[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suusantana

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:02

Manueeltje, van harte proficiat met je mooie merrieveulen Faith.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:02

savath schreef:
Veulen: Ik vind je paardje er slecht uit zien,die heeft niets reserve om een veulen straks groot te brengen.

Ik geef hier niet meer dan 2 kg mengeling aan mijn drachtige zogende merries ,maar wel voldoende goede kwamiteit ruwvoer met daarbij 2 kg luzerne brok(is ruwvoer maar met veel eiwitten)

Als mijn merrie voldoende eten kreeg en erzo bij liep kwam metteen de da en moest ik weten waarom ze er zo slecht uit ziet.

Wil niet cru over komen,maar als ik ergens zo een hoog drachtige merrie tegen kom zou ik geneigd zijn om haar uit compasse te kopen.

Bedankt hoor Savath... Lees dan ook even goed. Heb inmiddels 4x gezegd dat ik haar 2 maanden geleden veel dunner heb gekocht. Veearts komt regelmatig even kijken (on uitgenodigd en uitgenodigd is een vriend en woont vlakbij). Ze krijg 1,5 kg muesli met levende gisten, 1,5 kg merrie-veulen biks (word met 0,25 verhoogt volgende week). Deelt ongeveer 80 kg ruwvoer per dag met 1 ander paard. Ze krijgt ook nog van alles lekkers wat ze wil (wil ze niet want veel wil ze niet eten)

Beetje minder banketstaaf mag ook wel. Ben heel erg dol op Rosa. Heb mezelf niet het makkelijkst op de hals gehaald met een te dun paard en drachtig voor mijn eerste eigen veulen. Maar dat wil niet zeggen dat ik stom ben of een dierenbeul.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:09

desillies schreef:
Manueeltje van harte gefeliciteerd met Faith!

Veulen, je merrie is niet echt aan de dikke kant maar om nou te zeggen dat ze er zo slecht uitziet :roll:
Gezien het feit dat je haar zelf nog maar kort in eigendom hebt en haar vorige veulen er net bij weg is en ze ook nog eens een kieskauw is vind ik het best meevallen....
Als ik jouw was ging ik naar een fouragehandel en informeerde ik naar voer wat goed aanzet maar niet al te idioot veel eiwitten bevat, ik denk namelijk dat je veearts daarom een beetje voorzichtig is met zijn/haar voeradvies.
Je hebt mensen die zoveel krachtvoer in hun paard/pony stoppen dat ze hoefbevangen worden, al kan een drachtige merrie heel wat hebben hoor!
Is het voer wat Pepper kreeg (van Inowa?) niet iets voor jou dametje?

Krijgt ze nu ook. Was een goede tip. Ze vind het ook lekker. We hebben daarnaast al veel andere dingen geprobeerd. Maar ik heb een paard dat bijna niks eet. Heb van de voerbeul hier van alles te proberen gehad. Er zijn maar 2 muesli's die ze eet. Merrie-veulen brok van pavo niet. Maar van havens gelukkig wel.

En zo heb ik ook een lijst met groentes, fruit en ruwvoeders...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:16

Manueeltje: van harte proficiat met je enorme merrieveulentje!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:17

Manueeltje: PROFICIAT!
Wat is ze groot zeg!
Wel een heel knap ding.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:21

ow melo!!!!!!!!!!!
Ook een veulie???????
Wauw wauw wat is Balance knap!!!!

Ik wil ook komen kijken.
Ze is best groot he?
Ben je vandaag niet vrij toevallig :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:31

manueeltje van harte gefeliciteerd met je prachtige merrieveulentje( nou ja "tje" :+ )

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:32

Ik ben ook vrij vandaag bimmetje!mini bokt meeting bij melody haha

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:36

Heee veulen, had mijn merrie maar wat meer van die van jou en andersom :D
De mijne vreet zelfs gekookte spaghetti (wat dus eigenlijk voor de kippen was hahahaha)

Ik denk dat je hardstikke goed bezig bent, je probeert allerlei voer uit en je veearts is nabij, maak je niet te druk, ik heb wel dunnere merries een veulen zien krijgen hoor!

