[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gooiske

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 01:11

Ow geweldig zo'n koe! Die wil ik ook!

Michelle, ik denk ook dat je veulentje al snel zal komen, succes.

Dankjewel iedereen nogmaals voor felicitaties en de leuke reactie's.

Ik ben druk aan het brainstormen, voor het volgende veulen, gezien haar uier vandaag zal ook deze niet heel lang meer duren, uier lekt nog niet, maar de harsjes zijn er wel al tijdje van af nu en uier is dus wel al heel gevuld naar mijn idee, mijn probleem is nu ruimte, ik ben hier vanaf volgende week mijn weidje kwijt, daar baalde ik al enorm van, en nu helemaal want nu heb ik echt een probleem qua ruimte als ik ook deze merrie met veulen en dan vooral het veulen veilig wil stellen, weidje krijg ik echt niet terug heb alles al op alles gezet, wat uiteindelijk zelfs op bonje is uitgelopen, omdat ze totaal geen begrip hebben.

Dus denk dat merrie en Jimmie dan maar in de voortuin neer moet zetten op het gazon en dan andere merrie met veulen op de plek waar merrie en Jimmie nu staan.....Maar of ik mijn man zo gek krijg.....

En dan nu het antwoord op de vraag hoe ik daar terecht ben gekomen, nou ik ben dus ambulant kapster, oftewel kapster aan huis, ik ben daar een jaar of 8 geleden voor t eerst gekomen om dus te knippen, en ja ik heb paarden toen nog pony's en zij hebben paarden, dus ja dan heb je wel gespreksstof, denk een jaar of 2 geleden dat ie mij de paarden liet zien, ik in shock, en dan komt dat eerste telefoontje, paarden zijn uitgebroken, wil je komen helpen vangen, en ja als kapster ben je nou eenmaal niet alleen kapster, maar ook sociaalwerker, maatschappelijkwerker, Psycholoog, huisarts, en thuiszorg, kapster klinkt zo simpel maar het is zoveel meer dan de meeste mensen denken, hahaha
Ik denk dat dat ook komt omdat je bij mensen thuis komt, de meesten zien mij vaker dan hun eigen familie, en als je er dan al jaren komt bij sommige al 25 jaar ben je kind aan huis.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 04:49

Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 07:34

@kerasa: leuke fotos van een knap veulen

@corinadrenth:watvschattig gaat alles goed?

Verder zag ik nog leuke fotos van koeien en paar grote mooie tinkers

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 07:38

Vraagje: overal lees ik dat je enkele weken vantevoren de kraamstal moet desinfecteren?
Is dat alleen als je paard in een andere stal bevalt als normaal?

Mijn merrie staat al 6 jaar in haar huidige stal (op pensionstal) wat ook een merrie/veulen stal is qua afmeting.

Elke dag worden door de penionstaleigenaars de stallen uitgemest: mest en natte plekken eruit en bijgestrooid.
Zelf haal ik ook nog elke dag een keer de mest/natte plekken eruit die er weer liggen.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 07:44

Gefeliciteerd corina!!! Alles goed gegaan ?

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:40

Dustinlover het is dus heel vaag, verder heeft ze alle tekenen, en dit was dus de 2e nacht dat ze wat spookte. Haar uier is dus inderdaad nog niet zoveel. Dus denk dat het nog wel even duurt. Had gelezen dat die proefdraaien kon zijn van het veulentje. Zag er echt wel uit of ze ging..

Tamarant daar durf ik geen antwoord op te geven :D mijne staat gewoon al sinds ze hier is in de stal.

Gooiske vind het wel heel mooi dat je het zo allemaal doet en wat je voor de paardjes over hebt! <3

Zo lag ze er dus bij :=
Aahjoh dat worden leuke nachtjes waken _O- als het maar geen weken meer duren gaat.

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:55

Michelle zo ligt die van ons dus ook, iedere nacht, maar nooit lang genoeg om het alarm in stand 2 weer uit te schakelen. Ik hoop ook echt dat ze niet meer al te lang wacht, dat is wel beter voor de nachtrust.
Met het aantal dagen overtijd dat hier door sommigen wordt genoemd had ik dan ook beter het birth alarm kunnen kopen ipv huren.

Iemand vroeg nog naar stal ontsmetten, dat doen wij niet. Gewoon lekker dikke laag bodembedekking er in zodat het veulen makkelijk op kan staan. Ik heb nu de zaagselbox, die al ruim opgestrooid was, bedekt met een dikke laag stro. Mest niet zo makkelijk meer uit maar het is wel erg comfortabel.

