[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:44

3 dagen oud :+ hij zat er letterlijk tegenop te hupsen

Afbeelding

Edit(had al op verzende geduwd):

aah neon snap dat dit ontzettend moeilijk moet zijn voor je

Zie een hele volle uier!

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:00

Ik doe morgen weer even bij lees post.. kan effe de rust niet vinden.
En even voor Neon... <3 ....

En verder... gisteren had ik jullie een foto gestuurd van de kristalletjes..
vanmorgen harsjes...

En vanavond bij het naar binnen halen...............

Afbeelding

Ik kan me niet voorstellen dat het vannacht al komt
Maar heel lang zal het u toch ook niet meer duren...
Het paard is er relaxter onder dan wij :P

Myrth97

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:02

Spannend nobje!! Ben zo benieuwd war er uit komt <3

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:05

Ooh nobje dat word spannend!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 00:10

Nobje spannend!

Neon :(:) Ik kan me voorstellen dat dat raar is ja. Geeft een leeg gevoel ;(

Joan hoeft ook nog maar 9 dagen. Ik zie wel dat de buik nu begint te zakken. Haar uier gaat nu met mini stapjes vooruit en af en toe zien we een ienie mienie harsje.
Afbeelding

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 00:19

Sorry doe de laatste tijd niet zo actief mee, maar voor mij zijn t ook de laatste loodjes, dus kamp met vermoeidheid, dikke pijnlijke voeten en af en toe nog wat pijntjes :P. Dus kan t ff niet opbrengen om op iedereen te reageren, sorry :o.
Parnasse is vandaag 338 dagen, nog geen veulen -O-, dat ze maar opschiet, hoop dat hij of zij geboren wordt voordat onze zoon geboren wordt, ja of 2 weken nadat onze zoon geboren is ofzo, maar niet tegelijk of 2 dagen na mijn bevalling :P. Maar ja je zult net zien dat dat wel gaat gebeuren :') :D.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 07:02

Zo Nobje, die zien er goed uit. Hopelijk komt de kleine snel.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 07:24

Dat ziet er goed uit, Nobje!

Joan, mijn favomerrie uit dit topic! <3

ML, dat geeft toch niet. Logisch dat je het zwaar hebt. Zeker nu met die warmte :(:)

Maaike, hele dikke knuffel voor jou vandaag! :(:) :* Y;(

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 07:51

Geen veulens vanacht.

Neon toch even slikken zn dag.

Mijnlieverd nog even en je gaat tegelijk met je merrie

Hier lopen de dames even buiten in de regen. Moet vandaag werken dus dan maar voor werk lekker naar buiten.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:42

Cynthia82 ,Natascha, Noisy, Elmars_Floor, Myrth97. Dank jullie wel... ik vind het nu ook wel akelig spannend worden...

Hier nog geen veulentje vanacht, ze is voor haar doen wel erg attent...
Maar ik houd jullie op de hoogte.. ik heb alleen geen internet op mijn telefoon... dus het kan wel even duren voor er weer een up-date is :)

Noisy spanend.. nog een paar dagen op de teller...

mijnlieverd , begrijp ik dat jullie samen zwanger zijn ? wat gaaf.. maar ook zwaar met die temperatuurschommelingen van heel heet naar ? tsja wat zal het nu weer worden ?
Maar jee... voor jou dubbel spannend dus ...

Luna2006 wat een lekker brutaal pony kind heb je daar.. dat zal wel een boefje worden hi hi hi

butengeweun, o jee zitten jullie al in de regen.. hier is het gelukkig nog lekker weer...
Ik hoop maar dat het mee gaat vallen met de hoeveelheid regen... en de temperatuur drop...
Zo lekker voor de kleintjes om de eerste weken met een zonnetje en droge wei door te brengen..
Het loopt bij ons altijd meteen onder water tot mijn ellende...

Maar goed gisteren besefte ik me weer hoe kwetsbaar een drachtige merrie is... als kind vond ik het de dood normaalste zaak dat de veulentjes uit de merries vielen en daarna lekker de wei in gingen.. maar tegenwoordig zie ik.. bv... gisteren weer een berichtje van een kennis voorbij komen... de vrijdag was ze nog zo blij dat de merrie op de uitgerekende datum zat... en op zaterdag moesten ze naar een paardenkliniek om de merrie van het veulen te verlossen omdat het niet goed in de baarmoeder had gelegen.. en al een tijdje dood bleek te zijn... mijn hart breekt dan.. als iemand zo blij is dan leef je zo mee.. en dan een bijna voldragen merrie veulen dat het toch niet heeft gered... ik zal blij zijn als Breca (even oneerbiedig) de kleine heeft uitgepoept....
De merrie maakt het naar omstandigheden redelijk begreep ik..