Trouwens, wie weet is ze zo kieskeurig omdat ze drachtig is! Ik lustte ook niet alles toen ik zwanger was, maar ik heb geen idee of dat bij een merrie ook het geval kan zijn... maar waarom niet hè.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:38

hiboune schreef:
Ik ben ook vrij vandaag bimmetje!mini bokt meeting bij melody haha

Haha ja goed plan!

Nu moet melody dan ook nog vrij zijn :D

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:39

Veulen84, dan heeft het vorige veulen veel te lang bij dr gelopen..en dr letterlijk leeggezogen.
Als je haar zo dun hebt gekocht, en ze al is bijgetrokken, doe je goed je best..! Hopelijk strek ze zelf snel bij.

Mijn merrie at juist geen havens maar wel pavo merrie brok. Maar weer niet de sport musli van Pavo.
Slobber, zemelen en maismeel om dikker te werken doet t ook altijd goed en ze vinden t lekker.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:40

Ook in dit topic even nog: Manueeltje gefeliciteerd!

@veulen, had eerst bovenstaande berichtjes gelezen en daarna pas de foto's gezien, ik had erger verwacht. Niet elk paard eet graag of zet zo makkelijk aan als een eh Tal. Ben van mening dat de meeste paarden in nederland veel en veelste dik gehouden worden en dan het voor de dieren zelf gezonder is om dunner te zijn dan zo vol. En zeker met de achtergrond in ogenschouw gelaten (niet zoalng in bezit, genoeg voer, regelmatige check) denk ik dat het gewoon niet anders is. Bij mensen is het toch ook verschillend? Mijn moeder is een aangeklede rukwind met 2 doperwtjes op een plankie en eet alles, en ik heb daar duidelijk andere aanleg voor :+

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:51

Manueeltje van harte gefeliciteerd met je prachtige merrie veulen :+: !!!!!!

Hier nog steeds niks ;( !

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:52

Gefeliciteerd manueeltje! Wat een mooie grote!

Vardau vandaag 305 dagen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:55

manueeltje: gefeliciteerd! Een grote chique dame zeg!

Het lijstje van woensdag 31 maart:

Nada - Joy 350 dagen
Amandake - Jilleke 348 dagen
Suusantana - Antana V 342 dagen
Muzefee - Carolien 340 dagen
Sassefras - Brimklo 339 dagen
Shetje14 - Heiltje 338 dagen
Saffier - Casablanca 337 dagen
Hiboune - Wolga 337 dagen
Uiltje - Tena 335 dagen
Sjoos - Natasja 334 dagen
Nada - Jill 331 dagen
Savath - Blue Moon 331 dagen
Silketje - Cartouche 331 dagen
Dianalamboo - Dilayla 331 dagen
Uiltje - Trut 330 dagen
Hiboune - Hiba 329 dagen
Gaapje - Tiny 329 dagen
Gaapje - Nikki 328 dagen
LadyAngel - Sunshine 327 dagen
Charaz - Amber 323 dagen
Muzefee - Nicoline 322 dagen
Muzefee - Natalie 322 dagen
Muzefee - Eva 322 dagen
AngelsDitch - Angels Ditch Rosalinde 321 dagen
Rowo - Zindyrike 321 dagen
Talida - Talida 321 dagen
Amandake - Romi 320 dagen

Wil je ook op deze lijst, dan aanmelden per pb.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:01

Nada: gefeliciteerd met je twijfelachtige mijlpaal :P . Hou vol :D !

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:05

Manueeltje gefeliciteerd!
Veulen: Wie weet kan je als dit voer niet werkt proberen je merrie wat mais extra te geven, maar dan wel mais flokken of poeder. Snijmais zou ik zelf niet zo snel geven, is heel erg rijk, en zou toch bang zijn voor een verstopping.
Mijn merrie trekt behoorlijk bij van mais. Heb het haar gegeven toen ik haar kocht, en nu weer. Dit jaar, door de strenge winter en de dracht heeft Casa ook wat bij te zetten gehad, ze gaf alles aan het veulen. Casa krijgt nu onbeperkt hooi, en 2x daags 2 scheppen biks, 1 schep mais, 50gr bionutron stud en een flinke scheut zonnebloem olie.
Voorheen als ik haar reed (wedstrijden) kreeg ze 1.5 schep biks per dag :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:06

