[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Icecrystal

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:23

Afbeelding

Dank voor alle felicitaties!! Het is een hengstje en ik denk bruin splash. *\o/*

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:28

MaritB schreef:
Ik heb net terug gekeken. Ik wordt een beetje zenuwachtig om te zien dat je hebt geholpen.. moet ik dat ook doen? En wat moet ik dan doen? Haha.

Ik heb nog even tijd om in te lezen:P

Als je merrie zo blijft liggen kun je gerust eerder al helpen. Ik was zelf al eerder gegaan om de merrie te helpen. Je hoeft niet meteen te trekken, maar beetje druk houden scheelt voor je merrie al wel dat het niet terug schiet. En als de beentjes en het neusje er zijn, kun je prima helpen met het schoudertje, maar ieder heeft zijn eigen handelswijze. Als je maar probeert het neusje zo snel mogelijk vrij te krijgen.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:30

Wat Caesar zegt. Ik ben pas gaan helpen toen Ice echt rustig lag. Meer omdat het veulentje anders telkens terug schiet.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:35

Ik vind het echt prachtig om te zijn, Ice is ook zo lief voor het ventje.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:36

Van harte gefeliciteerd

KimThirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:58

wat een mooi veulen!! gefeliciteerd!!

karim18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:00

Wauw, wat een plaatje, gefeliciteerd!

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:17

Gefeliciteerd met de kleine man!! Ik ga zo eens kijken of ik de bevalling terug kan zien

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:36

ooohhh yes...van harte met de kleine man *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Wat een dotje en wat is t rustig gegaan. Mag ik vragen wat de reden is dat je bent gaan helpen en wat je precies hebt gedaan?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:05

Van harte gefeliciteerd, wat een prachtig koppie!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:06

Ice gefeliciteerd met de mooie man!!!! Ben benieuwd maar droog en dachtlicht foto's! Heeft hij ook blauwe ogen?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:21

Gefeliciteerd Ice! Ik denk dat je heel goed hebt gehandeld en het je merrie vergemakkelijkt hebt +:)+

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:27

Lief Vulina, dankjewel! :D

Bedankt voor alle felicitaties!

Esther; Ik heb geholpen om het Ice wat makkelijker te maken. Het is een flink veulen en door mee te helpen tijdens de weeën kon hij niet elke keer weer terug schieten. Hierdoor is het voor de merrie minder zwaar en het kan geen kwaad. Sommige mensen vinden dat je niet moet helpen en dat je de natuur zijn gang moet laten gaan. Ik denk dat iedereen dit voor zichzelf kan bepalen :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:37

Gefeliciteerd Ice, prachtig veulen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:37

Ach ik denk dat je er goed aan hebt gedaan, ze lag niet heel makkelijk, je zag dat ze het toch best zwaar had, op deze manier was ze sneller klaar.
Ik vond het echt mooi om te zien, dank je wel voor het delen

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:38

Wauw gefeliciteerd. Wat een knap veulen

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:58

Bedankt voor de uitleg!
Ice had het inderdaad wel zwaar!

Ik vind het nu wel echt spannender gaan worden, maar we hebben nog even. Gwen zit op de 236 dagen momenteel :)

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 02:02

Jaaa hehe! *\o/* gefeliciteerd met je knappe ventje! Al een naam bedacht?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 02:11

Zag net als in je topic dat ie er was :D
Nogmaals gefeliciteerd! Ben ook benieuwd naar de droog foto's :j

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 02:24

Gefeliciteerd! Mooi om zo mee te kunnen/mogen kijken! Knap kereltje zeg

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 02:25

En deze dan toch maar bovenaan, gefeliciteerd Ice!!! *\o/* *\o/* Benieuwd naar droogfoto's van je ventje!
Paar avonden naar je cam nog zitten kijken, maar was vanavond uit eten dus het allemaal gemist (en het was zo mooi op tijd om te kijken :=)

pretty schreef:
Aniek laten we zeggen dat Roos nu veel knapper is. :') 8-)

