[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:51

Ze zien er goed uit hoor Aniek!!

Bedankt Jolanda, ik ben enorm trots op Anouk en Liz.
Liz is weer mooi strak en ach nu kan ik lekker aan het werk :o Moet alleen nog bedenken hoe ik een camera ga ophangen, heb geen wifi -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:18

Bedankt allemaal voor de beterschapswensen. :)

CL, dat is inderdaad een hoop geld!
Gelukkig maar eenmalig.

AniekR, mooi om te zien en ze zien er goed uit!
Fijn dat je je verder geen zorgen hoeft te maken.

Rianne, fijn dat het aangepast kon worden en je het een beetje een plekje hebt kunnen geven.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 16:43

Is n hele hoop geld maar ze is het meer dan waard ;)

Gelukkig wisten we vantevoren al dat t niet goedkoop zou zijn om dr over te laten vliegen en tja, t is maar eenmalig en dan hebben we straks wel 2 echte Amerikanen op Nederlandse bodem staan... Het hele proces eromheen is wat stressvoller maar ook dat komt goed. Zal iig blij zijn als ze op de quarantaine stal staat en de vliegdatum bekend is en vast ligt :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:22

CL, drachtig vliegen is iig een stuk goedkoper dan met veulen aan de voet want dan betaal je voor beide.
BTW zal je moeilijk onderuit kunnen komen denk ik. Gaat er niet om of ze voor de handel is of niet. Je voert een product in van buiten de EU en dan maakt het niet uit of het een fototoestel, kleding of paard is. Je hebt daar geen btw afgedragen en dan moet het bij invoeren. En over de waarde + de transportkosten dus dat is een flinke kostenpost.
Hopen dat ze snel aan de quarantaine periode kan beginnen, ze zit al aardig aan de grens van vliegen ivm de dracht denk ik?

Verder heb ik steeds wel wat bijgelezen maar jullie gaan zo hard dat overal op reageren bijna onmogelijk is :o
Het topic zit al bijna op 400 pagina's en er is nog niet een veulen geboren!
Normaal is mijn veulenseizoen bijna in het eerste topic te doen, nu denk ik dat zelfs het veulen van Snazzy pas in het 2e topic komt :=

Zijn er al mensen die gependeld hebben?
Ik heb vanmorgen een poging gewaagd met de merries en volgens het pendelen worden het veeeel hengstveulens...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:45

Aniekr knappe bende bij elkaar en roos heeft inderdaad een sprekend mooi hoofdje

CL pff wat een geld maar ja ze is het zeker waard hoor

MarijeR hihi het is toch wel zacht voor de veulens raar dat ze dan zo lang gaan wachten.
Ik heb al gependeld en zou een merrie zijn maar eerst zien en dan geloven :P

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 19:30

Ik zal morgen een poging doen met pendelen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:03

CL is idd best prijzig maar wat je zegt, je hebt wel 2 echte Amerikanen op Nederlandse bodem ervoor.

KBK, Bo heeft ondanks ze deels geschoren is het ook best warm.
We hadden het er gisteren hier ook al over, is al bijna kerst en is gewoon nog 13 graden.

Fotsy, hoop wel dat je wel sneeuw hebt in ieder geval.
Vriendje van de oudste is nu ook met zijn fam naar Oostenrijk op ski vakantie, maar ligt geen sneeuw.
Normaal boeken hun altijd last minute, maar opa en oma namen ze mee op vakantie en die hadden al wel eerder geboekt.

AniekR, leuke foto's van je span weer.
Wel lief dat Roos bij lies ging staan.
Wat een verschil zeg, lijkt wel een heel ander paard.

Rianne, fijn dat je het een plekje hebt kunnen geven, gelukkig gaat het met Liz wel goed.

MarijR, nee nog steeds niet gedaan eigenlijk. Vergeet het ook steeds.
Wil het nog wel een keertje gaan doen voor de fun.

Vandaag eindelijk weer eens normaal met Bo aan de gang kunnen gaan zonder hyper de pieper stuiter buien :D :D
Gewoon weer lekker rustig en normaal aan het werk. Om haar op een andere manier ook willen bezig houden ook begonnen met vrijheidsdressuur.
Afbeelding
Jammer genoeg niet heel duidelijk, werd ook al donker.
Maar vond haar buikje toch alweer gegroeid
Afbeelding
Het ligt ook wel eens aan de andere kant :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:11

Hier waren de dames onwijs boos op elkaar,op mij en op de wereld.
Nukkig dus haha

Pepper haar veulen was goed druk en heb ik kunnen filmen tijdens het schoppen!

