shadow33 schreef:Gefeliciteerd GA!
Vulina, ze is ook al wat ouder toch? Dierenarts zei over mijn oudere merrie dat ze er vaak langer over doen naarmate ze ouder worden, omdat de baarmoeder steeds iets minder wordt en de veulens er gewoon langer over doen om 'af' te worden.
Klopt niet altijd hoor. Mijn merrie haar eerste veulen gekregen op 4 jarige leeftijd. Ging 3 weken over tijd.
Tweede veulen in 2020. 10 dagen over tijd en deze van dit jaar iets van 15 of 16 dagen.
Hier heeft het mannetje een ietje meer dan een halfuurtje buiten gelopen. Wel met een dekentje op vanwege de strakke wind. Paar keer tegen de draden aan gelopen waar electriciteit op zat. Dus die wist meteen dat hij daar niet door kon. Durfde daarna eerst niet veel rondlopen tot mijn vader wat met de merrie ging korte stukjes lopen. Jammer genoeg geen foto's kunnen nemen want van die tijd dat hij buiten was porfiteerde ik om snel de boxen van de merries schoon te maken. drinkemmer te reinigen en opnieuw te vullen, boxen bijstrooien, hooinetten vullen en mijn stalgang nu eens deftig te vegen. Ziet er nu tenminste weer normaal uit.