Veulen, de deuken in de achterhand zijn niet alleen vanwege dracht en slappe banden maar ook vanwege haar slechte conditie. Ik schrok er juist meer van, ze staat er nog slechter voor als ik op de eerdere foto's dacht.
Ik denk dat iedereen wel weet dat je haar zo hebt gekocht, en niemand maakt ook verwijten naar je, het is maar net hoe je het leest. ;) Ook Savath bedoelt het niet zo, ze zegt slechts dat ze zo'n paard enkel uit medelijden zou kopen, maar zouden we dat niet allemaal doen?
Heb je ook haar bloed al laten onderzoeken en is het gebit ook nagekeken? Ik ga er van uit van wel, maar alle beetjes helpen voor dit beestje. Ze moet gewoon zo snel mogelijk wat aansterken, en dat valt nu niet mee. Ieder normaal paard zou wat meer vet en spieren krijgen bij deze hoeveelheden voer, dus wellicht is er nog iets aan de hand?
Overigens vind ik het wel goed dat je niet teveel krachtvoer geeft. Ruwvoer is de basis die het moet doen, bij teveel krachtvoer krijg je vaak het tegenovergestelde effect.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:09

Iedereen gefeliciteerd met de veulens. (Denk dat ik er een paar oversla als ik namen neer ga zetten dus vandaar iedereen)
Wat zijn er weer schitterende veulens geboren.

Melody ga jij ook naar De Mortel op 3 Juli?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:11

Manueeltje, van harte met je prachtige meid,wat is ze enorm!
HEt is een plaatje geniet er maar van!

Velvet1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:12

Veulen84 schreef:
desillies schreef:
Manueeltje van harte gefeliciteerd met Faith!

Veulen, je merrie is niet echt aan de dikke kant maar om nou te zeggen dat ze er zo slecht uitziet :roll:
Gezien het feit dat je haar zelf nog maar kort in eigendom hebt en haar vorige veulen er net bij weg is en ze ook nog eens een kieskauw is vind ik het best meevallen....
Als ik jouw was ging ik naar een fouragehandel en informeerde ik naar voer wat goed aanzet maar niet al te idioot veel eiwitten bevat, ik denk namelijk dat je veearts daarom een beetje voorzichtig is met zijn/haar voeradvies.
Je hebt mensen die zoveel krachtvoer in hun paard/pony stoppen dat ze hoefbevangen worden, al kan een drachtige merrie heel wat hebben hoor!
Is het voer wat Pepper kreeg (van Inowa?) niet iets voor jou dametje?

Krijgt ze nu ook. Was een goede tip. Ze vind het ook lekker. We hebben daarnaast al veel andere dingen geprobeerd. Maar ik heb een paard dat bijna niks eet. Heb van de voerbeul hier van alles te proberen gehad. Er zijn maar 2 muesli's die ze eet. Merrie-veulen brok van pavo niet. Maar van havens gelukkig wel.

En zo heb ik ook een lijst met groentes, fruit en ruwvoeders...

Er is ook merrievoer van Cavalor (het zelfde als de muesli die je nu geeft) Probreed, het is ook muesli
Mijn merrie wil ook geen merriebrok eten maar dit gaat prima en ze ziet er goed uit.
Ik denk ook dat je goed bezig bent hoor. En zie (lees) wel dat je gek met je paardje bent.

Maueeltje gefeliciteerd met je mooie merrieveulen. Ga je haar houden?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:13

Manueeltje van harte gefeliciteerd!
De rest gefeliciteerd met de mijlpalen.

Nog iemand interesse in ongeveer 50 kg Hippostar merriebrok? Had net vrijdag nieuw gehaald. Gratis af te halen (kop van N-H), zit al wel in een ton dus je zult een zak oid mee moeten nemen. Stuur me maar een pb dan ;-)

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:42

Manueeltje, van harte! :D

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:49

Manueel gefeliciteerd met je mooie merrieveulen!! het is idd een reus!!
Maar lijkt wel op mams zo te zien??

Heel veel liefde en geluk gewenst met de kleine meid!!

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:05

gefeliciteerd met faith manueeltje! knap kind en idd een joekel :)