[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:21

Gefeliciteerd Marit!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:34

Marit gefeliciteerd met jullie zoon!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:36

Bedsnkt allemaal! Mijn vriend wil liever geen babyfoto op internet dus die moet ik jullie helaas onthouden, sorry! Y;(

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:42

Liaan schreef:
Marit, gefeliciteerd!! Van Bram willen wij uiteraard ook een foto zien!

Linda, slim dat je even laat checken. Maar heeft vast met de warmte te maken.

Diva, superlief is die! Ja we hebben er ook al 1 uitgekozen. Wachtlijst voor teefjes is idd lang.

Ondanks dat ik een beetje offtopic ga... Toch dit vraagje (viel mij op dat bijna iedereen hier honden heeft) hoe is het jullie bevallen een pup bij een oudere hond? Ik heb al een Staby van bijna 10.

Toen Izzy 9 was hebben wij een border collie pup aangeschaft. Daar zat ik ook wat voor in twijfel. Maar het is prima gegaan. Ze leerde rustig zijn aan Izzy. En Izzy is nog 15 geworden en Tess inmiddels 6.

Linda de eerste dag is het meestal nog wat verdwaasd rondlopen buiten (door de zon vaak ook,het felle licht) en vanaf de tweede dag begint dat spelen en rennen en vliegen zo.
Het is vast allemaal oké met hem maar ik snap dat je overbezorgd bent nu en antistoffen checken is altijd zijn geld waard!

Pauk gefeliciteerd met je zoontje! En wie weet heeft Aura een cadeautje voor hem in petto.

Hinte fijn dat het gelukt is! Ik weet van mezelf dat ik vreselijk onhandig ben. :D
Gelukkig is mijn man hééél handig. :D

Lovelyn dat wordt spannend!!

DIVA wat een imposante pup. :D

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:47

Liaan schreef:

Diva, superlief is die! Ja we hebben er ook al 1 uitgekozen. Wachtlijst voor teefjes is idd lang.

Ondanks dat ik een beetje offtopic ga... Toch dit vraagje (viel mij op dat bijna iedereen hier honden heeft) hoe is het jullie bevallen een pup bij een oudere hond? Ik heb al een Staby van bijna 10.

Ik heb even geknipt/geplakt van mijn fb-bericht:

**Mae is nu 3.5 dag hier.
Die dagen moest het contact tussen Shun en Mae bij Shun vandaan komen.
Regelmatig was Mae de klos en moest er even uitgebreid gevlooid worden door Shun.
Mae onderging dat, lag of zat doodstil en keek Shun vooral niet aan.
Andersom contact maken werd door Shun niet op prijs gesteld. Mae kreeg dan een korte, duidelijke, snauw.
Niet heel dramatisch maar wel precies genoeg om de rollen duidelijk te houden.
Om die reden slapen ze ook nog steeds niet samen, wat Mae ons niet in dank af neemt. Laten we het zo zeggen, een wekker is overbodig
Al ging het vannacht al beter dan de vorige nachten.

Door dat Shun en Mae een beetje langs elkaar heen leven wil Mae alle aandacht van ons en is slapen een bijzaak.
Helaas voor Jeetjememaetje ga ik daar niet helemaal in mee, Mae wordt dan ook regelmatig even alleen gezet om te slapen.

Het terras is omgetoverd tot een soort grote box. In de ochtend, na het eten, laat ik ze beide hier. De tuindeuren staan open, Mae kan naar binnen koekeloeren maar is toch een soort van alleen met Shun.
En dan zie je opeens dit: (Foto waarop ze voorzichtig spelen)**

Zo gaat het momenteel dus hier. Stapje voor stapje.
Shun is bij ons geboren, pup van Gin, dus Gin heeft toen nooit hoeven wennen aan Shun.
Toen we Gin kochten als pup, hadden we ook een bouvier. Het heeft 'n week geduurd voordat Tiba aan Gin gewend was maar daarna waren het de dikste vrienden.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:53

DA komt vanmiddag Howie checken. liever een keer te vaak, dan een keer te weinig :o

een pup bij een oudere hond is hier altijd prima gegaan. Wel heb ik de "oudere" hond in begin een beetje geholpen om de pup duidelijk te maken dat zij de baas is.
De pup was een groot ras, de oudere hond een chihuahua. en ik wilde zelf ook graag dat de chi de baas bleef.
Nog steeds moet die "pup" (inmiddels 3 jaar) het ontgelden bij de chi maar ik vind dat juist heel fijn. Zo ben ik zeker dat de chi niet plat gelopen word, te ruig mee gespeeld word, enzovoort.
Vorig jaar is er weer een pup bijgekomen (kruising chi) en daar is de baas des huizes eigenlijk veel milder voor. Misschien toch het formaat? Misschien weet ze zelf ook dat ze de grote hond wat strakker moet houden?
Een duidelijke leider regeld de rangorde in de roedel wel :j hier dus nooit problemen ervaren...

