[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:19

Bamorka: Wat een onwijs lieve foto's van je veulen met haar moeder <3 .
Snap het helemaal dat je het dan extra spannend vind met Miana! Hoop en duim voor je dat je straks gewoon een mooi, gezond veulen hebt!
Wat lief, dank je wel <3 . Ben iemand die altijd graag bijleert en waar nodig de beste zorg levert aan de pony's :j . Hoewel ik in de afgelopen jaren al heel wat kennis heb opgedaan blijkt maar weer dat ik niet altijd alles weet en is het heel fijn dat er een forum als bokt is dat je op weg kan helpen!

Charisma: Wat rot zeg dat je paard toen na operatie ook nog eens luis kreeg! Het is dus echt een weerstand ding. Was die er ook vrij makkelijk weer vanaf? Tijd om eens te gaan oriënteren hier hoe ik de weerstand van de kudde omhoog kan krijgen.

Kayley95: Prachtige foto's <3 . En wat is Diamond toch knap!

Tinkels: Nou zeg dat he... wat een rot weer. Stiekem toch wel blij nu dat de veulens nog veilig en warm in de buiken van de merries zitten. Bij Jenny/Zoë zouden ze dan even op stal gaan vermoed ik als er al veulens waren. Maria word wat lastiger. Die kan er niet tegen om op stal te staan. Dan stopt ze gewoon met mesten. Ook niet ideaal. Dus dan was het een dekentje aanschaffen voor de kleine en die op doen.
We hebben Maria met Asfaloth als veulen toen een week op stal gehad omdat die begin november 2013 was geboren. Dat vond ze tien keer niks. Die stopte met mesten en ging pas weer mesten als ze buiten stond.

Cioccolato: De hengsten zijn gewoon niet populair dit jaar bij de drachtige merries _O -. Maar bij Jenny/Zoë mag er gerust een hengstveulen geboren worden :j . In de kudde bij Maria ook wel, maar stiekem, heel stiekem hopen we op een merrie.
Beterschap met je merrie! Groot gelijk dat je ze dan nog even warm op stal houd. Nu wel benieuwd hoe ze dat over kan houden van de nageboorte? En wat fijn dat ze koortsvrij is *\o/* .

Redd: Wat is het een ontzettend knap veulen <3 .

rensju: Ohhhhh die lammetjes <3 . Daar word je toch zo verliefd op <3 . Lijkt net of de witte ooi vrolijk zit te lachen zo :D .

shadow33: Hier zou ik idd ook geen deken meer op durven doen. Idd uit veiligheid. Geef je groot gelijk dat je hem hebt afgelaten!

Setteli: Phoebe heeft ook al een mooi vol uier!

Janinevv: Als je de uier zo ziet zou je toch denken dat dat ook niet heel lang meer kan duren?

petravdmeerx: De foto, geweldig _O- . Die steekt even de tong uit naar ons _O- . Nog 15 dagen en dan is ze ook veilig! Schiet al aardig op zo :D .

Cynthia82: Fi maakt het spannend zo te lezen! Snap je helemaal dat je dat gedrag niet negeert, maar haar goed in de gaten houd nu. Want dat valt dan wel op ja! Stond ze op stal toen je haar weer vond?

Kabayo: Daar was ik al mee bezig met spray training. Gestopt toen Zoë echt wat verder in de dracht was omdat ik haar de stress niet aan wilde doen, maar nu moet ik wel en moet ik even wat duidelijk en consequenter zijn. Ze mag het best spannend vinden, maar moet ook niet langs mij heen willen denderen terwijl ze vast staat. Gelukkig is het een Shetlander die ik vrij makkelijk tegen houd, maar echt. Spray stond op de grond en je zag haar er al half naar kijken alsof ze precies wist wat er ging gebeuren.
Jenny deed het gelukkig een stuk braver! Vond het ook spannend, maar liet het wel toe.
Supra ging ook goed! Vond het ook net zo spannend, maar ook hij liet het toe.
En ik hoop het ook! Wat een gedoe en stress zo met de luis, maar alles behandelt. Over een tijdje weer herhalen. Komt goed!

