Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:36

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:38

Whiz: Gefeliciteerd!!!

frenia; wat een uier zeg! Tjeetje, en die buik Bloos! spannend!!

Dreeke; balen zeg, nog steeds niks... Ach gut maar gaat er iig op lijken!

jennyk; ook daar spannend.. ze lijkt dus wel op te gaan schieten, wellicht vannacht?

keresa; jammer van Marina zeg..

hollybollie; wooeeiii harsjes, vanacht!!!!!

hier weinig nieuws, Darlah & Kenyi maken het goed.
Bij Shak begin ik serieus te twijfelen of er nog wel wat in zit Nagelbijten / Gniffelen ze heeft wel een flinke uier, maar buik is maar kleintjes. Ze is wel wat onrustig, gisteren heel de tijd rollen enzo.
Maar aangezien ze vorige keer op 320 dgn al stond te kegelen (en dan 12 dagen), begrijp ik er he-le-maal niks van. Ze is al 3 dagen overtijd en nog steeds geen harsje te bekennen? En zo'n minimaal buikje.... zal vanavond ff foto's maken

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:42

van wat ik me herinner had Shakyra best een buikje hoor Ja en die uier komt niet zomaar even langs om dan zonder veulie weer te vertrekken Knipoog
twordt gewoon een merrieveulen deze keer Knipoog
Tink is ook iedere keer weer net dat beetje anders dat je toch niet echt kunt zeggen wat en hoe Rolleyes

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:46

Mazzelmeid: jahhh foto's!!! Cheese!
Vannacht? Vast niet..... Ik word gek van die slapeloze nachten door dat beest Gaaaap ! En als ik nou eens zeg dat het niet komt vannacht, ..............wie weet Tong uitsteken Go jij! Go jij!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:52

Ook ik ga vannacht weer op stal slapen, kijken wat madam deze keer doet. Hopelijk laat ze me niet te lang wachten want van die stretcher krijg ik echt pijn in mn rug (maar ja je moet er wat voor over hebben he Tong uitsteken)

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:56

@Whiz: gefeliciteerd met je veulentje, wat een scheetje.

Hier gaat alles zijn gangetje nog, maar ik merk wel dat het voor Goldy steeds zwaarder wordt.
Mayflower is nu echt een raar beest geworden, als je een hand uitsteekt naar d'r vliegt ze je bijna aan. Maar als je haar dan een aaitje geeft kruipt ze bijna in je en mag je niet meer weg Gestoord

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:00

Hier nog steeds geen veulen,paulientje is nu op 353 dagen ,begin naderhand moe te worden van al het nachtelijk geloop.
en ik denk niet dat het vannacht zal aanzetten.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:04

Iedereen met veulen gefeliciteerd! Gaat hard op het moment geloof ik en ik zag zelfs wat merrieveulens voorbij komen Haha!
Is de merrie tijd aangebroken?

Hier gaat het ook weer wat drukker worden. Heb er nu 1 staan die 5 dagen overtijd is (Catrin), 1 die nog 2 weken moet maar al met losse banden en een vol uier staat (Fleur) en 1 mini (gastmerrie) die nog 10 dagen moet en aardig haar best doet met het uier. Vorig jaar heeft ze hier ook geveulend en ging ze een week te vroeg met weinig uier.
Ik heb er nu 's nachts 2 met alarm om staan en alle 3 staan ze op de cam. Ik ga dus nog gewoon op bed en als ik wakker wordt, gluur ik even op de TV Lachen

Afgelopen week had Fleur zo'n last van het veulen dat ik 's avonds laat nog de DA heb laten komen.
Van 2 kanten opgevoeld om te kijken of de baarmoeder niet gedraaid was maar dat was gelukkig niet zo.
Het veulen lag blijkbaar op zo'n rottige plek dat ze er echt veel last van had. Heeft ook 1,5 dag geduurd voordat ze weer helemaal fit was...
Ik zei al, je kan het er beter uit gooien, voel je je een stuk beter Knipoog

Met Kyra en Cynfor gaat het super. Kyra is overdreven beschermend maar door het mooie weer konden ze maandag (vrijdag geboren) al lekker 24/7 naar buiten en nu laat ze me zo bij haar veulen Lachen
Nu alleen Cynfor nog overtuigen dat ik niet gevaarlijk ben Clown

Macy lijkt helemaal over het verlies van Merlyn heen te zijn. Ze loopt nu met een andere merrie waar ik net het (late) veulen van vorig jaar van heb afgespeend en zodra Macy hengstig is, gaat ze weer bij de hengst.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:07

fijn dat het Macy zo goed vergaat! ook spannend bij jou dus Bloos!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:14

Ik meld me hier ook maar weer Haha!

Karlientje zit nu op 302 dagen, schiet al lekker op dus! Heb helaas geen echt recente foto, maar zo liep ze er ruim 2 weken geleden bij:

Afbeelding

(ze is nu alweer flink dikker, moet echt een groot veulen in zitten)

En de vader, Reitze:
Afbeelding

Ze is inmiddels voor de 5e keer drachtig van deze hengst. De drie volle zussen hebben we nog lopen, een vijfjarige, een driejarige en het veulen van vorig jaar. Het wordt trouwens haar 14e veulen, vandaar de flinke buik Haha!