Ylona vandaag
Afbeelding

Pepper vandaag
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:16

dikke buiken dames inowa

Bo heeft een dwarsligger oh nee die heeft nog niet beslist welke kant die wil liggen
Pendelen, zeker eens doen, alleen al voor de fun :P

Hier denk ik ook beweging gezien te hebben en je zag dat Elsa er last van had, ze stond af en toe te schoppen.

Rianne wat ziet Liz er goed uit zeg, is ze nu geschoren ook? mooi en genieten met mennen.
En je hebt Anoukje nog die drachtig is. +:)+

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:43

Inowa wat zijn ze al dik!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:10

Ja liz zweet altijd enorm erg. Dus vandaar dat ze maar geschoren is. Liz dr veulen wilde ik heel graag maar met die van Anouk ben ik ook blij.

Met mij gaat het helaas steeds slechter voor het hele verhaal zie depressie/burn out lotgenoten?

Inowa wat een mooie buikjes!!

Bo wordt ook al mooi dik :O

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 09:41

CL wat een bedragen :oo Maar kan me voorstellen dat het het meer dan waard is :) Hoop voor je dat het snel achter de rug is, weer een zorg minder.

MarijeR, hahaha je hebt wel gelijk er is nog niet eens een veulen geboren en nu al kletsen we elkaar de oren van het lijf. Of eigenlijk de ogen in dit geval :') Bijlezen is niet te doen. Ik denk niet dat ik ga pendelen ik geloof daar niet zo in denk ik... Mijn gevoel zegt een merrie

Kiki, leuke foto's! Duidelijk drachtig en ze ziet er goed uit :)

Daar zitten al beste buikjes onder inowa! leuk he dat schoppen!

Hier weinig te melden.. We zitten vandaaag op 168 dagen dus nog 2 dagen en dan op de helft *\o/* Zal over 2 dagen weer even een foto maken, laatste foto is van op de 140 dagen dus we zouden dan toch wel verschil moeten zien...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 09:49

Inowa, jij ook al een merrie die zo heerlijk boos kan kijken. En wat een buiken hebben ze al zeg. Vind Bo al dik maar als ik naar die van jouw kijk komt Bo pas kijken met haar buikje hihi.
Heerlijk dat ze bij jouw nog steeds op het land lopen, hier kan-mag dat helaas nu niet meer.

Fotsy, leuk dat je ook het hebt zien bewegen. Ben het ff kwijt wanneer was Elsa uitgerekend?

Venthe, ook bijna op de helft. Ben benieuwd naar foto's

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:23

CL, inderdaad een spannende periode. kan me voorstellen dat je de datum graag wil weten enzo, dan ben je weer een stap verder.

Inowa, mooie dikke buiken :D hihi
Zag nu pas in je onderschrift dat ze in maart zijn uitgerekend, met hoe veel dagen reken jij?

Skaay, waar zijn foto's van jouw knappe merries? ;)

Marije, nou het is inderdaad nu al een fanatiek topic :') ben benieuwd hoe het straks zal zijn als er veulens geboren gaan worden, dan is het vast helemaal niet meer bij te houden haha

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:54

Linda ik tel 335 dagen.
Pepper heeft dat zelfs nog nooit gehaald.

Kiki mijn vriend is melkveehouder en dus ook zat land waar we mee kunnen afwisselen.
Ze lopen dus ook nooit wat kapot en hebben toch nog zat gras.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:56

Hoi hoi, ik was even afwezig ivm drukte thuis- en paardenfront. Ik heb heel veel bij moeten lezen, jemig wat gaan jullie snel ;)
Onmogelijk om overal op te reageren...... :)

Younah is eergisteren verhuist naar haar nieuwe plek en alles verliep super. We konden het lopend doen Qua afstand maar omdat ze super groen is, vond ik het toch erg spannend. Maar ze deed het super!
Ze staat nu nog even buiten de kudde zodat alle paarden aan haar kunnen wennen en omgekeerd. En over paar dagen mag ze erbij en weer helemaal paard zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:58

@cl een kennis van mij werkt bij paardentransport all over THE world. Als je nog iets wil weten, kan ik haar wellicht even vragen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:38

Skiën, dat willen wij dit seizoen ook weer doen. De kleine man is nu groot genoeg om het een week vol te houden. Ik ben wel heel blij dat we hebben besloten om geen vroege boeking te doen pfff.