En sneeuw? JALOERS! Hier niks hoor. Alleen maar regen, regen en nog meer regen. Wel prachtige foto's van je veulen in de sneeuw <3 . Ben je net op de wereld. Krijg je al met sneeuw te maken :D .

Toushie: Zo denk ik er inderdaad ook over! Dan maar even een beetje stress op het moment. Dan is het met 10 minuten zo klaar en kan ze weer ontspannen :j .
Jouw merrie maakt het ook spannend nu!

Neonlight: Die zaten zeker goed verstopt! En door die dikke vachten zie je ze zo onwijs moeilijk.

Weet iemand of het gedrag van een paard/pony ook door luis kan veranderen? Frodo wilde al een aantal weken niet met mij spelen terwijl hij dat het liefste doet. Haal hem vandaag op om voor de zekerheid nog 1 behandeling te geven en hij begint ineens uit zichzelf weer te draven en loopt een stuk ruimer dan voorheen! Na behandeling ook echt weer even gerend en gespeeld samen. Ook Arwen is ineens weer een heel stuk actiever en wilde weer spelen. Evenals Asfaloth die er na wat aanmoediging ook weer zin in had.
Maria voelde ook actiever aan, maar wilde niet draven. Die wilde alleen stappen. Wat helemaal prima is natuurlijk met haar drachtbuik. Goede keuze geweest dus om te behandelen en achteraf gezien hadden de alarmbellen al bij mij moeten rinkelen, maar ja. Als je geen luis ziet op oogopslag. Is dat ook niet het eerste waar je aan denkt natuurlijk.
Veulen van Maria gaf ook een hele duidelijke schop vandaag. Dus daar gaat het gelukkig ook nog steeds goed mee <3 .

Verder weinig te melden. Dames rond en gezond. En hoop dat de veulens nog even blijven zitten nu. Ik kweek nog wel even geduld :j . Arwen trok wel continue naar Maria toe. Dus dat wil ik toch even goed in de gaten houden.
Uit ervaring van 2 jaar terug weet ik dat als een pony heel erg naar Maria toe trekt het ook niet lang meer kan duren. Aan de andere kant. Uier doet nog weinig tot niks -O- .
Ze zijn al wel nu al weer helemaal klaar met dit weer en dat snap ik wel. Arme Frodo is de halve wintervacht al kwijt. Heeft er gelukkig nog wel genoeg op zitten, maar hij vond het echt niks dit weer. Zo loop je zonder jas buiten en vandaag was het winterjas, sjaal, handschoenen. Bleh. Ik wil het lente weer terug!
En hier geen sneeuw, maar de hele dag regen. Morgen volgens mij sneeuw en regen als ik het zo zie.

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:31

Yaartje: ja, heb hem 2x moeten wassen en zijn kuddegenootjes ook (weet niet meer welk product juist) en toen was t over. Was toen putje winter en ook allemaal dikke vachten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:43

Ik heb geen ervaring met luis maar als ik er over denk lijkt de jeuk mij vervelend dus zal het nu wel een opluchting geven?

Evalien86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:46

Hier ook geen reacties op de hangtietjes van Roos _O- _O- maarja voor de diehards stelt het natuurlijk minder voor dan voor mij leek,ik begrijp het helemaal haha.
Ik vind het zelf ook lastig om echt bijleesposten te maken op de telefoon. Ik lees vooral mee :D

Roos gaat ondertussen ongestoord verder met vullen, deze foto is van vanavond dus het loopt ook niet terug nadat ze buiten is geweest.
Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:57

Cioccolato schreef:
Ik heb geen ervaring met luis maar als ik er over denk lijkt de jeuk mij vervelend dus zal het nu wel een opluchting geven?

