Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

olafj

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:33

Jeetje Sjen,

Wat een teleurstelling!! Ach gut
Echt F..K voor je, verwacht je al die tijd een veulen
Sta je nu met lege handen! Nou meid, veel succes en sterkte.

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:33

JAAAAAA GEVEULICITEERD allebei!!!!!

Wat leuk die kleintjes echt schattig!

Ik hoop dat ik er ook zo eentje ga krijgen.......

Maar ja, niemand weet wie de papa is... Bloos

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:37

Inowa en jessiejanes gefeliciteerd.

Inowa ik ben benieuwd naar je foto's.Maar ik lees dat ik nog even geduld moet hebben.

Jessie janes ik zal je topic over de kleine eens bekijken.

Update bren: Vandaaf 360 dagen. Oef dit is toch wel heel zwaar. Begin nu ook te twijfelen als ik sjen vehaal zo lees. Maar mijn merrie is gescand en toen zat er een mooie vrucht. Dus daar houd ik me dan maar aan vast. Haar buik is hugh! Niet te geloven. Zal vanmiddag even foto trekken.
Uiers zijn mooi dik enkel teppels staan in de ochtend mooi uitelkaar enkel in de middag (na dag weidegang) staan ze weer tegen elkaar aan.

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:39

gefeliciteerd!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:19

Gefeliciteerd Super Woman!

cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:22

gefeliciteerd inowa en jessiejanes - inowa toch gelijk gehad met je voorspelling!!
Hier is er nog niets - gisteren geen kegels meer, maar vanochtend hing er weer een hele lange aan een kant (net zoals bij Copper toen) Merrie staat nu iets onrustiger bij - trekt steeds haar voorbenen en dreigt te gaan liggen. Liggen heeft ze al 3 weken niet meer gedaan!!!

[b]342 dagen drachtig[/b]
[]

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:28

superwoman haha die 1ste foto geweldige foto *LOL*

Gefeliciteerd

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:33

Jeetje Sjen, iedere ochtend kijk ik of Siena al iets heeft, open ik het Dikke buiken topic, lees ik je verhaal... Erg zeg!! Sterkte met haar!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:06

@Sjen: Heel veel sterkte Vriendjes zijn? Nou heb je geen veulen en wel een erg zielig paard.... Er zijn geen woorden voor, zit je je zo lang te verheugen en dan blijkt er niets te komen. Ik zou haar idd laten scannen omdat ze toch al zo'n uier had enz.

@Inowa en jessiejanes: Gefeliciteerd!!!!

Update Myrdal: we hebben een zeer onrustige en gefrustreerde nacht gehad. Ik ging gelijk van mijn werk naar Myrdal toe, waar mijn vriend al was en ze was bijzonder onrustig. Ze bleef maar naar haar buik trappen. We zijn snel even naar huis gegaan, omgekleed en toen snel weer heen. Haar uier was keihard en vol Koe Alleen de spenen moeten nog ploppen, maar goed, ze is maiden. Verder alles er klaar voor. En ze bleef maar rondjes lopen, trappen naar haar buik, zwaaien met haar staart, naar haar buik happen enz. Wel met een paar periodes van rust ertussendoor. En dan ging mevrouw weer draaien. Dus ik zat al klaar, had alle spullen al gepakt maar om 2 uur hield ze overal mee op en ging ze strootjes vreten. Ben er nog tot half 5 bijgebleven voor het geval ze weer begon, maar niets, dus nu heb ik mijn hoop gezet op vannacht.... 15-5 is wel een leuke datum (bovendien hoef ik morgenavond niet te werken)

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:28

gefeliciteerd jessiejanes
foto's van aquila zijn onderweg moeten nog even van een andere computer doorgestuurd worden en dan kan ik ze hier plaatsen iedereen weer veel succes en laat de veulies maar komen!!!

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:31

oh en natuurlijk superwoman gefelicteerd met je knappe hengstje zie het nu pas

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 13:10

Jessiejanes en superwoman, gefeliciteerd met jullie mooie hengstjes!!!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 13:13

Gefeliciteerd nieuwe bokt mamma's!