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:12

Mijn merrie had na de abortus ook nog uitvloeiing.
Dit is met een paar dagen weggegaan.
Kliniek zei dat dit normaal was, ze was immers goed gespoeld en nagekeken geworden.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:51

Gefeliciteerd Marit!! Heerlijk genieten van al het kleine grut!!

Hier heeft Zolex ook nog slijmerige uitvloeiing, mijn dierenarts zei ook dat dat normaal was. Zolang ze fit blijft en temperatuur normaal blijft geen zorgen maken!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:22

Kan het kwaad als veulenlief met moeders mee eet? Elliot smikkelt al serieus mee met mama's merriebrokjes.
Wanneer begin je met veulenbrokjes en hebben jullie ook al een aparte veulenvoerbak?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:31

Camacho zit ook al met z'n bekkie in moeders voerbak. Volgens mij kan dit geen kwaad.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:34

Hier eten ze allemaal mee. Kan geen kwaad. Ik geef geen aparte veulenbrok bij. Ze groeien al genoeg. :+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:35

@ Alexandra . De merrie is gewoon aan het opschonen dat is niet erg. Meestal is het erger als ze aan de nageboorte zijn blijven staan.
Maar het is niet erg. Gewoon schoonmaken met water.
Wij hebben een merrie die ook vaak uitscheurt die maken ze altijd na de eerste insiminatie weer dicht gelijk als ze dicht gezet word.
Dus even wachten geeft inderdaad niks

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:40

juval schreef:
Kan het kwaad als veulenlief met moeders mee eet? Elliot smikkelt al serieus mee met mama's merriebrokjes.
Wanneer begin je met veulenbrokjes en hebben jullie ook al een aparte veulenvoerbak?

Dat ligt er aan wat mama eet, maar meestal kan het geen kwaad. Wij geven merrie/veulenbrok dus de veulens mogen gewoon mee eten.

Je hebt ook aparte veulenbrok. Geef ik alleen als ik met veulens naar de keuring wil en ze extra kunnen gebruiken. Meeste veulen gaan met 3 weken mee eten.
Als je apart voet zal je inderdaad een voerbak voor het veulen moeten.

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:43

Liaan schreef:

Ik heb toevallig een Shiba inu van nu bijna 4. Vorig jaar hebben we onze border collie pup erbij gekregen. In het begin vond mijn Shiba het erg onwennig en wou hij goed zijn terretorium laten zien en laten weten wie de baas is. Nog steeds mag ze zich er niet mee bemoeien als hij aandacht krijgt. Verder zijn ze super leuk geworden samen, ze spelen flink wild samen en onze border heeft Shiba gedrag overgenomen, erg bijzonder haha..

Maar ook gewoon een positieve ervaring. Neem er gewoon de tijd voor en het belangrijkste vond ik dat je "oudere" hond niet gestraft word als hij eens uitvalt naar de pup anders ziet hij de pup uiteindelijk alleen maar als negativiteit omdat zijn baasjes dan ook tegen hem keren. :j

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:35

Gefeliciteerd met de kleine man Marit! Genieten nu!!

Hier weer spannende ontwikkelingen. Vanochtend op stal had de merrie best wel wat bloed verloren en ze toonde wat gelig. Veearts gebeld, hij al zijn afspraken voor deze ochtend verzet en ik op weg naar de kliniek. Daar aangekomen opgevoeld om te kijken of het veulen nog leefde en dit is inderdaad het geval pfff, daar zat ik echt om in angst.
Placenta is voor een flink deel losgelaten, maar veulen reageert zeer alert dus krijgt (nu) nog voldoende zuurstof.
Overleg gehad met professor in de verloskunde van universtiteit te Gent of we de bevalling nu zouden induceren of niet.
Uiteindelijk besloten dat dat toch een te groot risico geeft omdat de baarmoedermond nog niet genoeg verweekt is en er waarschijnlijk bij induceren ineens alles loskomt (bijna 100% zeker een redbag) maar dat het veulen dan niet goed door de baarmoedermond kan en er dan dus niet tijdig uitkan.

