[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monique4

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:05

@ijsklontje, heb je al alles in gereedheid gebracht, heeft ze al wat om?

@Nicole ,hahaha, ik ging er vanuit jij als doorgewinterde Haha! Haha! dat je het regelmatig zag.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:14

ik ben nog steeds ruzie aan het maken met de camera en de singel gaat een vriendin van mij halen van de week

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:17

Pfff... Had m'n pa net aan de telefoon, die heeft ook wat... Nieke heeft melder om, pa afgelopen nacht 2x alarm, blijkt dat ze gestrekt ligt te slapen?!!! Haha! Wil nu toch maar even eea uitzoeken voor een camera!

Zag al paar mooi gevulde buiken en uiers voorbij komen. Leuk, leuk!

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 08:33

Goeiemorgen! Doei!
Zo, ik kom ook weer eens langs. Ben druk geweest afgelopen week met alles regelen voor de paardjes. Gisteren is de begravenis geweest van de man waar we de paardjes mee samen deden en waar ze stonden.
Van de zoons hebben we te horen gekregen dat de paarden daar voorlopig rustig kunnen blijven staan, zij hebben er geen last van, dus dat scheelt al weer een heleboel.

Wendely is vandaag alweer 315 dagen op weg en Lavendel ondertussen ook al weer 292. Vanmiddag of morgen ga ik wel weer buikfoto's maken.

Ik ga nu even een poging doen om bij te lezen....

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 08:58

Goeiemorgen!

Ik lees later vandaag even bij, maar wilde even kwijt dat Thirsa vandaag 300 dgn drachtig is, een mijlpaal dus!!
Vorige wk was ik bang dat we dit geen eens zouden halen maar het lijkt er op dat het nog wel even blijft zitten Haha!

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:42

Zo, pffff, bijgelezen.

Thirsa: gefeliciteerd met je mijlpaal! Wat mooi dat het veulen heeft besloten om toch maar wat langer te blijven zitten! OK dan!
Frenia: een heuse babyboom bij jou, wat een schattige chinchillaatjes! En ook weer kleine geitjes, gefeliciteerd!
Eilander: poeh, mazzel dat je er nu achter komt dat ze is dichtgezet!
Melanie: sterkte met het verlies van je veulentje. De derde al, das niet mis, tjonge...
Rebble: hahaha, je vader is er maar druk mee! Elke keer eruit voor niets!

Heb verder weer een hoop mooie buikfoto's gezien!

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:02

Pffttt wat gaat het topic snel, bij niet bij te lezen.. kom aan posten dus vaak niet toe..

Ik heb even een vraagje.. Hoe zit het ook alweer met het geven van een wormenkuur en het inenten van de merrie voor de bevallling. Ik dacht de wormenkuur 2 weken voor de uitgerekende datum en de inenting 4 weken, zodat het veulen ervan kan mee profiteren, of zit ik er nu naast ??? En na hoeveel weken moet het veulen worden ingeend en zijn eerste wormenkuur krijgen ?

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:17

Goedemorgen!
Frenia, wat een schatjes die kleine chincilla's!! Iniminie zijn ze zeg!! En jonge geitjes! Joehoe gaat lekker bij jou!!!
Veel mooie dikke buiken voorbij zien komen weer!
En een slapend paard Knipoog

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:49

Hallo, ben ik ook weer eens, ben even weg geweest omdat mijn vader vorige week is overleden. Hij was al lange tijd ziek en we wisten dat hij zou gaan maar als het zover is is het toch moeilijk.

Zal zometeen bijlezen voor zover dat lukt. Maar heb eerst een vraag aan jullie maak me een beetje ongerust nl.

ulisse heeft sinds een paar weken wat last van mok. Omdat ik van alles geprobeerd had maar het niet overging heb ik bij de dierenarts mokzalf besteld. Afgelopen week heb ik ulisse wel 2x per dag de zalf opgesmeerd maar verder niet zo heel erg opgelet. Nu zag ik gisteren opeens dat ze een dik been (tot iets boven kogel waar ook nog een mokplekje zit) heeft. Dacht dus aan einschuss en da gebeld. Die vertelde dat ik het in de gaten moet houden en pas als het been echt een olifantenbeen wordt waarbij de kogel helemaal niet meer zichtbaar is weer moet bellen om te kijken of we er iets aan kunnen doen. Normaal hadden ze wel iets voor de zwelling maar dat mocht niet aan drachtige merries gegeven worden. Ik maak me best ongerust. ulisse is aan dat been altijd wel wat gevoelig voor mok maar dan deed ik er afgewerkte olie (ja, ik weet het er mensen die er ontzettend tegen zijn maar het werkt perfect) op en dan was het zo weg. Dit ken ik niet zo. Kan het zijn dat ze door de dracht hier gevoeliger voor is? Ik snap het niet. Ze staat nu een een drogere stal dan ze vroeger stond (heb ze nu aan huis staan sinds half jaar) en ze loopt de hele dag in de wei. De grond bij ons is nagenoeg altijd droog zeker niet supermodderig.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:51

Frenia: gefeliciteerd met je geitenmeisjes!! foto,foto!!

Wat een lief gezicht, danielle in slaap, maakt ze al aanstalten om te gaan veulenen?

Thirza: gefeliciteerd met je mijlpaal!! nog minimaal 20 dagen dan mag ze het eruit gooien!

ik ga weer verder met werken!

