[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:11

Magic ice wat een plaatje zeg!

Hier gaat alles ook goed, hij groeit als kool en halster om en af gaat goed. Aaien gaat goed en voetjes tasten ook. Alleen hoe leren jullie het vaststaan?

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:19

Het wordt zeker stil hier.. Maar ik zit er nog en ben nog aan het wachten! Maar het schiet nog steeds niet op. Dacht dat het uier zich ging vullen. Nou er gebeurt niets dus..

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:56

Iemand ervaring met druppel bloed uit 1 speen? Iniminie drupje

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:29

Hier is zondag om 2.20 een merrie veulen van Tygo geboren. Foto's komen later ;) Deze stond niet op de lijst gezien de merrie niet van mij is maar van staleigenaar. Erg leuk ding, donkerbruin zoals der vader.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:30

parouscha schreef:

Hier gaat alles ook goed, hij groeit als kool en halster om en af gaat goed. Aaien gaat goed en voetjes tasten ook. Alleen hoe leren jullie het vaststaan?

Vaststaan heb ik gedaan door eerst zelf een paar keer druk te houden op het touw en daarna los te laten als ze naar je toe komen. Daarna vast gezet aan de stal, eerst zelf vastgehouden en daarna met knoop vast gemaakt. Paar keer hangen trekken, steigeren en duikelen en het is over ;)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:00

gefeliciteerd Dwine.

@jennyk : het valt mee bij Iris ,het blijft een beetje staan nu ,zal straks nog eens foto's maken ;-)

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat Cartouche toch eens niet drachtig zou kunnen zijn....Silketje ??

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:07

Hier is er trouwens èèntje zijn best aan het doen denk ik :P (foto van de weideburen)

Afbeelding

Marylin en Florian (omgedoopt door nieuwe eigenaar naar Lucy en Don Diego)

Afbeelding

Afbeelding

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:03

jennyk schreef:
nou het lijkt wel alsof die elke dag gepoetst wordt!

Nou niet dus, het diertje heeft nog nooit een borstel gezien :D

uletje schreef:
Lekker veulen hoor MagicIce!

Hier geen vorderingen. Merrie die geinsemineerd is moet nog een keer, het ei is niet weg en ze heeft weer iets een ontsteking.. Moedeloos word je er van!

Als die andere merrie dan eens op zou schieten!! Maar nee hoor dat duurt nog wel even..

Hier ook gisteren een merrie helaas gust gebleven dus weer opnieuw naar de hengst, het wil maar niet vlotten dit jaar. De andere merrie stond nog steeds bij de hengst en bij haar is het nu afwachten wanneer ze hengstig wordt, en óf ze uberhaupt hengstig wordt...

Magda, spannend bij jullie

parouscha schreef:

[/quote]

Touw rondom paal/tralie/aanbindring doen, maar niet vastbinden, en op die manier oefenen dat als ze stil staan alles goed gaat. Als ze gaan hangen houd ik het touw gewoon strak en duw ze met mijn andere hand naar voren tot het touw weer slapper hangt, zo leren ze dat wanneer ze netjes blijven staan er ook geen spanning is, en als ze hangen dat het dan niet fijn is.
Als ze dat een beetje doorhebben kan je het touw gewoon vastknopen, ze vervallen dan soms nog wel in het hangen, maar dat is vaak ook een beetje koppigheid en puberigheid.

De naam Don Diego is wel erg in dit jaar zeg.. je hoort het overal...

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:17

Even een foto van mij en Faith <3
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:44

Ik zet ze altijd met een wat langer touw vast aan het halster, en ik doe dan een band om de nek en die zet ik met een korter touw vast. Als ze gaan hangen dan hangen ze aan die band, en die is sterker dan zo'n veulenhalster. :+ Ik geef rustig een duwtje op de kont als ze hangen, en beloon ze als ze netjes staan.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:53

Gefeliciteerd dwyne!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:35

Heey

Gefeliciteerd Dwyne :D.

Met Nouchka gaat het redelijk goed :). In stap en galop loopt ze helemaal zuiver :). Alleen in de draf nog niet. De wond is nog steeds mooi rustig :).
Verder begint ze weer lekker te klieren en te spelen :D.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:44

Leuke fotos Amandake! Wie is die laatste merrie met haar 2 veulens? :D

Moppielover fijn hoor,het komt wel goed mits wat geduld en zorgen!

MI ik heb ook het idee dat het geen zo een goed dekjaar is. Maar jouw Ekaro maakt alvast veel goed! Mooi dier!

Uletje balen hoor...hoe is het nu met de merrie?

Hoe is het met Frekja??

