[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:28

Cool rijtje foto's, Tinniie! :D
Bolleke lijkt het verst zo :+

Star heeft ook al een lekker bol buikje :j en het is net of ze een zadel op haar rug heeft liggen _O-
Hoe loopt die vlek aan de andere kant?

Leuke mijlpalen, Pretty, dag 200 en 240 :D

Baida heeft inderdaad een heel bescheiden buikje!

Leuk koppie heeft je nieuwe aanwinst, Aniek!

Oooooooooooooooowwwwwwwww..... Kijk die knappe date van Maquavinci nou met zijn prachtige, lichte manen <3

kiki1976 schreef:
Hahhahah ik kwam deze op facebook tegen en wilde je deze niet onthouden :=

[ Afbeelding ]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- geweldig!!!

Inowa, jouw afteller zit al onder de 100! Dan lijkt het ineens nog maar heel kort!

Dat is écht niet dezelfde pony, Aniek! Kijk maar naar die voetjes! :p

MarijeR schreef:
Zijn er al mensen die gependeld hebben?
Ik heb vanmorgen een poging gewaagd met de merries en volgens het pendelen worden het veeeel hengstveulens...

Ik heb het gedaan en volgens de pendel wordt het overduidelijk een merrie (alhoewel ik een SB hengstje denk)

Snazzy kan gewoon binnen een maand al bevallen! Dan barst het veulenseizoen officieel los!!

Rianne, wat is de reden dat je meer uitkeek naar Liz dr veulentje?

Venthe morgen eindelijk op de helft!! *\o/*

Cool filmpje, Inowa!

Valkenburg was echt leuk! Alleen ik was gebroken toen we thuiskwamen. 24km gewandeld in 2 dagen tijd, vindt mijn lijf niet zo tof..
Maar we hebben twee Kerstmarkten in de grotten afgestruind, zijn naar Designer Outlet Roermond geweest, door Valkenburg heen gewandeld ('s avonds langs alle verlichte terrasjes, supergezellig!) en naar Maastricht geweest.

Dais zit morgen op 200 dagen! *\o/*

Fi is niet helemaal lekker. Gisteren zagen we dat haar achterbenen vies waren. Het leek van diarree te komen, maar ik zag alleen normale mesthopen in de stal. Ze was wel winderig en verliest dan ook wat vocht. Vandaag met de thermometer terug en ze had 38,3 en 38,4. Ik had Dais ook getemperatuurd om te vergelijken en zij had 37,9 en 38,3. Dus Fi dr temperatuur is niet schokkend en ze is gewoon haar blije, gekke zelf, maar ik kan er slecht tegen.
Vandaag lag er in haar stal ook gewone mest, maar ze was nog steeds winderig en vies van achteren...

Gisteren hebben mijn verzorgster en ik kerstpoooowny-foto's gemaakt. Als ik de foto's straks heb, zal ik er een paar plaatsen :D

Voorproefje :D
Afbeelding

Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:19

Rianne veel sterkte!! Ze zien er goed uit :) Ik heb er geen ervaring mee dus kan het er niet met je over hebben..

Cynthia82 haha knapperd hè? Dat vond ik dus ook <3 maquavinci vond hem op zijn tijd ook leuk :')

Wauw die onderste foto is erg mooi!
Die vieze achterbenen en winderig heeft maquavinci ook, maar ook normale mestballen in de stal..
Heb al wel geïnformeerd bij de dierenarts die zei dat het veel voor komt bij drachtige merries, niks om zorgen over te maken.

Ik heb paar weken terug ook gependeld bij maquavinci en die geeft aan merrie alhoewel mijn gevoel uitgaat naar een hengstje.. kwa kleur hoef ik niet te gokken :P

Vandaag lekker buiten gereden met de dames, ze was super relaxt dat ik sinds lange tijd weer met losse teugel heb kunnen rijden buiten :) :)

BianCatjee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:22

Oh en kyara zegt mijn gevoel dat ze leeg is.. vandaar dat ik het niet zoveel over haar heb.. nog een paar maanden afwachten, mocht ik dan nog twijfelen gaan we van buitenaf scannen

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:26

Knappe foto's Cynthia en overduidelijk een merrie :P
Misschien heeft Fi iets raar gegeten maar het is ook zo nat

Kiki Elsa is 19mei uitgerekend. Heb wel de indruk dat haar buik opnieuw aan het groeien is, die heeft sinds het draaien van het veulen in een van de hoornen, beetje stilgelegen :D

Rianne kop op meid, veel positieve energie gewenst en op naar een nieuw jaar, nieuwe kansen.