Ook is ieder uur extra nu nog van belang voor de groei van het veulen. Een dag langer in de baarmoeder kan het verschil maken of het levensvatbaar is, blijkbaar vindt het lichaam van de merrie het nog niet genoeg af. Professor in Gent had ditzelfde vorig jaar meegemaakt waarbij op deze manier het veulen nog 7 dagen bleef zitten voordat het (gezond) geboren werd. Dus toch maar gekozen voor een natuurlijke start, volledig bewust van de mogelijke risico's.

Dus merrie weer mee naar huis en nu op stal onder de camera. Zodat de bevalling wat rustiger op gang kan komen en het veulen meer overlevingskansen heeft. Allemaal theoretisch natuurlijk, want het kan nu alle kanten op. Voor mijn gevoel hebben we nu de beste optie gekozen uit alle slechte die er nu liggen.

Veearts stelde nog een kraamkliniek voor, maar ben bang dat dit zo vlak voor de bevalling toch teveel stress op gaat leveren waardoor het weer een groter risico geeft dat het mis gaat.

Heb zojuist nog een spoedcursus redbagdelivery gehad en hoop dat ik het niet toe hoef te gaan passen.
Het blijft nog even spannend hier.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:42

En juist nu zijn er internet storingen..........

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:05

dat is vervelend zeg, kan je niet ergens wat lenen? woon je dichtbij? misschien dat je een caravan ofzo kan regelen. heel spannend.

mijn buffel is nu een dikke week oud.

Afbeelding
Afbeelding

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:08

BusyMissy schreef:
Gefeliciteerd met de kleine man Marit! Genieten nu!!

Hier weer spannende ontwikkelingen. Vanochtend op stal had de merrie best wel wat bloed verloren en ze toonde wat gelig. Veearts gebeld, hij al zijn afspraken voor deze ochtend verzet en ik op weg naar de kliniek. Daar aangekomen opgevoeld om te kijken of het veulen nog leefde en dit is inderdaad het geval pfff, daar zat ik echt om in angst.
Placenta is voor een flink deel losgelaten, maar veulen reageert zeer alert dus krijgt (nu) nog voldoende zuurstof.
Overleg gehad met professor in de verloskunde van universtiteit te Gent of we de bevalling nu zouden induceren of niet.
Uiteindelijk besloten dat dat toch een te groot risico geeft omdat de baarmoedermond nog niet genoeg verweekt is en er waarschijnlijk bij induceren ineens alles loskomt (bijna 100% zeker een redbag) maar dat het veulen dan niet goed door de baarmoedermond kan en er dan dus niet tijdig uitkan.

Ook is ieder uur extra nu nog van belang voor de groei van het veulen. Een dag langer in de baarmoeder kan het verschil maken of het levensvatbaar is, blijkbaar vindt het lichaam van de merrie het nog niet genoeg af. Professor in Gent had ditzelfde vorig jaar meegemaakt waarbij op deze manier het veulen nog 7 dagen bleef zitten voordat het (gezond) geboren werd. Dus toch maar gekozen voor een natuurlijke start, volledig bewust van de mogelijke risico's.

Dus merrie weer mee naar huis en nu op stal onder de camera. Zodat de bevalling wat rustiger op gang kan komen en het veulen meer overlevingskansen heeft. Allemaal theoretisch natuurlijk, want het kan nu alle kanten op. Voor mijn gevoel hebben we nu de beste optie gekozen uit alle slechte die er nu liggen.

Veearts stelde nog een kraamkliniek voor, maar ben bang dat dit zo vlak voor de bevalling toch teveel stress op gaat leveren waardoor het weer een groter risico geeft dat het mis gaat.

Heb zojuist nog een spoedcursus redbagdelivery gehad en hoop dat ik het niet toe hoef te gaan passen.
Het blijft nog even spannend hier.

Wat naar om constant zo in spanning te zitten! Is ze inmiddels 320 dagen? Ik duim echt voor je dat hij nog even blijft zitten en dat het toch geen red bag wordt.. :(:) Had de DA nog een verklaring voor de geligheid van de merrie?