Jullie berichtjes doen me echt enorm veel goed. Fijn om te lezen dat jullie meeleven.
Ik zal jullie even laten weten hoe het met Siena gaat. De wereld ziet er al wat anders uit vandaag. Voornamelijk omdat het met Siena veel beter gaat! En dat is nu het enige dat telt. Ik heb haar zelfs even kunnen longeren. We hopen er deze week nog een scan bij te kunnen doen, want ik wil helemaal uitsluiten dat er iets in zit en het kan ook ontstoken zijn (vooral omdat ze niet meer hengstig is geweest dit jaar) en daar moet ze natuurlijk niet mee rond blijven lopen. Ik denk en hoop dat ze gewoon te oud was om drachtig te worden en dat ze het dus gewoon niet gepakt heeft. Een dood veulen erin zou me echt schokken, want ik wil niet dat er nog een aanslag op de gezondheid van Siena is. Ze moet gewoon snel kunnen herstellen. Al zou iedereen die Siena kent het niet vreemd vinden als er nog wat in zit, omdat iedereen de beweging heeft gezien. Mac vroeg geloof ik of ze schijndrachtig geweest kan zijn, de da sloot dat niet uit.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de resultaten van de scan. Ook als haar baarmoeder in orde is en er niets in zit, laten we haar niet meer dekken. Simpelweg omdat ze te oud is. Helaas is het mooie idee van 'het voor altijd nageslacht hebben van Siena' wel verdwenen.

Ik heb al veel nagedacht over wat ik nu ga doen en het plan is om er gezelschap voor Siena bij te zoeken zoals ik al eerder zei. Ook omdat we erg moeten uitkijken met die bevangenheid en er dan beter een andere grasmaaier bij kan zijn Clown =
Ik zal wel altijd een merrie erbij kopen, die nog jong is zodat ik misschien ooit nog de beslissing kan nemen om die te laten dekken. Want het is nog wel altijd een wens natuurlijk.
Iedereen weer succes de komende tijd, ik zal het toch niet kunnen laten om hier veel te kijken dus ik houdt Myrdal, Hannelore, Toutiemeis etc. wel in de gaten Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 14:14

Bedankt!

Jij ook sjen en heel veel sterkte!!!!!!
Kreeg echt wel een brok in mijn keel toen ik je verhaal las.

De da is nét geweest en alles is goed. Hij vond het een groot veulen
en dan te bedenken dat hij te vroeg is geboren!

Sterkte ook aan iedereen die nog zit te wachten.
Ik moet er ook nog één..nina een mini-shet.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 14:55

Superwoman en Jessiejanes Party!! Gefeliciteerd!! Party!!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 15:22

Ik ben blij om te horen dat het al beter gaat met Siena. Mijn shetlandmerrie was ook hoefbevangen en vorig jaar was ik er van overtuigd dat ze drachtig was, ze had uier en kegelde zelfs. Dit klinkt als een erg gelijk verhaal, want deze merrie was ook leeg. Wel gedekt en waarschijnlijk schijnzwanger.

Even update Nuala: tja niks te vertellen... veulen is er nog steeds niet. Wel is het paard langzamer en slomer dan ooit en mag ik sinds gisteren haar uier niet meer aanraken. Ik verwacht het dan ook binnen enkele dagen wel. Ik begon n.a.v het verhaal van Siena ook erg bang te worden, maar Nuala is niet alleen met 21 dagen gescand, ook nog eens opgevoeld op 6 maanden dracht. En toen was het veulen er nog want de VA kon de ribben van het veulen voelen zei hij.

Maar ik heb besloten dat als er maandag nog geen veulen is dat ik dan dinsdag de VA laat komen. Nuala is namelijk erg aan de diarree, verliest soms wat bloed (heel klein beetje) en heeft het erg moeilijk. Veulen schopt nog wel, maar toch even na laten kijken

_Miran_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 16:06

Ten eerste vindt ik het heel erg sneu voor jou Sjen! Ik weet wat het is!
je verheugd je zo op een kleine spruit krijg je dit!Een paar jaar geleden hadden we een shetje waarvan we dachten dat ze ook drachtig was! Ze gaf zelfs melk!maar bleek ook schijndracht te zijn!
Als je dat hoort ben je helemaal van de kaart want je bent er toch dagelijks mee bezig! Ik wens jou heel veel sterkte toe!

