Suus-Elviera: houd je merrie vanavond/vannacht maar heel goed in de gaten. Toen Lara de druppels er 's middag aan had hangen heb ik ook zo'n strip eronder gehouden en geler dan geel kon hij niet zijn. Nog geen 12 uur later is Dunja geboren. Succes ermee!
Mooie touwhalsters Scooby007
Inowa, gelukkig begint het uier van Aagje nu ergens op te lijken. Het zou wel leuk zijn dat het er snel is, zodat je niet meerdere keren per dag op en neer moet.
Vanmiddag heb ik Lara en Djuna voor het eerst alleen buiten gezet. Wat een stuiterbal is Djuna al. Ik doe altijd het halster al om vanaf de eerste dag en dan een lang touw vast aan het halster en de rest van het touw als een lus om de achterhand. Hier was mevrouw dus niet van gecharmeerd en heeft even flink haar achterbenen gebruikt. Toen dit niet werkte zette ze het op een lopen en dat lukte ook niet. Dan maar omhoog, ook geen effect om tot slot braaf mee te lopen
Lara sjokte bij dit alles braaf achter ons aan. Onze weide ligt een aardig eind van de stal af, vandaar dat ik ze meteen vanaf de eerste dag netjes wil laten meelopen en tot nu toe is dat nog altijd gelukt
Vandaag heb ik contact gehad met Wilken Treu, Gestütsleiter van het Westfalen-stamboek om Djuna in te schrijven. Vanaf de foto's was hij erg gecharmeerd van Djuna en vond het een zeer geslaagde combinatie. Ik heb Djuna ingeschreven voor de veulenkeuring over twee weken in Heiden. Heel misschien kan ze hier gebrand worden en anders gebeurd dit gelijk met het chippen in september hier vlak over de grens. De andere keuring die later zijn, zijn voor ons niet haalbaar qua afstand of dag i.v.m. werk.