Inowa, de hormonen gieren door de wei daar :))

Kiki, Bo heeft al een beste babybump.

Rianne, kop op meid.je komt er vast en zeker weer bovenop. Na tegen komt zonneschijn :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:32

Werkt dat pendelen nou echt?

Iemand zei wel dat Kim's veulen een hengstje wordt, omdat het onder in de buik zit en niet rondom als het ware.

Kiki, klopt, van mij mag het wel even gaan vriezen.
Dan kunnen ze tenminste nog even lekker op de wei.
En een witte kerst zou ook wel weer eens gaaf zijn!
Bo krijgt nu echt wel een mooi buikje hoor.

Inowa, ik blijf me verbazen!
Die buikjes! :wow:

Maatje31, fijn dat alles goed verlopen is!
Ben benieuwd hoe het je daar gaat bevallen.

Hier ook weinig nieuws... Kim heeft het lekker rustig, geniet van de knuffels en wil graag gekriebeld worden aan haar buikje.
Vandaag zit ze op 236 dagen, dus nog 4 daagjes en dan kunnen we aftellen. :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:01

KBK, ik geloof dat het pendelen in het vorige topic voor zo'n 53 procent klopte (voor zover ik het nog gevolgd heb, want ik het het 2015 topic op een gegeven moment geruild voor het 2016 topic :o ) uitkomst was dus niet erg overtuigend :') voor mij daarom ook geen pendelen meer.
Mijn gevoel had het wel goed, het geslacht, de kleur en zélfs de datum, dus ik ga weer op mijn gevoel af en ik begin steeds meer te denken aan een bruintbont merrieveulen, dus ik gok op een merrie bij Star :D (zou leuk zijn!)
Alhoewel ik vaak niet het geluk heb om precies te krijgen wat ik wil, dus het zou nog een hengstje kunnen zijn, ik ga er nog eens goed over nadenken hahaha :')

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:15

Vorig jaar klopte de pendel hier bij al mijn veulens. Hoop dat ie er dit jaar naast zit bij de meesten :=
Volgens de pendel krijgt alleen Snazzy een merrieveulen en de andere 4 een hengstje. Merrie van Snaz zou super zijn maar ik hoop op wat meer merries :D

Morgen zit Snaz alweer op de 290 dagen, voor m'n gevoel duurt het allemaal nog heel lang maar ik zal toch volgende week eens m'n veulenkit bij elkaar gaan zoeken. Ze is tenslotte al eens op 304 dagen bevallen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:28

Ze gaan hard allemaal!
Duurt niet zo lang meer voor de meesten maarja we zitten ook al bijna in januari.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:59

De pendel had het hier vorig jaar wel juist, maar ook mijn gevoel. Enkel de kleur had ik niet voorspelt. Was een raar soort bruin zonder appie vlekjes. Had wel vlekjes verwacht vermits Casper snowcap was. En je toch een appie merrie nodig hebt dan om een fewspot te krijgen?

Hier nog niet gependeld. Maar ik denk een bont merrieveulen. Kleur ben ik niet over uit. Ik hoop op een valkje, maar denk eerder een bruin of palomino.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:15

Ik heb gedroomd over een buckskin hengstveulentje wat knap is zou namelijk 100% palo moeten zijn :+

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:57

Hier nog niet gependeld maar denk dat Jill n zwartbont merrieveulen gaat hebben (als ik dat zo zeg ga ik maar even voor het gemak uit van een bruinbont hengstveulen :P ).

Veulen is iig heerlijk actief.... Gister weer een aantal fikse trappen gevoeld dus so far, so good :D

Verder nog steeds aan het regelen en doen maar ondertussen ook heel erg aan het genieten van mn dametje, rustigaan beginnen de mensen hier ook allemaal door te krijgen dat we zullen vertrekken en moet bekennen dat ondanks dat ik weet dat t goed is het ook wel heel erg dubbel aanvoelt.

Gister heerlijk bareback rondgehobbeld met mijn dame en dat blijven we gewoon lekker doen totdat veulenlief zich gaat melden, heb eigenlijk bij al mn dragende merries gewoon doorgereden tot net voor de geboorte van het veulen.... Let gewoon goed op wat ze aangeven en tot nu toe vind Jill het alleen maar fijn om nog steeds bereden (met of zonder zadel) te worden. ;)