Misschien klinkt dit hard hoor, en krijg ik nu heel bokt over mij heen...
Ja, het veulen is gulzig en heeft een sterke wil. Ja, de eigenaren van Mulligans doen hun uiterste best (en meer ) diep respect daarvoor MAAR!! Wat heeft dit frummelje voor een leven straks? Zitten ze te wachten op een (geestelijk) gehandicapt paardje? En stel, ze trekken dit nog een week of 3, en het veulen kan verder niet veel meer dan liggen? Moet ie alsnog ingeslapen worden?
Hoe zeer ik het Mulligans ook gun, hoop ik niet dat dit paardje het overleefd, sorry
Ja, maar als z'n hoofdje niet meewerkt dan kan hij heel veel willen maar dan red ie het niet... en dat vele drinken is ook overlevingsmechanisme wat dieren hebben. Als die mensen er niet waren dan was hij nu al dood geweest want hij kan zelf niet bij de uier komen dus moeder natuur had dit veulen niet in leven gelaten. Ik hoop dat ze dat snel beslissen daar want dit beestje krijgt geen paardwaardig bestaan vrees ik.
Denk zelf (zou ik althans doen) dat ze een tijdlijn hebben gesteld. Binnen zeg 48 uur fikse verbetering, en anders uit hem uit zijn lijden verlossen... Denk niet dat het veulen pijn heeft, en kan wel prima begrijpen dat ze hem de kans willen geven om te kijken of de hersenen alles kunnen herprogrammeren...
Ik ben ook bang dat het veulen door zuurstof gebrek een hersenbeschadiging heeft opgelopen... Maar wat ook zou kunnen (denk ik met met mijn da assistenten opleiding en "gezond" verstand) is dat het veulen op knapt als die bloedwaarden weer op pijl zijn.. Misschien is het wishfull thinking...
Deed me trouwens wel denken aan dat veulen 2? weken geleden? Die na de bevalling niet rechtop kon liggen, waarbij ze gelijk foto's hadden gemaakt als afscheid en daarna in hebben laten slapen?
Nadesh
Ik zou het diertje ook de kans geven altijd even afwachten tot je zeker weet dat het niet goed meer komt. Maar zou het diertje zeker weten de kans geven. Daarna zou ik er vrede mee hebben dan het geen kans geven.
Suusw
Geplaatst: 07-04-11 15:02
Ga met (o.a.) Maseike mee, ze hebben daar ook geen idee wat de uitkomst hiervan zal zijn en ik kan me heeel goed voorstellen dat ze eerst alles geprobeerd willen hebben!
Nadesh
Dat is ook zo... maar zij weten daar ook al wel hoe dit af gaat lopen hoor, ze hebben veel ervaring volgens mij. Ze doen dit inderdaad precies om de reden die jij aangeeft denk ik. Zo kunnen ze achteraf nooit denken, "had ik maar"...
Suusw
Geplaatst: 07-04-11 15:05
Misschien hebben ze wel een tijdslimiet in hun hoofd, zoals iemand net al zei.
Nien, ze hebben daar ontzettend veel ervaring maar ik geloof wel dat dit een geval apart is...en als niemand weet hoe het af zal lopen dan snap ik wel dat ze het nog even aankijken
Denk dat deze mensen echt wel weten hoe en wat en waarneer ze er mee moeten stoppen. Ze geven het diertje wel de kans op herstel en gebeurd dat niet zal iedereen/fokker zeggen het is goed zo.
Zou ik dan ook doen en moeite nemen voor het veulen zonder al te zeggen joh ik trek stekker eruit.
Je kunt beter spijt hebben van dingen die je gedaan hebt, dan dat je spijt hebt van dingen die je niet gedaan hebt!
Ze zijn ervaren genoeg om de beslissing te nemen, wanneer zij geen uitweg zien, lijkt me...
Mijn pup was ook door iedereen opgegeven, totdat een bloedonderzoek een levershunt kenbaar maakte. heb m tot aan de operatie dagelijks gekatheteriseerd en injecties gegeven. (hij was ook vrolijk!) Bij de operatie had hij zo'n 60 - 70 % kans op succes... en de "pup" wordt volgende maand 8! Ben ik blij dat ik m niet heb laten inslapen toen! *slik*
Ja, dat hebben ze vast! Ik bekritiseer ze ook niet hoor! Ze doen het super daar! Maar als je naast de zijlijn staat dan kun je misschien objectiever kijken? Als dit schudden/geen coordinatie en niet kunnen staan komt door het zuurstofgebrek dan is het dus echt een beschadiging en dan komt het niet goed. Volgens de mensendokters om me heen kan deze motoriek niet komen door bloedarmoede en al helemaal niet zo'n lange tijd....