Ja, daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben :j . En alle energie gaat dan natuurlijk daar naar toe ipv al het andere wat ze normaal graag doen. Ben benieuwd morgen hoe ze er dan bij staan en of ze dan nog actiever zijn.

Charisma: Dat is wel fijn dat het toen zo snel over ging! Ja, dat is het rotte van die luis dat het meestal in de winter is. Hier was wassen echt geen mogelijkheid dus hoop ook echt dat het met dit spul ook zo over is, maar als ik zie hoe ze er vandaag al zo op reageren moet dat wel goed komen.

Evalien:86: Roosje vult mooi door zo :D . Ze houd je wel in spanning zo zonder dekdatum! Ben benieuwd wat ze daar binnen aan het bakken is!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:06

Gefeliciteerd melissa *\o/*

Hier nu melk dus vandaag of morgen hoop ik een gezond veulentje <3
Als het 1 april geboren wordt wil ik iets met de naam doen. Maar verzin maar iets met een S waar ook de naam la vie in terug komt, en wat ook nog linkt naar 1 April _O-

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:10

SupriDeLavie

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:11

Spannend voor sommigen!!

Ik kan vaak niet volgen welke uiers bij welke merries horen enz... :+
Maar ik volg elke dag trouw alle dames in dit topic!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:13

Charisma schreef:
Spannend voor sommigen!!

Ik kan vaak niet volgen welke uiers bij welke merries horen enz... :+
Maar ik volg elke dag trouw alle dames in dit topic!

Bovenstaand uier hoort bij deze merrie :P

Afbeelding

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:14

Allereerst MelissaV Gefeliciteerd!!! Wat fijn dat alles goed gegaan is en alweer een knap veulen <3

@xYaartje klinkt gewoon als een geweldige merrie, nooit saai met haar in ieder geval :))
Luis geen ervaring mee, hoop dat je er snel vanaf bent. Ik vond de vacht ook wel apart, maar ja shetlanders kunnen zo dik in het vachtje zitten, dus snap wel dat je dat dacht. Jeuk is erger dan pijn zeggen ze, dus ik kan me wel voorstellen dat ze zich beter voelen.

@MukiwaCobs Dat worden wel al serieuze melkbarren! Leuk dat ze zo dichtbij elkaar zitten. Ik probeer niemand te negeren, maar was aantal dagen niet online geweest dus toen was het wel heeeeeeeeeeeel veel :D

@Toushie dat lijkt mij een lastige qua maat dekentje, maar volgens mij zijn ze goed verstelbaar over het algemeen. Ze heeft toch een flinke melkbar hangen, maar ik snap dat ook zij denkt, nu is het koud we doen even rustig aan. Je ex-pony heeft wel een prachtig veulentje gekregen <3

@Cynthia82 zo die gaat wel heel hard... ze gaat vast eerder dit jaar. Wat zal je geschrokken zijn. Maar ze heeft al een beste melkbar, dus wie weet? Ze zou dan alleen wel echt te vroeg zijn of niet?

@MDWStables toch fijn dat ze even naar buiten kon, ze heeft een heel mooi koppie <3

@floripori17 Gelukkig maar.. misschien staat ze veel stil als ze buiten is? Gefeliciteerd met de mijlpaal in ieder geval!

@For_Que oef wat moet jij ook lang wachten.. maar ik snap wel dat ze het met deze kou weer even intrekt :(:)

@Knolselder gefeliciteerd met de eerste drachtige merrie!

@Jessicazz Wat is ze toch ontzettend knap, die ogen! <3 Ik moet ook nog nadenken hoe ik dat straks doe met mijn kruising bedenk ik me net. Nou ja is vast zo uit te zoeken hoop ik, waar ik dan een paspoort moet aanvragen :D

@_Natasja_ Harsjes *\o/* ze heeft het bewaard tot het slechte weer :))

@Al_Zawraa Dat drukke ken ik heel goed.. ben ook pas net weer aangehaakt. Wel lekker als je dan ook niet door hebt dat je merrie alweer zo ver is :)) Ik zit ongeduldig elke keer de dagen weg te kijken nu. Rakizah draagt heel mooi vind ik. Heerlijk dat ze een maatje heeft en en het meteen zo goed klikt.