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:56

Hier alles spannend!! Spinnekop was uitgerekend voor 26 ste... Het kan elk moment komen en ben wel benieuwd wat het worden zal;)

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:57

Odessa1 heel veel sterkte in deze moeilijke tijd Ach gut
Thirsa gefeliciteerd met je mijlpaal
Fijn dat het weer goed gaat met haar Knipoog
Mausje900 fijn dat jullie met de paarden voorlopig op de zelfde plek kunnen blijven staan

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:58

Mopske wow spannend joh!!!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:02

Odessa1.... gecondoleerd met je vader Ach gut Wat je je paard wel mag geven is volgens mij mokthee.... Het werkt bij mijn paarden super. Is niet goedkoop, maar wel heel goed.
http://www.oldehietmoat.nl/pages/hippocarepag.html

Gefeliciteerd voor degene die weer een mijlpaal hebben bereikt.... Go jij! Go jij!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:06

Odessa, jeetje... gecondoleerd.. heel veel sterkte de komende tijd!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:12

bedankt voor de condoleances.

Lucy_1, bedankt voor de tip.

Heb gisteren nog een paar foto's gemaakt:

Deze is al van een paar weken geleden maar vind 'm zo leuk
Wat doe je op een lekkere zonnige frisse winterdag....
Afbeelding

En ulisse 288 drachtig.
charmante oren Haha! Tong uitsteken Op deze foto zie je ook haar dikke been, rechts achter.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en natuurlijk een uierfoto
Afbeelding

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:14

@Odessa.. Sterkte in deze moeilijke tijd..

Over je vraag:
Ik heb ook een merrie die mokgevoelig is.. Vooral tijdens de dracht..
Nu heb ik het maanden mokvrij kunnen houden maar sinds afgelopen week heeft zij ook weer allemaal plekjes.. Ook hoger bovenop haar been..
Ik heb alles geprobeerd maar niets werkt.. Ze heeft zelfs diverse malen tegen de bloedvergiftiging aangezeten met een dik been..
Het dikke been gaat 9 van de 10 keer gewoon weer weg.. Ik heb het altijd afgespoten en goed drooggemaakt en dan ingesmeerd..
Zodra de zwelling afneemt natuurlijk niet meer doen want je houdt zo de mok wel nat..
Ik heb echt alles geprobeerd en het enige wat tot nu toe heeft geholpen zijn droogzetters.
Die kreeg ik nooit van mijn eigen DA en heb ik via een andere DA besteld en dit was het enige wat echt werkte helaas..
Helaas zijn die nu op en heb ik dus niets meer..
Wat ook werkte bij mij (Waar waarschijnlijk ook veel mensen tegen zijn maar dat maakt mij niets uit want het helpt me) is tandpasta.. dit droogt uit..
Succes ermee!

Vanmorgen verbaasde ik me over Pauk..
Een week geleden zaten haar banden nog helemaal vast..
Vanochtend waren ze bijna al helemaal los Clown
Gekke merrie..

*Edit* ik zie net dat je Acederm ook kan gebruiken voor de mok.. Ik zweer bij dat spul en wist dus niet dat dat kon.. Dat ga ik ook is proberen.. Wie weet werkt het

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:17

odessa1: Ow, is kei erg, veel sterkte eh!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:18

Odessa, ahh wat liggen ze er lief bij!!
Die buik en uier worden ook voller zeg!!
Ik hoor hier en daar dat sudocreme ook werkt (is voor baby''s met luieruitslag) Kanje bij de drogist halen, en is in ieder geval niet aggresief ofzo..

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:21

@odesa :heel veel sterkte van mijn kant.
@mopske :spinnekop ??

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:22

@Odessa heel veel sterkte meis!

Ik heb sinds dinsdag een nieuwe baan Go jij! Go jij! en weet je waar....
op de dekstal waar de hengst staat, waar Linda drachtig van is Haha!

het is een dekstal, pension, en africhtings stal kwadijk wijdewormer heet het

dus ik kom ook gelijk in de goede periode! er lopen nu ook al veulens, ik krijg de kriebels als ik er naar kijk en dan te bedenken dat ik over 2 maanden ook zo een kleine donder heb lopen heerlijk gewoon!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:25

@stoere Bloos!h wat leuk ,hèèl veel sucses met je nieuwe job Knipoog

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:27

Stoere gefeliciteerd! Dat klinkt leuk zeg!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:28

Odessa, bij de Amsterdam-merrie hadden we tijdens de dracht ook last van hardnekkige mok. Dik been etc. Wilde maar niet weggaan.

Je zou Youngster een pb kunnen sturen met de vraag wat we toen allemaal geprobeerd hebben?

Stoere; dat is leuk! Zou ik wel eens heen willen om foto's te schieten Haha!

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:30

Odessa1: ach hemel, gecondoleerd, sterkte meis Ach gut
Wel een hele leuke foto van je paardjes!!!
Wendely heeft ook altijd last van mok, en gewone mokzalf helpt ook niet. Ik heb er ook wel eens uiercreme en vaseline opgesmeerd, maar dat werkt ook voor geen meter.
Acederm gebruik ik ook, al blijft het hardnekkig. Ik doe het been (toevallig ook rechtsachter, alleen is het niet dik) 1 à 2 keer in de week wassen met betadineshampoo. Daarmee haal je ook de korstjes een beetje weg en ontsmet het meteen.

Stoere: dat is stoer, hahaha! Haha! Ik heb ook op een dekstation gewerkt, eerst als stage, daarna mocht ik daar gewoon blijven werken. Heb daar ook een hele hoop geleerd!