch schoner is dan op stal. maarja...vind het voor het veulen wat minder. is tenslotte net 4 dagen oud. hoop dat het droog blijft hier...
moet het schoon houden en blauwspray op doen 2 keer per dag en goed in de gaten houden dat de boel niet open gaat. maarja...even stoten en het is open vrees ik.
ik snap niet hoe het kon gebeuren. snap er helemaal niks van. verder is het zowieso een draak met wondjes behandelen enzo, maar nu is het helemaal extreem. pfff ze zat de dierenarts te dreigen met haar voorbeen. ze is echt link op het moment, nu ze kersverse moeder is. ze gooit zichzelf ook steeds voor het veulen. je mag er bijna niet eens naar kijken!
dus ik hoop dat ik het een beetje schoon kan houden. zolang die huid niet openspringt, nog geen hoefschoen of verband. het kan beter in de open lucht blijven.
pfff ik hoop zo dat het meevalt allemaal....

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:33

Even Ego berichtje:

*\o/* *\o/* *\o/* Es mag morgen naar huis!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:13

*\o/* *\o/*

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:36

Super super super *\o/* *\o/*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:55

Echt en ziekenboeg hier zeg.. Sterkte Kannie..

Wat een top nieuws dat Es naar huis mag.. Ben voor men hengst een nieuw huisje aan het zoeken.. Maar alleen als ik een leuk huis vind anders blijft hij gewoon en wil ik misschien volgend jaar nog keer dekken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 07:31

Wat een goed nieuws over Es! *\o/* *\o/* *\o/*

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:27

Goed nieuws van es.
En vervelend kannie, hopelijk gaat t goed.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:13

Wat een goed nieuws van Es!!!!

Wat vervelend kannie, hopelijk gaat t goed en word ze snel weer beter.....

Hier niet veel nieuws, behalve dan dat de smid gisteren bij mijn ruin n MEGA zweer heeft gevonden en die er helaas niet helemaal uit kon snijden.... Nu dus maar afwachten of die zweer er ook voor heeft gezorgd dat hij zo kreupel was of dat het toch zijn pees blijkt te zijn. Been is in ieder geval megadik en behoorlijk pijnlijk (en dat snap ik wel!). Gister Chennai en Dazzle buiten gegooid en Dazzle begint "hengsten"streken te krijgen *gelukkig!*, dat betekent dat hij ondanks zijn diarree zich veulen-lekker voelt.....

Chennai gaat vandaag dan ook echt de verkoop in want elke dag dat ze bij mij staat te verpieteren is er in mijn ogen 1 te veel. Daarnaast wil ik het hoofdstuk afsluiten en dat gaat alleen op deze manier.
Waarschijnlijk gaat Dazzle dan vroeger gespeend worden dan mijn bedoeling was MAAR volgens mn VA en de staleigenaresse zal het voor hem waarschijnlijk ook beter zijn omdat hij dus chronische diarree heeft en die alleen over zal gaan als hij niet meer bij Chennai drinkt... Ach, ze is nog niet weg maar ik hoop wel dat ik snel een goed huisje voor haar ga vinden. Keerzijde is wel dat dit betekent dat ik ook niet meer in n DBT-topic te zien zal zijn en dat vind ik dan wel weer erg... Maar ja, wie weet koop ik ooit nog wel n merrie.... En anders heb ik toch maar mooi 3 fokproducten op deze wereld rondlopen en daar ben ik trots op.

*ga maar weer eens verder werken.....*

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:18

Goede keuze CL.

Ik heb vanmiddag mijn eindbeoordeling voor mijn 1e jaar verzorgende Ig, leuk in me vakantie NOT.
Ben bang dat ik een halfjaar verlenging krijg, moet nog een deel opdrachten maken en me werkbegeleider en ik liggen elkaar totaal niet. Maarja ik ga het niet als negatief zien mocht het gebeuren, heb ik een half jaar langer werk zo zal ik het maar zien...