Dan Lies als 1,5 jarige? O:) Hihihi

En Liaan, vrij zeker dat er afgelopen voorjaar voor het eerst pas een veulentje naast lag en die foto wat van najaar 2010 :P
Spannend dat jouw merrie bijna gaat verhuizen. Wat voor plek gaat ze heen? Vast wel een goed plekje dat je uit hebt gezocht joh!

manuela_j welkom!
Je hebt dan inderdaad iets korter aangehouden. Hier zijn beide dames van 15 mei drachtig en ik ga van 22 april uitgerekende datum uit (342 dagen). Vorig jaar op 345 en 339 dagen bevallen, dus zit daarmee aardig gemiddeld :P Maar iedereen moet het voor zichzelf lekker uitrekenen, ik word liever vroeger "verrast" dan dat ik me er op verheug en het er nog een tijd uit kan staren O:)

Wat tijd van het jaar betreft kan ik weinig nuttigs over zeggen. Vorig jaar ong. 1 á 2 weken eerder uitgerekend in april (toen niet op dezelfde dag hihi...)
*\o/*

Kabayo, heerlijk zo'n dromerige merrie. Roos is heel vaak zo, laatst hadden we het er nog over, dat ze zo heerlijk zen over de hooibak heen stond te staren...
Nou weet ik niet zo goed of dat dracht is of gewoon aard van het beestje. Als jonkie was ze nog wel speels enzo, maar altijd wel wat layed back geweest O:) Vorig jaar was ze gewoon sloom en hangerig, maar dit jaar valt het haar nog iets minder zwaar gelukkig.
Maarrrrrr... op zeldzame momenten kan zij zelfs ook bitchy zijn;
Afbeelding
{:} {:}
Ik heb haar laatst zelfs een keer zien trappen (een klein beetje in de richting van) naar Shadylah toen we i.v.m. vorst in het land voerden en zij bij haar voerbak kwam kijken :oo

Ik ga nog even kijken of ik de bevalling van Ice terug kan kijken. Weet nu officieel dat de link vast loopt als je hem gewoon open laat staan. Toen ik thuis kwam vanavond nog opgestart, zag ik gewoon een rustig etende Ice, dus rustig aan terug gaan lezen hier en zie ik dat het er al lang en breed is _O-
*edit* helaas, kan niet zo ver terug kijken... Komt het nog ergens te staan Ice?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:04

En vndaag wel meer (droog)foto's he Ice? ;) :D

Marije, hoe gaat het met Ellie? En de andere merries maken weinig vordering las ik? Sterkte met je rug!

Aniek, hihi dat koppie van Roos!! :') bucks is ook zo relaxt en soms zo dromerig... het word nu minder maar van de zomer kon ze echt uren staan "chillen", maar ik vond haar gewoon suf dus op een gegeven moment maakte ik me echt zorgen... DA dacht dat het door de dracht kwam, hormonale veranderingen enzo en nu is het minder dus zal goed kunnen kloppen :j

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:06

Icecrystal schreef:
Lief Vulina, dankjewel! :D

Bedankt voor alle felicitaties!

Esther; Ik heb geholpen om het Ice wat makkelijker te maken. Het is een flink veulen en door mee te helpen tijdens de weeën kon hij niet elke keer weer terug schieten. Hierdoor is het voor de merrie minder zwaar en het kan geen kwaad. Sommige mensen vinden dat je niet moet helpen en dat je de natuur zijn gang moet laten gaan. Ik denk dat iedereen dit voor zichzelf kan bepalen :)

ooh oke. Ja voor mij is alles nieuw vandaar mijn vraag

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:38

Gefeliciteerd ice!!! Fijn dat alles goed is gegaan :D prachtig mannetje! Ben benieuwd naar droog foto's!

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:22

Ja dan heb ik zeker ergens een foutje gemaakt hihi. ik had dat ingetoetst bij z'n link wat ik via google vond. Dekdatum en dan kwam er die datum uit, misschien had die link de maand februari verkeerd berekend haha. April mei zal die er dan wel zijn. Ik zie dat niet zo nauw, onze eigen kinderen hebben zich ook helemaal niet aan de datum gehouden. Het is een richtlijn en verder maar in de gaten houden.

Ik ben anders ook wel benieuwd naar de mama ice en veulen foto's