Maar goed ik hoop de komende dagen heel veel leuke en blije veulentjes met hun mamma's voor bij te zien komen :D :D :D

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:23

Neon sterkte deze dag.

Geen veulens vannacht?

Hier in elk geval niet.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:00

Azara was gister avond weer wat uit haar doen. Ze stond wat sip in een hoekje van het land, hoofd laag, reageerde amper op mij. Even later stond we wel weer rustig te grazen. Later in het donker, in de regen weer sip, veulentje zag ik schoppen. Vanmorgen was ze weer normaal.

Dit is de laatste foto die ik vorige week genomen heb van haar uier, toen leken ze ineens klaar om gevuld te worden, de volgende dag was het weer minder ..

Afbeelding

Vraag mij alleen af, wat zijn die witte puntjes die nu op haar tepels zitten ? Die zitten daar dus nu sinds 5 dagen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:05

Neon :(:) Sterkte inderdaad met deze dag. Het blijft zo onwerkelijk,het klopt gewoon niet dat het zo gegaan is.

Nobje ik duim dat ze spoedig gezond en wel het veulentje op de wereld zet.

Mijnlieverd jouw merrie denkt,ga jij maar eerst,ik zal eens kijken of ik daarna nog zin heb. :')

Noisy zo Joan is erg veranderd vind ik qua uiterlijk,ze lijkt er lichamelijk zo goed als klaar voor!

Dekkende veulens,praat me er niet van. Het is hier regelmatig bal en vorig jaar had ik Joey,die stak zijn gereedschap er zo in. :')

Elmars Floor dankjewel! Hoe gaat het nu met Floor? Maakt ze een beetje haast?
Ha ik lees het al,haar uier begint al mooi te komen maar alles moet nog meer.

Cynthia hopelijk wordt Fiore snel hengstig,blijft toch spannend.
Haha ja een VH-uier,te weinig mensen weten nog hoe het in elkaar zit daarmee. :')

Myrth97 dat begint al mooi te komen.

AZ die heeft ook wel ambitie om het tot dekhengst te schoppen. :') Wacht,ik heb hier dus 4 hengstveulens lopen nu,dat wordt wat hoor straks. Rondvliegende hormoontjes. :')

Knappe man Cemlys! Hij lijkt inderdaad bruin te blijven hé?

Tjinta :(:) :(:) Ben ik weer...vocht eruit,melk erin.

Evelyne ja normaal gaat ze vroeger. Ze is al eens bevallen op 321,322,328 en 333 dagen ongeveer. Hengstje dus kuch... Van haar enige merrieveulen beviel ze op 321 dagen. :')

Ja Peetjuh ik wil je niet bang maken maar dit ponietje had dus denk ik maagzweren of slokdarmzweren er van gekregen en toen ging het snel bergaf. Ik heb echt goeie ervaringen met magnesium in combi met podo niettemin ik er sceptisch tegenover stond.

Hier ging Lisa fluitend haar dracht door maar nu ineens worden de laatste loodjes zwaar. Overal in haar stal liggen inieminiehoopjes mest en de stal was ook erg nat voor haar doen.
De uier vertelt me nochtans dat er nog niets op komst is.
Ze is erg loom en het is allemaal maar een beetje te lastig op het moment. :(:)

Ella begint ook mondjesmaat te veranderen. Zaterdag gaat zij onder de camera en als Lisa nu eens wilt meewerken en bevallen,kan Ella het alarm om. Gelijk hoe haar uier ervoor staat,ik ga geen risico nemen met een maiden. :o

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:28

Check dit:
Afbeelding

En dat terwijl ze dag en nacht buiten staat *\o/*

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:32

*\o/* *\o/* Geen VH-uier meer voor Keesje!

Azara dat is echt weinig tot niks. :(:) Die witte puntjes hoeven niet speciaal iets te betekenen.
Je bent heel zeker over haar dekdatum? Dus je hebt het veulen zeker weten wel zien bewegen?
Ze neemt echt haar tijd dan,jeetje. :(:)

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:33

https://youtu.be/Yt92G_bxL-w

Floor is momenteel een bal op 4 stokjes haha. Rollen gaat nog prima al zie je wel dat ze last heeft van het veulen.. en wederom lekker jeuken aan je kont als je toch zit :')

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:42

pretty schreef:
*\o/* *\o/* Geen VH-uier meer voor Keesje!

