Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
savath schreef:Veulen: Ik vind je paardje er slecht uit zien,die heeft niets reserve om een veulen straks groot te brengen.
Ik geef hier niet meer dan 2 kg mengeling aan mijn drachtige zogende merries ,maar wel voldoende goede kwamiteit ruwvoer met daarbij 2 kg luzerne brok(is ruwvoer maar met veel eiwitten)
Als mijn merrie voldoende eten kreeg en erzo bij liep kwam metteen de da en moest ik weten waarom ze er zo slecht uit ziet.
Wil niet cru over komen,maar als ik ergens zo een hoog drachtige merrie tegen kom zou ik geneigd zijn om haar uit compasse te kopen.
desillies schreef:Manueeltje van harte gefeliciteerd met Faith!
Veulen, je merrie is niet echt aan de dikke kant maar om nou te zeggen dat ze er zo slecht uitziet![]()
Gezien het feit dat je haar zelf nog maar kort in eigendom hebt en haar vorige veulen er net bij weg is en ze ook nog eens een kieskauw is vind ik het best meevallen....
Als ik jouw was ging ik naar een fouragehandel en informeerde ik naar voer wat goed aanzet maar niet al te idioot veel eiwitten bevat, ik denk namelijk dat je veearts daarom een beetje voorzichtig is met zijn/haar voeradvies.
Je hebt mensen die zoveel krachtvoer in hun paard/pony stoppen dat ze hoefbevangen worden, al kan een drachtige merrie heel wat hebben hoor!
Is het voer wat Pepper kreeg (van Inowa?) niet iets voor jou dametje?
Veulen84 schreef:desillies schreef:Manueeltje van harte gefeliciteerd met Faith!
Veulen, je merrie is niet echt aan de dikke kant maar om nou te zeggen dat ze er zo slecht uitziet![]()
Gezien het feit dat je haar zelf nog maar kort in eigendom hebt en haar vorige veulen er net bij weg is en ze ook nog eens een kieskauw is vind ik het best meevallen....
Als ik jouw was ging ik naar een fouragehandel en informeerde ik naar voer wat goed aanzet maar niet al te idioot veel eiwitten bevat, ik denk namelijk dat je veearts daarom een beetje voorzichtig is met zijn/haar voeradvies.
Je hebt mensen die zoveel krachtvoer in hun paard/pony stoppen dat ze hoefbevangen worden, al kan een drachtige merrie heel wat hebben hoor!
Is het voer wat Pepper kreeg (van Inowa?) niet iets voor jou dametje?
Krijgt ze nu ook. Was een goede tip. Ze vind het ook lekker. We hebben daarnaast al veel andere dingen geprobeerd. Maar ik heb een paard dat bijna niks eet. Heb van de voerbeul hier van alles te proberen gehad. Er zijn maar 2 muesli's die ze eet. Merrie-veulen brok van pavo niet. Maar van havens gelukkig wel.
En zo heb ik ook een lijst met groentes, fruit en ruwvoeders...