Inowa das duidelijk

CL ook al zoveel activiteit in de buik, jullie merrie's zijn ook al best ver.

Wat spannend afwachten naar het eerste veulen MarijeR en hopelijk pendel deze keer fout he
Hier vorig jaar ook goed dus ben benieuwd naar deze keer }>

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:37

Jeetje, Snazzy zou dus al over een week of 2 zomaar bevallen kunnen zijn :wow: Spannend!!! En dan is het veulenseizoen in het topic officieel geopend :D

Overduidelijk een merrie voor Dais :j Leuke kerstfoto'S!

Sterkte Rianne!

Duimen dat Kyara toch nog een verrassing voor je heeft Biancatje!

Fijn dat Younah een mooi nieuw huis heeft :)

Vieze achterbenen maar gewone mest hier ook met regelmaat. Ze laat ook winden als een professional, dan kun je d'r echt niet wezen joh :=

Mooie nieuwe aanwinst AniekR!

Schoppende beeb op film :+:

Hier volop aan het genieten van Miepje en een als kool groeiende Pinda :+: Ze is begin vd week grondig bekapt en sinds deze week zijn er nieuwe paddocks waardoor ze lekker weer veel meer buiten kunnen, en sinds eind deze week loopt ze echt weer zoooo veel beter daardoor!! *\o/* Superfijn, zo'n opluchting! Ipv spierpijn de dag nadat ze onder het zadel is geweest loopt ze zichzelf gewoon weer soepel overdag, geen echte opstartstijfheid meer en ze komt zelfs weer blij de stal uit 's ochtends. We kunnen daardoor ook weer iets meer aan de zwangerschapsyoga, dus vandaag lekker stapritje naar het bos gemaakt met een Pluizebol met oortjes op stadje "feest" :D Heerlijk! Zo komen we de komende maanden totdat ze de wei weer in kunnen en Pinda te groot is geworden om te rijden wel door :D

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:52

Leuke foto's Cynthia82! :D
Is het bekend welk paard als eerste uitgerekend is in dit topic?

Bijzonder dat de pendel bij jou (MarijeR) er nog nooit naast heeft gezeten. Younah is gedekt door een Friese heer dus er zal wel iets zwarts uitkomen, hoop een merrietje <3

Tot wanneer rijden jullie op je paard/ voor de uitgerekende datum?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:30

Anouk heb ik pas gekocht, Liz heb ik al twee jaar en daar droom ik al vanaf het begin over een veulentje fokken.

Anouk heb ik vandaag alvast geoefend met opstellen. Damn ze is dik joh :')

Ik zet Anouk maar af en toe aan het werk en ze geeft duidelijk aan wanneer het niet fijn meer is.
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 20-12-15 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:35

Ik rij door totdat Miep aangeeft dat het niet meer prettig is, daarna alleen nog longeren. Qua inhoud van rijden tast ik wat af wat ze aankan, veel meer dan een beetje zwangerschapsyoga in stap met een rondje of wat draf is het al niet meer. Longeren is wel nog "echt" werken nu.

Merries vroeger heb ik er verschillende nog tot aan de geboorte doorgereden, zelfs lange buitenritten tot in de laatste week. Ligt er maar net aan wat de merrie aangeeft. Heb er ook wel gereden die zowat een maand na de dekking het zadel al opvrat, die heeft heeeeeel lang verlof gehad :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:06

Winderig en vieze billen/staart had Bo ook iedere keer. Maar dat heeft ze met de winter al snel, of beter gezegd als ze niet meer op de weide mogen/kunnen.
Al had ze er vorig jaar er voor het eerst geen last meer van nadat we toen Metazoa waren gaan geven.
Nu uit voorzorg weer een kuur Algae Vitalis gegeven en gelukkig nu weer mooie mest.