Azara dat is echt weinig tot niks. :(:) Die witte puntjes hoeven niet speciaal iets te betekenen.
Je bent heel zeker over haar dekdatum? Dus je hebt het veulen zeker weten wel zien bewegen?
Ze neemt echt haar tijd dan,jeetje. :(:)

Ja heel zeker :j Maar begin toch te twijfelen of ik niet toch even een dierenarts naar haar laat kijken... Maar wat gaat hij dan doen ? opvoelen ? Want mijn dame is zeker niet de makkelijkste en wij hebben niks om haar in vast te zetten ... Dus dat heeft ook niet veel zin.

Kunnen we nog bloedprikken maar voor dat we de resultaten hebben zijn we zo weer een week tot twee week verder en misschien is het veulen er dan wel...

Dus denk dat we toch gewoon maar gaan afwachten weer

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:00

Ik denk niet dat de dierenarts veel zal doen. Het veulen is er waarschijnlijk gewoon nog niet klaar voor. Kijk naar Cheyenne van Tinnie. Die heeft er ook ontzettend lang over gedaan. Zie je het veulen wel bewegen? Hoelang is ze nu over de datum?
Die witte puntjes is volgens mij talg. Hebben wij vrouwen ook. Zo blijft de huid soepel en zonder kloven. Joan heeft het ook (foto van gisteren)
Afbeelding
Afbeelding

Kees tietjes blijven gevuld *\o/* Dat gaat de goede kant op. Favo merrie :o Dan moet je zeker komen kijken als de beeb er is :)

Mijnlieverd, pffff spannend voor jullie beiden.

Floortje heeft een uitgebreid zandbad genomen. Ze heeft er echt van genoten volgens mij. Joan rolt echr niet om en nu doet ze amper een poging om te rollen. Ze gaat liggen, schommelt een beetje en staat vervolgens op om de andere kant te doen. En dat gaat allemaal gepaard met een hoop gekreun nu :))

Ja Pretty, ik heb ook het idee dat ze zich echt aan het klaarmaken is nu. De buik zakt, de achterhand is blubber, het humeur is onder het vriespunt sinds een paar dagen. Het enige wat nog mist is een goed gevuld uier en uitgerekte kling

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:11

Ja heb het veulen een aantal keer zien bewegen, en voelen schoppen als ik mijn hand op haar buik leg, maar vooral als mama onrustig is. Anders voel ik niks. Alhoewel ik gisteravond wel weer zag dat hij aan het schoppen was terwijl mama er sloom bij stond.

En ze zit nu 23 dagen over haar uitgerekende datum heen.

Hoeveel dagen is ze bij jou ?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:18

Als je echt zeker bent dat het schopt dan heeft opvoelen geen zin natuurlijk,dan is het veulen er gewoon nog niet klaar voor inderdaad.
Heb je eigenlijk een duidelijke foto van haar dikke buik? Is ze nu dan 363 dagen? Jeetje. :(:)

Ja Noisy dat kan ineens snel gaan bij jouw merrie hoor. Ze is erg veranderd in elk geval. :j

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:27

Op deze foto kun je haar buik wel wat zien, maar op de foto lijkt het allemaal veel kleiner.

Bij Dax was ze ook nog heel dun toen ze bevallen is, dus daar let ik niet echt op eerlijk gezegd

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:28

Noisy schreef:
Kees tietjes blijven gevuld *\o/* Dat gaat de goede kant op. Favo merrie :o Dan moet je zeker komen kijken als de beeb er is :)

Was het Den haag, of heb ik dat verkeerd onthouden? :)
Enne.. ik kan me voorstellen dat je er overheen hebt gelezen, dus even nog een keer: Heb je toevallig interesse in mijn startnummer voor de 5km Ladiesrun in Rotterdam op 29 mei?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:31

Kees dan einderlijk toch fatsoenlijk aan het vullen!

Floor is inderdaad tonnetje rond! al vind ik haar wel mooi strak.

Jou merrie gaat voor de titel langste dracht Azara

Jou merrie doet ook netjes voort noisy!

Marley op 292 dagen, nog 8 dagen tot ze veilig is.

Afbeelding

Ze heeft nog heel wat vulwerk als je zo kijkt :+
Afbeelding

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:35

Hoop het toch niet ! :(

Even ter vergelijking,
Hier was Aza drachtig van Dax, de foto's zijn van 7 april, Dax is de 20ste geboren. Ook toen een bescheiden buikje ..

Afbeelding
Afbeelding

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:44

Go kees. Ziet er goed uit.

Pretty bij jou merries vordert ook weer.

Azara denk dat het gewoon afwachten is.

Fien is weer helemaal zichzelf en staat rustig op de wei. Ze is vandaag 340 dagen dus wij kunnen ook gaan optellen.