update Holly: Uiers zijn erg vol, en toen ik onder d'r staart keek knipperde ze???????Wat betekent dat? Ze is wel drachtig want de DA heeft haar 3 weken geleden opgevoelt en die zei dat het toen waarschijnlijk nog 2 weken zou duren, maar daar zijn we inmiddels al ver overheen!Wij waren een weekje op vakantie en in die week heeft ze ook s'nachts in d'r stal gelegen en zat te kreunen! Dat kennen we
wel van Amber die deed dat 2 weken voor de tijd al! Clown
Alleen dat knipperen dat ken ik niet....Iemand ervaring mee?

Liefs Miranda

Oja iedereen die al wel een veulen heeft van harte!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 16:14

Nuala knippert ook ontzettend als je haar staart optilt. Doet ze al 2 weken ofzo. Wat het verder betekend weet ik ook niet?

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 16:30

Sjen: Fijn te lezen dat sienna zich alweer wat beter voelt. Inderdaad misschien is een extra check bij sienna niet zo verkeerd. Dus een scan laten maken. Dan weet je zeker of alles ook goed is daarbinnen. Maar gelukkig toont ze wel al beter.

Super women ook gefeliciteerd met je veulen!!

Esme_27: Al is het voor je eigen gevoel dat de dap even komt. Nooit verkeerd om zekere voor zekere te nemen.

Myrdal: Oh jee slecht geslapen lees ik. Nou zullen onze dames dan vanacht maar gaan? We hebben het nu toch wel verdiend.

Update bren:
Mooie volle uier vandaag. De spenen stonden mooi uit elkaar. Na 4 uur weidegang waren ze weer iets naar elkaar toe aan het gaan. Maar dat viel me nog reuze mee. Maar ze staat nu nog lekker buiten dus zal straks nog wel weer wat minder zijn.
Ze is ook Hugh!! Wat een buik zeg. Ik heb wat foto's van vanmiddag. We zitten op dag 360. Ja ja we gaan voor een jaar dracht!

Lekkere puntbuik.
Afbeelding

en een van achteren
Afbeelding

En van haar uier. Alhoewel die niet zo mooi scherp is geworden Maar dan hebben jullie een idee!
Afbeelding

En nu maar hopen dat de kleine graag naar buiten wil.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 16:32

Shanaya knipperde 1 of 2 dagen voor de geboorte van Mawiyah Haha!

@sjen:
Ik heb er gewoon geen woorden voor... Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal verder meevalt.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 17:25

@ Esme: dat klinkt idd als een soortgelijk verhaal, vervelend dat dat gebeurd is bij je shetje.
@ Hannelore: niet bang voor zijn meid! Siena is gewoon nooit goed opgevoeld. Bren is echt wel drachtig hoor, al duurt het wat langer!

Vanmiddag weer veel gewandeld en dat gaat steeds beter. Mevrouw heeft wel honger, ineens een overgang naar helemaal geen biks is natuurlijk wel moeilijk. Ik blijf wel kijken naar de uier en buik, dat is een gewoonte.
Wakers vannacht weer veel succes!

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:16

Hier dan eindelijk een foto van mistique butterfly geboren 29 april om 00.10 Rubels x Romantico
hier net geboren
Afbeelding
en hier een week later
Afbeelding

die van Aquila komen er ook aan

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:22

Wat een gaaf halster *LOL*
Mooi veulen ook

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:30

en hier vast een voorproefje van Aquila de rest komt in een apart topic

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:35

omdat jullie zo lang hebben gewacht hier dus een foto van onze kleine schat.
ze is vos geboren.
Afbeelding

ze doet haar naam eer aan want ze was vandaag naar buiten gegaan en begon meteen te crossen.
nicoline is een goede moeder en geeft haar kind veel vrijheid.
(pepper maakt daar te veel gebruik van)
ze is ook ontzettend brutaal.

mevrouw dacht dat ze me vandaag omver kon crossen.
komt met een rotgang op me af.
ze is nergens bang van en knuffelt erg veel.

wij weten het nu wel.................