Hallo, ben ik ook weer eens, ben even weg geweest omdat mijn vader vorige week is overleden. Hij was al lange tijd ziek en we wisten dat hij zou gaan maar als het zover is is het toch moeilijk.
Zal zometeen bijlezen voor zover dat lukt. Maar heb eerst een vraag aan jullie maak me een beetje ongerust nl.
ulisse heeft sinds een paar weken wat last van mok. Omdat ik van alles geprobeerd had maar het niet overging heb ik bij de dierenarts mokzalf besteld. Afgelopen week heb ik ulisse wel 2x per dag de zalf opgesmeerd maar verder niet zo heel erg opgelet. Nu zag ik gisteren opeens dat ze een dik been (tot iets boven kogel waar ook nog een mokplekje zit) heeft. Dacht dus aan einschuss en da gebeld. Die vertelde dat ik het in de gaten moet houden en pas als het been echt een olifantenbeen wordt waarbij de kogel helemaal niet meer zichtbaar is weer moet bellen om te kijken of we er iets aan kunnen doen. Normaal hadden ze wel iets voor de zwelling maar dat mocht niet aan drachtige merries gegeven worden. Ik maak me best ongerust. ulisse is aan dat been altijd wel wat gevoelig voor mok maar dan deed ik er afgewerkte olie (ja, ik weet het er mensen die er ontzettend tegen zijn maar het werkt perfect) op en dan was het zo weg. Dit ken ik niet zo. Kan het zijn dat ze door de dracht hier gevoeliger voor is? Ik snap het niet. Ze staat nu een een drogere stal dan ze vroeger stond (heb ze nu aan huis staan sinds half jaar) en ze loopt de hele dag in de wei. De grond bij ons is nagenoeg altijd droog zeker niet supermodderig.