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:58

Oh die koeien zijn echt zoo schattig! Wat een mooie dieren zijn dat toch ook hè!
En die Jimmie is om op te vreten. Wat een klein ding. Wat hebben die pony's mazzel dat jij je om hun bekommerd.

CP.. wat een paarden heb jij! En wat een haar..

Michelle.. duurt vast niet lang meer maar ze kunnen wel een poosje spoken zo op het laatst..

Keresa. Wat een leuk veulen heb je!

Corina.. die van jou is ook echt prachtig! Ook moe na het buitenspelen?

Hier gaat het goed. Pientje is een echt brutaaltje. Buiten gaat ook steeds beter. Ze let wat beter op maar mama is niet zooo belangrijk als ze buiten is. Ik ben er erg blij mee!

Afbeelding
Afbeelding

Dat centebakkie als ze moe is, zoo lief

Onmogelijk om op iedereen te reageren maar er komen vast snel meer veulens!

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:00

MizzMontana schreef:
Michelle zo ligt die van ons dus ook, iedere nacht, maar nooit lang genoeg om het alarm in stand 2 weer uit te schakelen. Ik hoop ook echt dat ze niet meer al te lang wacht, dat is wel beter voor de nachtrust.
Met het aantal dagen overtijd dat hier door sommigen wordt genoemd had ik dan ook beter het birth alarm kunnen kopen ipv huren.

Iemand vroeg nog naar stal ontsmetten, dat doen wij niet. Gewoon lekker dikke laag bodembedekking er in zodat het veulen makkelijk op kan staan. Ik heb nu de zaagselbox, die al ruim opgestrooid was, bedekt met een dikke laag stro. Mest niet zo makkelijk meer uit maar het is wel erg comfortabel.

Jaa ze lag zo echt wel een kwartier als het niet langer is... en je hoorde haar echt kreunen. Dus het laat je lekker schrikken voor niks :')
Die van jou is er al bijna toch?

Ynekes ja dat denk ik ook, kan nog wel even duren ook doordat ze nog geen uier heeft echt. Gisteren wel een inimini harsje.

Wat een lekker veulen ook zeg, zo knap <3 lekker genieten van de baby!
Laatst bijgewerkt door Michelle5418 op 24-02-21 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:01

Heerlijk corina zo lekker lapen!

Michelle dat hoop ik ook niet voor je haha.

Ynekes wat een stoer veulen! Nu alleen haar benen nog wat uitvouwen zo te zien haha

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:13

Ahhhhhhhhhhhhh Pientje.... ze is zo schattig! <3

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:21

Michelle die van ons is op dag 334, kan ook nog even duren dus. Maar ze heeft al wel flink uier en is wat kribbig, terwijl ze normaal altijd de liefste is. Als ik haar in de wei zie lopen begint ze ook echt te sjokken en heb ik het idee dat alles al wat slapper aan het worden is. Maar als ik zo voel is het nog niet slap genoeg.

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:36

Dustinlover.. jaaa.. maar dat komt goed! Als ze moe wordt van het rennen is het het ergst.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:59

even een vraagje. hoe doen jullie het met water in de stal. mijn ventje van 4 dagen oud vind de waterbak van zn moeder interessant. al hangt het ook nog hoger..

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:29

Corina.. die van ons zit ook al vanaf het begin regelmatig met de neus in de waterbak. Drinkt hij er ook uit?

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:02

Gooiske wat balen dat je de paarden niet de ruimte kunt bieden die je graag wil. Chapeau dat je je zo voor ze inzet!!!

Corina oh, daar zou je zo naast gaan liggen :roll:

Keresa wat een prachtig veulen is het!

Michelle o prut, wel plat liggen zodat je wakker word. Hopelijk gaat ze niet te lang spoken en word het veulen snel geboren.....

Ynekes stoer ding, die Pien *-:)

CP jij kunt heel wat kussens vullen als alles in de rui gaat bij jou!

Cass gaat prima, vandaag 310 dagen. Banden beginnen wat slapper te worden en buik gaat wat zakken, gaat allemaal mooi gestaag

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:09

Het lijstje van vandaag

Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!