Zo te zien laat het veulen van Tinkerbell niet lang meer op zich wachten, het ziet er iig. veelbelovend uit!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:39

Kitzbi moet nog 5,5 week en vandaag heb ik der lekker gewassen Haha!
Afbeelding
Afbeelding
en dit is haar uiertje Haha!
verder gaat het super en ze geniet er echt van.
het is haar eerste veulen dus ze is niet dik Pling

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:54

@ Ambie

Mijn merrie nu op dit moment vertoont:

Er komen best veel voor verschijnselen voor als de merrie gaat bevallen:
* onrustig
*Niet willen eten
*druk bewegen van de staart
*trappen naar de buik
*zweten in de flanken, op de schouders en in de hals
* kijken en/of bijten naar de buik
*krampig zijn
*Vaak kleine hoeveelheden mesten
*Meerdere keren liggen en weer opstaan

Mijn merrie vorig jaar(andere merrie) vertoonde

Er komen best veel voor verschijnselen voor als de merrie gaat bevallen:
* onrustig
*Niet willen eten
*druk bewegen van de staart
*trappen naar de buik
*zweten in de flanken, op de schouders en in de hals
* kijken en/of bijten naar de buik
*krampig zijn
*Vaak kleine hoeveelheden mesten
*Meerdere keren liggen en weer opstaan

Ja Heel verschillend dus..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:57

Whiz; dat is heel fijn, dat je goed aan het veulen mag komen, dat is toch maar afwachten zo’n eerste keer.

Ambie: Straaltjes melk dan kun je meestal toch gaan aftellen hoor Ja
Volgens mij staat er ook bij dat merries een of meerdere van deze symptomen kunnen laten zien. Ze zijn allemaal anders, maar als ze een paar van die dingen laten zien wordt het tijd om ze heel goed in de gaten te houden.

Dreeke: Als je de uitleg bij marestare mag geloven zou een merrie meestal bevallen op de tijd dat ze de voorgaande dagen geoefend heeft, dat zou bij jou dan 5:30 zijn, ben eens benieuwd of ze gelijk gaan hebben Lachen

Frenia: ik probeer het straks even opnieuw, de foto’s in je topic van de hengst doen het nu niet.
Uier kon dus nòg meer, ze kan toch niet veel langer willen wachten.. misschien dan toch nog net in je vakantie Lachen

Jennyk: haha, of we kunnen nog even snel een hengstengolfje doen voordat Sjanty aan de beurt is, wat jij wil Haha! (alhoewel, een merrie voor palona zou ook wel leuk zijn, dan moet die ook nog maar even wachten. Van de tinker willen we wel een hengst, die mag wel nu Lachen )

Vajramani: Hoeveel dagen tel jij tot de uitgerekende datum, 11 mnd of 340 dagen? Het kan ook zomaar rond dag 320 komen he, dat scheelt zo al 2 of 3 weken zonder dat er iets aan de hand hoeft te zijn.

Savath: Jij wacht ook al lang zeg! Zo doen ze dat he, die merries, ze maken je eerst goed moe en als je dan 1 keer door de wekker heen slaapt staan ze je uit te lachen Haha!

Marije: Maar goed dat er een mooie waarschuwing bij de cam staat, Catrin gaat echt helemaal plat van pampus he?! Lachen

Yoline: Die buik is idd al voorbewerkt dat kun je zien Lachen Hier was er vorig jaar ook een drachtig van nr 14, die buik werd ook al snel groooot Ja

Kitzbi: ze is idd nog heel bescheiden, straks ook meteen weer terug in vorm Lachen Mooi dat ze zich er nog zo goed onder voelt OK dan!

Pauk: Jouw merries zijn gewoon blij als ze je zien, dan gaan ze kwispelen Knipoog Haha!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:07

Zo weer weet ik hoeveel pagina´s bijgelezen.
Whiz: gefeliciteerd met je merrieveulen wat een schatje. Ach gut

Ik hoop dat er nog wel merrieveulens over zijn begin juni hoor Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:18

[quote="Nicole288"]Whiz; dat is heel fijn, dat je goed aan het veulen mag komen, dat is toch maar afwachten zo’n eerste keer.

.