Mijn doel was ook om zo lang mogelijk door te rijden, tenminste totdat ze zou aangeven dat het genoeg was geweest. Helaas paste m'n zadel al redelijk snel niet meer. Is toen nadat ze ziek geweest is best hard gegroeid omdat ze toen toch wel even (op advies van da) had stil gestaan.
Nu geeft ze aan een singel gewoon weg niet leuk meer te vinden. Maar stilzetten wil ik ook niet, toch graag wel conditie houden. Dus nu maar gewoon aan het longeren, grondwerk en sinds van de week begonnen met vrijheidsdressuur.

Mooie foto die laatste Cynthia <3

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:27

Hier nog niet gependeld. Zelf ben ik ook niet echt van dat soort dingen. En idd 53% goed bij een 50/50 uitkomst vind ik ook nog niet zo overtuigend :o
Ik ga gewoon maar uit van twee bruine hengstjes ^_^

Kiki, Bo wordt mooi bol hoor! En toch leuk om zo nog een beetje rustig bezig te zijn.

Marouschka met boze merries... Ohjee, vervelende baby's in de buik. En dan toch misschien twee merrieveulens? O:)

Maatje31, leuke foto's op haar nieuwe plekje. Hopelijk heeft ze ook snel haar plek gevonden in de groep.

Hahaha Cynthia, goed punt :o Maar net als met Lies haar krimpende kol, ze krijgt gewoon steeds minder wit O:)
En Fi dus niet helemaal fit :(:) Hopelijk heeft ze snel nergens meer last van.
Leuke kerstfoto's hoor!

Vientje, fijn dat Miep weer zoveel beter loopt. Hopelijk kan je lekker door blijven gaan met zwangerschapsgymnastieken!
Hier rijd ik niet met mijn dames. Maar vroeger met fokmerrie's ook altijd rustig doorgereden tot een paar weken voor de bevalling. Ze geven vaak ook zelf wel duidelijk aan wanneer het werk te zwaar wordt.

Ben even creatief bezig geweest vanmiddag:
Afbeelding
Ook vanaf mijn kant allemaal alvast fijne feestdagen gewenst!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:39

Pendelen geloof ik niet in. Vorig jaar voor de gein geprobeerd, een paar keer, maar de pendel blijft mooi stil hangen. Heb wel gezorgd dat er vanaf boven, waar de pendel vastgehouden wordt, er geen enkele beweging kon komen. Blijf overtuigd dat het bewegen komt door onbewust eigen beweging.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:47

Ik weet ook niet wat ik van het pendelen moet geloven, maar gewoon voor de fun. En 50/50 kans

AniekR, op deze manier bezig wezen is ook heel leuk hoor. Moet zeggen dat Bo het allemaal wel best vind, en VD tot nu toe wel erg leuk vind.
Verbazend hoe snel ze het principe van de clicker doorhebben. Ik en om eerlijk te zijn ben ik niet van het belonen met wat lekkers, mede doordat Bo daar eerder altijd opdringerig en vervelend van werd.
Maar tot op heden helemaal goed. Die blik in haar ogen als ze de click hoort is mooi om te zien, en de wil die ze hebben om ervoor te willen werken.
Voor mij eigenlijk voor het eerst dat ik een clicker gebruik bij paarden, alleen vroeger bij pups gebruikt met trainen.

Mooi collage foto!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:50

Ik ga niet pendelen dit jaar... _O-

Even ego! Vandaag ons debuut gemaakt en direct 1ste met 204 punten! Super trots! O:)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:05

Wauw super gegaan Lisch, je hebt alle recht op trots te wezen.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:45

Wat een leuke kerstkaartjes! Dat wil ik ook ... beetje laat aan maar ah, nieuwjaar kan ook nog :o

Wow CL, das een pak geld inderdaad. Maar ik begrijp wel dat je haar hoe dan ook niet kan achterlaten.

Inowa, wat een dikkies :D Vrolijk kijken ze idd niet :P

Wow, Proficiat lisch!! *\o/*

... de rest sorry, heb echt alles bijgelezen, maar ik onthou nooit de namen van iedereen die gepost heeft.

Pendelen geloof ik echt niet in, dus dat doe ik dan ook maar niet denk ik.
Ik hoop koppig op een vos merrieveulen, al heb ik een voorgevoel van een zwart hengstveulen :=

Ik ben vandaag met Imperiosa naar zee getrokken. Ze heeft wat last van mok aan haar achtervoetjes, dus dat zout water zou wel moeten helpen.