@Olga89 Wat ontzettend sneu, sterkte!

@Bamorka nog dichterbij dan dichtbij dus haha. Wat is ze prachtig, haar oren lijken nu zelfs al wat korter? Prachtig neusje heeft ze <3

@Kayley95 Prachtige foto's, gave aftekening heeft hij!

@Redd Wat een lange benen, geweldig!

@rensju heerlijke kudde :)) en witte mams wil er ook wat van zeggen zo te zien

@Setteli lijken mij niet direct harsjes? je zou zeggen dat kan nog wel voller?

@Janinevv Ze zet er wat vaart in zo te zien met het verschil tussen ene en andere dadg.

@petravdmeerx Haha die foto :))

@Kabayo geweldig, sneeuw foto's! Dat kunnen er niet veel zeggen met een veulentje :D

@Cioccolato wat fijn dat ze vandaag koorts vrij is, dat, dat mag doorzetten en ze snel de oude mag zijn.

@Evalien86 altijd lekker als het begin van de melkbar er is :D

@ajesca123 spannend! en de naam van Janinevv vind ik nu al gaaf :D

Hier vannacht een nachtje binnen, is echt zo vies weer en koud. Normaliter lopen ze bijna 24/7 buiten alleen bij lang slecht/nat/vies koud staan ze binnen en richting einde dracht 's nachts.
Laatst bijgewerkt door Faniek op 31-03-22 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:15

Janinevv schreef:
SupriDeLavie

Zeker leuk!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:41

Ajesca: :D super knappe dame!! Denk vannacht!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:50

Het is wel onwijs smerig vies koud. Harde wind en regen hier.. bah.........

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:02

Hier ook vriezen, regenen en sneeuw op komst...brrrr....

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:19

ajesca123 schreef:
Gefeliciteerd melissa *\o/*

Hier nu melk dus vandaag of morgen hoop ik een gezond veulentje <3
Als het 1 april geboren wordt wil ik iets met de naam doen. Maar verzin maar iets met een S waar ook de naam la vie in terug komt, en wat ook nog linkt naar 1 April _O-

[ [url=m/zFxzDY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vorig jaar is mijn veulen geboren op 1april. Die word dus morgen 1 jaar ☺️. Ik had het toen nog niet eens door dat het 1 april was tot dat ik het liet weten aan een stal genoot en ze zei grapje zeker 1 april. En ik was van euhm nee dus ben benieuwd of er zijn die er gaan vannacht.

Veel succes alvast voor de gene die waken vannacht.

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:38

ajesca123 schreef:
Maar verzin maar iets met een S waar ook de naam la vie in terug komt, en wat ook nog linkt naar 1 April

Surprise la vie

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:51

Supri Da Funny Vie.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:55

Afbeelding

Baby!!!!!!

Op 363 dagen.

Rond 21:15 geboren

Merrie veulen met de naam Strange Magic

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:56

Eindelijk Natasja!!! Gefeliciteerd!! En een merrie!! *\o/*

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:56

_Natasja_ schreef:
[ [url=m/xUrx4t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Baby!!!!!!

Op 363 dagen.

Rond 21:15 geboren

Merrie veulen met de naam Strange Magic

Jaaaa gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:58

Gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Evalien86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 22:01

Wauw, gefeliciteerd.. Haha weer een merrie <3

Knolselder

Gefeliciteerd Natasja!!! Wéer een merrie zeg!

Ik heb hier ook zo 2 grapjes rondlopen. Geboren op 1 april. Moeder en dochter nog wel, en dat is géén grap _O-

ajesca123

Gefeliciteerd *\o/*

Olga89

Gefeliciteerd!!!