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:52

@pretty :haha dat is kyra ,die is altijd op trek met die 2 ,Florian gaat enkel bij Bibi om te drinken :-)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:14

Lieve mooie merrie,die Kyra! <3

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:53

Pretty: Frekja haar banden zijn sinds zaterdagavond helemaal slap, Frekja heeft vocht in haar benen en haar uier wordt iedere dag wat meer.
Ze is vrijdag begonnen met harsen, gisteren zat er weer een druppel aan, wordt steeds minder geel en gaat richting wit. Vandaag nog niet gebeld dat de beeb er is, straks maar weer even checken :)
Heb het idee dat de merrie het zat is! Ze is erg druk in haar hoofd, maar rennen gaat echt niet meer. Ze heeft zondag haar voerbak staan slopen..
Het is afwachten nu ...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:59

eens het echt witter wordt,komt het wel heel dichtbij hoor! En zeker als het ook erg plakt! Spannend!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:04

kitzbi is drachtig 3-05-2011 :):) *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Ik ben super blij heb een mooie foto van de scan :)

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:05

Frekja heeft wel elke keer lekplekken van het liggen, tenminste denk dat het van het liggen komt.
Ze is ook erg verandert qua gedrag. Ze ligt veel, heeft geen zin om te wandelen, maar is op het weiland juist heel alert!
Plaktte gisteren al, dus ben benieuwd. Gok zelf dat het deze week wel moet komen :)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:24

spannend Libertylove!!

kitzbi : gefeliciteerd :-)

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:10

Kitzbi gefeliciteerd!

Libertylove, spannend!

Neonlight schreef:
Ik zet ze altijd met een wat langer touw vast aan het halster, en ik doe dan een band om de nek en die zet ik met een korter touw vast. Als ze gaan hangen dan hangen ze aan die band, en die is sterker dan zo'n veulenhalster. :+ Ik geef rustig een duwtje op de kont als ze hangen, en beloon ze als ze netjes staan.

Wat voor band dan en waar haal je die?

Nou vandaag was het hier een fiasco toen ik ging oefenen.
Hij ging zoals gewoonlijk met regelmaat hangen, maar had ook zijn goede momenten, het lijkt net alsof hij dan ongeduldig wordt en hij gooit zich dan naar achteren. Ik doe dan mijn hand erachter zodat hij weer in ontspanstand komt.
Maar nu was het wel heel erg, het halsterschuifdingetje zei dan ook knap, gelukkig hield de rest van de gesp nog, stomme dingen ook die veulenhalsters, heel niet sterk genoeg.
Op een gegeven moment ging het goed tot hij ineens weer ging hangen, nog nooit een veulen meegemaakt die dit zo heftig doet, ik wil niet dat hij zich ditzelf aanleert...
Hij begon wat te kreunen en mestte daarbij alsof hij dood ging, zo'n instinct van overgeven zeg maar. Nog nooit meegemaakt.
Weer gezorgd dat hij netjes stond, en als hij netjes staat is er ook weinig aan de hand, soms draait hij wat.
Ben gestopt toen hij netjes bleef staan en heb hem toen ene paar minuten met rust gelaten, daarna nog 1 keer hem benaderd en hem 2 seconden gekroeld en weer weggegaan.
Ik moet zeggen dat ik er wel moedeloos van werd, ik zag al helemaal voor me wat een rotgedrag hij zou gaan ontwikkelen, laat staan als hij later groot is.
Ik snap het niet goed, ik doe alles met rust en duidelijkheid en dan krijg je dit...

Vanaf morgen maar weer een paar stapjes terug en nog meer nadruk op positiviteit, hij moet mij eerst weer leuk gaan vinden..(en een nieuw halster ergens vandaan toveren)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:24

Gewoon een leren band. Wij gebruiken ze ook bij het optuigen en bij het wassen van de hoofden. Daar heb ik nog wel wat foto's van van toen ik er eentje aan het wassen was voor de wedstrijd. (Let niet op de knotjes, we hadden toen meerdere dagen wedstrijd achter elkaar, hier zaten ze al niet meer zo netjes :+ .)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben er toevallig nog een ketting aan zitten, maar zoals je op de foto's ziet zet ik hem altijd aan het oog vast. Zo'n band is makkelijk zelf te maken van een leren riem. Ring eraan maken, wel zorgen dat die niet schuift, bij ons zit ie opgesloten in metalen klemmetje. Ik kan morgenavond anders wel eens een foto maken.
Koeienbanden kan ook, maar die zijn eigenlijk weer te groot. Je moet ze er wel strak om binden, want anders kunnen ze over de oren schieten.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:14

@ Neon leuke foto,s en jij mag mijn paarden ook wel komen wassen hoor.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:22

Het kan dan zeker ook wel met een beugelriem? paar gaten erbij en het grote stuk eraf snijden?

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 00:30

Best goed idee zo'n band...

Helaas nog geen foto's van de Tygo merrie...donkerbruin en rennen is lastige combinatie om op de gevoelige plaat te leggen ;)