Eigenlijk een beetje gek, want ik heb er nog maar 2x eerder mee gereden, waarvan 1 wandeling (daarvoor heeft ze 9 jaar niets gedaan buiten veulens baren). Maar ah, ik had er alle vertrouwen in dat ze wel braaf zou zijn 8)7
Dusja even wat buikfoto's aan het strand 8-) :

Afbeelding

Afbeelding

Ze was dus effectief wel braaf, maar wat een energie zeg :wow: Nuja we hebben er beiden van genoten. Hopelijk is de baby niet te veel door elkaar geschud :o
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 07:24

Knap dier hoor Crines!!

Aniek, lekker crea! Leuk!

Lisch, gefeliciteerd! Dat is een top debuut!

Neon, zo denk ik dus ook over pendelen :o

Cynthia, de vlek bij star loopt inderdaad door, dus aan de andere kant heeft ze ook een zadeltje. Maar aan de andere kant minder duidelijk omdat de vlek daar verder uitloopt...
Dais alweer op 200 dagen, gaat toch best hard hea?! Ondanks ons ongeduld :') hihi

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:09

pff, ik spring er weer even in, ben heel druk en ook nog eens ziek, maar goed het leven gaat door he :o

Marije waar pendel jij mee? gewoon met zo'n spijker? of heb je een echte ? want daar zit wel verschil in volgens mij.
ik heb vorig jaar gependeld, en die zei dat ik twee merrieveulens zou krijgen, maar voor het zoveelste jaar achter elkaar kreeg ik weer twee hengstjes, dit jaar hoop ik echt op een hengstveulen van camille, die zal dus wel een merrie krijgen -O-

marous wat een mooi filmpje je ziet echt schopjes, ik zie hier bij mijn dames helemaal niks en ik voel ook niks, zéér rustige beebs hier

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:29

Ik ben even niet bij sorry dus ik haak weer in.

Crines wat is ze knap zo! Jij hebt wel lef om die meteen mee te nemen naar het strand haha.

Lisch super hoor!

Cynthia mooi die foto's! En Fi niet helemaal te pas..kan het geen zand zijn? Of staat zij nog in de wei?

Leuk kaartje Aniek!

Ik ga niet meer pendelen,vorig jaar een lege merrie vol gependeld en een volle merrie leeg.. :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:58

Jolanda, een merrie uit Camille is toch ook goed? Volledig nieuw bloed lijkt me altijd goed, toch? Lijkt mij dat het voor Camille niet veel uit maakt of het een merrie of hengst word, kan me wel voorstellen dat je van Glowy graag een merrie wilt...

Pretty, dat dus!!! Pendelen :')

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:45

ja van glowy heel graag een merrie :D maar als ik van beide een merrie krijg zal ik moeten kiezen welke mag blijven, zo ook bij twee hengsten, maar als glowy een merrie krijgt en camille een hengst dan kan ik ze beide houden ;)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:58

Ik duim voor een veulentje voor je Jolanda!
Wat een leuk filmpje wat schopt dat veulen hard :o

Ik zal eens kijken of ik anouk kan pendelen.

Anouk is naar de hoefsmid geweest, vond ze niet zo leuk. Ook even laten lopen kijken of ze nog beetje wil rennen :+

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:02

Venthe op de helft vandaag!! Nog steeds weinig tot geen buik :+
Afbeelding
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:14

duimen voor een merrie deze keer jolandje of twee :P

venthe die toont nog bescheiden maar voor een paard in sportconditie is dit helemaal normaal.

Hier tonen ze allemaal drachtig :o , zelfs de hengst soms :D

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:19

Hihi fotsy ze staat al 12 weken stil := Maar vind haar nu op het oog wel drachtig tonen alleen op de foto zie je het er nog niet vanaf. Hoor nu wel steeds vaker van anderen dat ze dikker begint te worden. Ach liever nu nog bescheiden

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:34

Bescheiden halfweg buikje idd Venthe! Nu tijd om af te gaan tellen :D

Mijn dame kon vanochtend zomaar een paar uurtjes in het zonnetje op het gras <3 En blij dat ze was! Heerlijk om te zien, blij ei op de wei :) Is echt bizar weer hoor, 13 graden en warme zon op de kortste dag in december... Alle anderen staan spontaan hengstig }:0 Miep is sinds deze week van de Regumate af dus zal mij benieuwen wat dat met haar hormonen doet.