Dreeke: Als je de uitleg bij marestare mag geloven zou een merrie meestal bevallen op de tijd dat ze de voorgaande dagen geoefend heeft, dat zou bij jou dan 5:30 zijn, ben eens benieuwd of ze gelijk gaan hebben Lachen

Jennyk: haha, of we kunnen nog even snel een hengstengolfje doen voordat Sjanty aan de beurt is, wat jij wil Haha! (alhoewel, een merrie voor palona zou ook wel leuk zijn, dan moet die ook nog maar even wachten. Van de tinker willen we wel een hengst, die mag wel nu Lachen )

Nicole: de bovenstaande theorie die je dreeke geeft doet mij denken dat sjanty tussen 2 en 3 uur 's nachts zal bevallen, de afgelopen 3 nachten was ze om die tijd erg onrustig.
Uhh inprincipe mag sjanty nog tot eind april, er kunnen dus nog heel wat hengstjes geboren worden. Ik heb steeds in mijn hoofd gehad dat sjanty rond half april zou bevallen, waarom?.... geen idee, gewoon gevoel. Dan moet je dus echt gaan opschieten met je tinkerhengstveulen Sigaar

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:22

frenia schreef:
nicole: vind ik ook soms Haha! zoals toen Mira zich klaarmaakte, dan zat ik geloof ik haast meer mee te shaken dan KMD zelf Clown Tong uitsteken

avelien: die laatste foto Lovers

nicole: die theorie kende ik Ja maar tot hiertoe gaat dat bij mijn merries niet op denk wél dat het supergoeie weer de meeste merries aanzet tot minde rlang dragen én ik ben er rotsvast van overtuigd dat goed voederen ook bijdraagt tot een kortere dracht Ja

pauk: die uier zag er voor mij toch klaar uit Ja (op de kegels etc na dan; maar als ze die niet krijgt kan je lang wachten natuurlijk :p)

amandake: iris een een zeer beleefde jongedame Tong uitsteken die geeft de "oudjes" voorrang Nagelbijten / Gniffelen Ach gut

jennyk: uier weer voller Lachen ze heeft natuurlijk ook wel nog even he Knipoog

faniek: ik gok bij.... Pauk? edit: niet dus Haha!

dreeke: jouw meisje inmiddels ook uitgerekend! wat lijkt het nu allemaal megasnel te gaan Bloos!

Whiz: gefeliciteerd!!! en weer een merrie!!!! Tinkerbell mag zich gaan haasten Bloos! straks is het merrieseizoen alweer voorbij!!! Gestoord

meavey: Bloos! Ach gut weer niks... maar wel verandering?

melanie20: gefeli met de mijlpaal!

ambie: dat wordt idd waken Ja

dank je wel! je bent tenminste de enige die me wel feliciteerd.....

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:27

whiz gefeliciteerd!!!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:33

Nicole288 schreef:

Wie weet, deze keer gaat de wekker mee naar stal want veel heb ik vannacht niet geslapen en
stel je voor dat ik door slaap tot morgenochtend Bloos!
Ik vertrek dus zo weer richting stal.

Morgen misschien meer nieuws Lachen

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:35

Dreeke schreef:
Nicole288 schreef:

Wie weet, deze keer gaat de wekker mee naar stal want veel heb ik vannacht niet geslapen en
stel je voor dat ik door slaap tot morgenochtend Bloos!
Ik vertrek dus zo weer richting stal.

Morgen misschien meer nieuws Lachen

suc6 vannacht!!!!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:40

Citaat:
Pauk: Jouw merries zijn gewoon blij als ze je zien, dan gaan ze kwispelen

ROFL

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:41

Ik heb vandaag wat foto,s gemaakt.
Mon was beetje sjaggie maar het was ook zo warm dat mon niet wist daar ze moest staan in de wei.
Ze wordt aardig dik, en veulen is erg druk in haar buik.
Verder geen nieuws alles gaat zijn gangetje!

Afbeelding

Monchique zegt tegen iedereen HALLO.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ga even bijlezen!
Tot zo.....

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:48

wow wat glimt monnie! Heb je haar gewassen? ze groeit lekker, nog 2 maandjes dan ben je ook al aan het einde van de dracht!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:52

wouww wat ziet monnie er super uit!

glimt idd erg mooi!!!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:59

melanie20: de anderen hebben er vast overheen gelezen met al die spannende exemplaren hier Knipoog ik vergeet ook wel ns iemand Knipoog

maseike: die glimt gewoon altijd en ziet er altijd even geweldig uit Kwijl vind jouw halster overigens ook zo gaaf, Tink dr neus is altijd kapor, dus ik heb ook een halster met bontjes gekocht alleen vindt mevrouw die nu mega-eng Rolleyes
staat jouw paard eigenlijk altijd met zoveel "behang" in de wei? niet slecht bedoeld hoor! vraag het me gewoon af Knipoog en waarom Knipoog (en dan doel ik niet op de vliegenafweerbrigade maar op de beschermers aan dr voeten Knipoog)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:02

Gestoord update van Tinkerbell vergeten Clown

net binnengehaald: eerste werk poepje doen Rolleyes
ze stond helemaal achterin de wei terwijl ze duidelijk gehoord en gezien had dat ik eraan kwam. weidemaatje meegenomen en Tinkerbell laten nakomen (Tink gaat altijd los mee, Angel ook)
normaal gaat ze dan in galop of draf, nu in zo'n sjokstapje Rolleyes
wortels interesseerden haar niet zo, was kwaad op de birth alarm
maar verder niks wereldschokkends...

memo aan mijzelf: lens veranderen! (moet de kleine lens erop zetten anders kan ik geen geboortefoto's maken in stal Knipoog)
2de memo: vriendlief vragen of de videocamera gereed staat...