Mizzmontana: Easy 334 dagen
Vulina: Uriante 334 dagen
Cheytjuh : Davina 329 dagen
Baudyh: Diantha 327 dagen
Michelle5418: Irvina LR 327 dagen
sannahtris: Zoè fan bloemhof 323 dagen
Tinniie: Satinka 321 dagen
Tinniie: Jade 321 dagen
Sanne96: Diva 320 dagen

CharmFaith: Bailey februari/maart verrassing
Knolselder: Patty februari/maart verrassing
Illya66: Feliz feb/mrt/apr verrassing
Rianne1807: kira maart/april verrassing

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:29

Gooiske hoe is het met de kleine? Kwartje viel hier later pas. Was vergeten dat je deze paarden helpt voor de eigenaar die er niks mee doet. Echt geweldig hoe je je inzet!! Waar woon je ergens? Wellicht valt er iets te regelen met gokkers?

Corina lieve foto. Lekker slapen

Veel merries al veilig!

Hier heb ik een speciekuip vol water. We halen eigenlijk nooit het water weg. Ze worden heel even een week diarree achtig. Maar dit gaat snel over :)

Jacky bijna veilig. Zo fijn!

Ynekes geweldig <3 Dat centenbakkie _O- en die kromme pootjes altijd bij Friezen :+

Mizzmontana het word zwaar zo te lezen :(:) nog eventjes!

Cp hele mooie hengst. De dames ook heel mooi, prachtig behang. Vlecht je dat ook of allws puur natuur? Ik vind ze zo netjes :D

Michelle wow die is echt gestrand :+

Charmfaith volgens mij is dat Ruben hihi

Tamaramt ik ontsmet de stal niet. Pak rapsodie en daaroverheen dikke laag stro :)

Geweldig suffie! Vind de zwarte echt leuk!

Az apart dat ze zo vies is van achter. Hoe is het nu?

Alicelover veilig!! *\%/*

Renske ik zou mij niet zorgen maken. Lijkt niet zorgwekkend met het aantal dagen :)

Keresa <3 <3 wat een dotje!

Verder niet heel veel gemist volgens mij. Heb het even druk gehad dus reageren schoot er even in. Zilver nu 295 dagen. Houdt wel wat vocht in het uier. Doe nu wekelijks een stapritje zonder zadel. Dan is het weer helemaal weg
Verder geen bijzonderheden hier. Alarm gaat om met dag 310. Die is getest en gereed!
Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:36

Ik heb nog even niet bijgelezen ga ik vanmiddag doen.

Maar ik was vanochtend bij de lidl en daar hadden ze honden regenjasjes voor maar 5 euro die heb ik gekocht voor mijn veulen. Ik weet natuurlijk niet of het past maar volgens de dekenmaat van de veulendekens moet het aardig in de buurt komen. Bij de Lidl kan ja tot 90 dagen je geld terug krijgen mocht het niet passen of je gebruikt het niet....
Dus mocht iemand het ook interessant vinden dan heb ik het bij deze gemeld.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:51

Ik hoop geen jasjes meer nodig te hebben nu met dit weer haha. Als het wel nodig is dan heb ik gelukkig nog veel voorraad van de minis.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:53

hier momenteel ook geen jasje. ruben staat bijna de hele dag naakt buiten. savonds nog wel even dekentje.

zijn antistoffen zijn getest. hij was niet heel goed maar ook niet heel slecht. wel in de gaten houden.

Luutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:25

Heerlijke plaatjes van veulens en soms spannende dagen voor een aantal!

Ik heb een vraagje, ik zie veel voorbij komen dat mensen voor de bevalling stro bij in de stal doen. Normaal staan ze bij mij op een dikke laag vlas. Is dan de stro erbij op nodig? (Ik vind dat zo lastig uitmesten.... <<) )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:44

Ik heb zelf ook een hondenjas voor de veulens, gelukkig nog niet nodig gehad, ooit voor 5 euro gekocht bij Cranenbroeck. Je moet wel een behoorlijke maat hebben, heb namelijk een aantal jaar geleden voor een hackney-veulen (zou een stokmaat van 1.30m krijgen) een jas gebruikt van onze dalmatier en die was net groot genoeg (55 cm ruglengte).

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:49

Ik raad zeker een laag sto aan boven de vlas. Geeft meer stevigheid aan de ondergrond en vooral ook warmte. Hier ook altijd dik laag stro als ze veulenen

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:10

Vlas wil idd nog wel eens ‘glad’ zijn, dan is stro wel prettig.