Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cemlys schreef:Murosch schreef:Hallo allemaal ik kom hier even een beetje binnen gevallen. In het begin van het topic deed ik hier ook mee omdat mijn shetlandmerrie bij de hengst is geweest eind mei. Helaas was toen op de 18 dagen scan een geel lichaam te zien en een nieuw ei in aanwas, waardoor de DA concludeerde dat ze niet drachtig was. Dit was helemaal tegen mijn verwachting in omdat ik bij de merrie een behoorlijke gedragsverandering had gemerkt sinds ze terug was van de hengst (heel boos tegen de andere merries opeens). Daarop heb ik haar teruggebracht naar de hengst, maar haar cyclus was abnormaal. De ene dag had ze interesse in de hengst en de andere dag was ze woest op hem. Uiteindelijk de merrie maar hengstig gespoten, maar dat veranderde niet veel en dus heb ik haar na 3 weken weer opgehaald. Na weer 2 weken wachten weer laten scannen en de DA zag alleen dat ze pas weer hengstig was geweest. Geen vruchtje dus. Daarmee hield het voor ons op, omdat de merrie al op leeftijd is en ik het genoeg vond. Al met al geen drachtige merrie dus en klaar. Nu heb ik een tijdje geleden een andere shetlandmerrie gekocht die misschien drachtig zou kunnen zijn. Ik kon mooi de uiers van beide merries vergelijken om te zien of er bij de nieuwe merrie al verandering kwam. De nieuwe merrie maakt geen uier aan maar nu merkte ik deze week opeens dat de oude wel uier aanmaakt opeens. Dit had ze een paar weken geleden nog niet. Dat is dus wel bijzonder. Het zou bijna niet mogelijk moeten zijn dat ze toch drachtig zou zijn denk ik, maar dit is haar uier op dit moment en STEL dat ze toch drachtig zou zijn, dan zou ze nu op 247 dagen zitten. Ik was al wat aan het zoeken naar vergelijkingsmateriaal met andere merries op dat aantal dagen dracht, maar ik kom er niet echt uit. Daarom hier maar even mijn foto's droppen, misschien dat kenners hier kunnen zeggen of dit uier zou kunnen passen bij een merrie die rond de 250 dagen drachtig is. Dat jullie geen DA zijn begrijp ik wel hoor, maar ik heb haar 2 keer laten scannen en 2 keer gehoord dat ze waarschijnlijk niet drachtig is na het dekken, dus schiet mij maar lek zou ik zeggen.
[ [url=m/QGYJuP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ul1OmP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hmm nog niet veel te zien. Is het een idee om mss om zo n urinetest te proberen? Weet niet of ze nog te krijgen zijn hoor.Caesar schreef:@murosch; ca. 100 dagen voor evt veulenen een uier aanmaken zou sowieso niet goed zijn. Aan dit uier zie ik echt niets, los van drachtig of niet.
@cynthia; lekker weertje vandaag hè? Hier ook lekker zonder dekentje gestaan.
@kabayo; mooie merrie, ziet er goed uit. Buikje vind ik zelf nog meevallen (geen typisch drachtigheidsbuikje) maar als je dan ineens de deken eraf haalt geeft dat wellicht een ander beeld?
Hier nog even onder de bruine gehangen (met dikke buik onder een A is wat lastig) en die begint ook een beetje een uier te krijgen:
[ [url=m/1mMTEl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoevers zit ze nu? Al een mooi stukje uier. En klopt mij lukt het momenteel echt niet om eronder te hangen, gelukkig moet ze nog even.inowa schreef:Murosch ik zie ook niks apart,een normaal uier die ook wel bij "niet drachtig" past.
Nou ceasar dat is behoorlijk wat toch.
Pepper zit al bijna op 300 dagen maar heeft compleet niks hangen.
Er heeft bijna 8 maanden een veulen onder gehangen,4de veulen zelfs maar uier lijkt sterk op die van een maiden.
300 dagen zie ik meestal ook nog niet veel hoor hierSilly1972 schreef:ik vind het lastig om te zoek met al dat haar, maar ik zie er toch wel iets vulling in.
Maar ja ik ben geen kenner.
Harmony is nu 295 dagen drachtig en heeft sinds gisteren vulling in haar uier.
[ [url=m/4oBzVq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ja uiertje is van start gegaanIcecrystal schreef:Faline; Wat fijn dat ze nu in geschreven is bij het NRPS!
Cynthia; Wat is Fi toch ontzettend knap![]()
Kabayo; Zo leuk dat je nu een buikje begint te zien.
Even wat droog foto's van Gambler! Ice is echt een geboren moeder en vond de eerste ontmoeting tussen hen zo mooi om te zien![]()
[ [url=m/cRjwi4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tdKR88.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zaWhGi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dH3j9b.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gW3Is1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heerlijk dat eerste moment dat moeders haar veulen ziet het, die uitdrukking en die geluidjes, dan smelt ik echt compleet
Knap veulie hoor!Dyonne schreef:Wel bijzonder zo weinig wit eigenlijk, ik vind het wel mooi!
Murosch, eigenlijk zie ik nog weinig vulling. Maar dat zou ook niet goed zijn bij dracht.
Cynthia, fijn weer gewandeld!
Kabayo, ze krijgt idd een buikje.
270 dagen, eens van voren.
[ [url=m/4kN3Z9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook al een lekker buikje dyonne! Mooie merrie!
Met de merries kan ik maar weinig op dit moment. Gister weer even thuis voor het weekend en maandag poging twee om baby eruit te krijgen. Moest maar iets leuks gaan doen (lees ja als ik een paar sokken aankrijg:')). Onder het mom van dikke buiken foto:') en m'n hengst die mocht vergezellen, die heeft wel ervaring met al die zwangerschapshormonenfoto zegt genoeg (we kunnen geen normale selfies maken dus)
[ [url=m/j9grMo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Silly1972 schreef:Mooie uier trouwens Ceasar, ze is al veilig om te bevallen toch?
AniekR schreef:Maar gezien de percentages denk ik dat het uit een calculator komt, die zijn nooit zo precies
AniekR schreef:Als ze allebei vos dragen is die kans inderdaad 25% op vos; 25% EE, 50% Ee (allebei bruin/zwart) en 25% kans op ee.
Kans op zwart (dus EE/Ee zonder veranderingsgen AA/Aa die daar bruin van maakt) is afhankelijk dus weer of ouderdieren AA of Aa zijn. Dat kan je enkel weten als ze dus een zwarte ouder hebben, wel eens een zwart veulen hebben gegeven of getest zijn.
Maar gezien de percentages denk ik dat het uit een calculator komt, die zijn nooit zo precies