FF: Wat een kereltje zeg! Hij is echt mooi hoor! <3

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:14

baudyh schreef:
@ Alexandra . De merrie is gewoon aan het opschonen dat is niet erg. Meestal is het erger als ze aan de nageboorte zijn blijven staan.
Maar het is niet erg. Gewoon schoonmaken met water.
Wij hebben een merrie die ook vaak uitscheurt die maken ze altijd na de eerste insiminatie weer dicht gelijk als ze dicht gezet word.
Dus even wachten geeft inderdaad niks

Mijn merrie wordt in Juni weer geïnsemineerd, is het normaal dat ik kan vragen of ze haar daar ook meteen kunnen dicht zetten? Of kan ik dit beter door mijn eigen dierenarts laten doen als ik haar weer naar huis haal?
Ze gaat naar het Zangersheide en mijn gevoel is dat ze daar kundiger zijn als dat ik het door mijn DA laat doen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:20

Oh Busymissy al die zorgen en al die ellende. Jeetje... Ik wens je zo een gezond veulen (en gezonde merrie) toe. :(:)

FF wat een joekel en wat een uitstraling!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:28

Nadezda gefeliciteerd. Wat een prachtveulen ook. Hij gaat straks vast snel groeien...

Marit Wat super. Gefeliciteerd. Alles goed gegaan. Heerlijk. Van die knip voel je straks niets meer. De eerste week kun je een beetje beurs zijn daar. Had ik tenminste wel bij de 1e x. Bij de tweede had ik er totaal geen last van.

Jeetje wat groeien de veulens hard zeg. Echte grote kinderen worden het al.

Faline ik ben niet jaloers, niet jaloers, niet jaloers. <3 <3 <3 <3 maar wel verliefd. Wat een schat.

Trouwens dat geld voor iedereen natuurlijk. Want het is gewoon zo. Elk gezond kind is een wonder.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:10

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:32

pretty schreef:
Oh Busymissy al die zorgen en al die ellende. Jeetje... Ik wens je zo een gezond veulen (en gezonde merrie) toe. :(:)

Dank je wel! hopen op een goede afloop!

Alexandra__ schreef:
Wat naar om constant zo in spanning te zitten! Is ze inmiddels 320 dagen? Ik duim echt voor je dat hij nog even blijft zitten en dat het toch geen red bag wordt.. :(:) Had de DA nog een verklaring voor de geligheid van de merrie?

Ze is 318 dagen vandaag. De geelheid komt door verwerking van het bloed (wat nu vrijgekomen is in het lichaam en daar weer door opgenomen wordt) en had niets met de leverfunctie te maken,
heet pre-hepatische geelzucht of zoiets. Zolang de merrie fit blijft is dat verder geen probleem.

fokfanaat schreef:
dat is vervelend zeg, kan je niet ergens wat lenen? woon je dichtbij? misschien dat je een caravan ofzo kan regelen. heel spannend.

Ik woon en werk dichtbij (en kan gelukkig per direct weg indien nodig), maar moet nu gewoon werken, dus camera naast pc. Gelukkig werkt nu alles weer.

Bedankt voor al jullie "duimen", hoop dat het helpt!

Prachtig dat champagnekleurtje!! Echt de jackpot!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:41

BM, dat is echt slopend! Ik ga hard duimen voor een goede afloop!

Faline, Jackpotje is zooooo knap <3
Ik ben ook niet jaloers.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:43

Ff en faline, wat een knappe kinders zeg <3

Busymissy, oeii wat een stress... klinkt als een weloverwogen beslissing. Nu hopen op het beste...

Mijn overbezorgdheid was een beetje terecht en een beetje onterecht.
In principe is Howie gezond verklaard en zijn antistoffen zijn gecontroleerd en in orde.
Het was een beetje twijfelachtig of alle darmpek nu wel was afgekomen, dus voor de zekerheid nog clysma en twee uur later zag ik hem vrolijk door stal crossen :D
Door stal helaas, niet buiten.. want mama Bucks moet even binnen blijven ;( zij heeft nu 36 uur na de bevalling nog niet gemest...
Zo lang ze fit blijft, tot morgenochtend aankijken... maar ik heb nog nooit zo uitgekeken naar een hoop stront :=