[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TjintaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:49

Peetjuh ooh foei ben ik je vergeten.. :') (notabene mijn naamgenootje, dat denk ik tenminste, ik heet Petra :j *D )
Dan duim ik nu keihard voor een veulen.
En tegelijkertijd dat je andere merrie snel weer opknapt.

GoLizz

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:51

Jeetje wat gaan jullie hard!!
Zag wat volle uiers voorbij komen! Succes met waken!
En wat lieve veulen foto's!!

(Sorry maar bijles post vanaf mobiel gaat lastig :x )

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:59

Bute? Wel oppassen daarmee voor bijwerkingen idd. Een ex-pony van me is overleden niet lang geleden..de oorzaak is onbekend maar ze kreeg bute voor lichte hb en daarna wou ze niks meer eten..

Fijn dat Fien weer zichzelf lijkt.
toch verandering dan nu!

Lisa heeft het alarm om en staat onder de camera dus missen doen we het niet als het goed is. Maar ik denk nog niet dat ze gaat.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:33

Tjinta schreef:
Er staan er dus echt nog een aantal op ontploffen... gewoon nu veulenen dames het weer wordt echt weer slechter.... :j

Staan er nog meer dames op knappen? Ik ben het overzicht een beetje kwijt.

Yep.. Wij hebben nog 9 dagen op de teller met dikkie dik.

Afbeelding

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:35

Vanaf komend weekend hebben het alarm. Ze is nog te rustig.
Uier vormt zich wel meer.Afbeelding
Afbeelding

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:52

Pebbles staat gewoon rustig op stal haar hooi te eten. Niks aan de hand. Foppony :+ . straks nog maar uier checken.

Succes met de merries die echt op knappen staan!!

TjintaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:02

-O- Cantate was een mooi uier aan het ontwikkelen... en nu...... -O- alles weg.
Hihi echt demotiverend. Ach ze moet nog drie weken dus ik heb niets te klagen.

Alle wakers veel succes vannacht.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:07

Hahaha tjinta dat had ik 2 weken geleden ook, hele teleurstelling. Maar na die avond is ie niet meer leeggelopen, dus er is hoop (al moet ze dan wel nog eventjes wachten).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:12

Lisa en dien maken het spannend.

Cynthia waar blijft jou yolo???dais maakt er weer werk van

Hier zitten we alweer rond de veulenhengstigheid. Vandaag zou ze op hetzelfde aantal dagen zitten als ze vorig jaar is bevallen
Veulentje toont nog steeds geen schimmel kenmerken. Dus we gaan nog steeds voor echt bruin
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hij staat inmiddels dag en nacht buiten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:22

Een paar merries maken het flink spannend! Andere iets minder spannend... :+

Ik zit nu heel weinig op bokt, heb het te druk met te genieten op de weide en een camera aan de praat te krijgen...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:30

Tjinta schreef:
-O- Cantate was een mooi uier aan het ontwikkelen... en nu...... -O- alles weg.
Hihi echt demotiverend. Ach ze moet nog drie weken dus ik heb niets te klagen.

Alle wakers veel succes vannacht.

Dat is nou een echte VH uier, hè Pretty? :D

Cemlys schreef:
Cynthia waar blijft jou yolo???dais maakt er weer werk van

Nou gewoon.. zoals altijd.. te laat.. komt met de NS denk ik -O-
Maar... een uierfoto leek te vertellen dat haar uier vandaag ietsje meer is dan gisteren. Maar ik geloof het pas als ik het met eigen ogen zie :D

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:41

Pretty: Heb idd ook podo complex druppeltjes.
Magnesium voer ik nog niet, maar heb ik idd ook over gelezen! Bedankt.
Maar idd die bijwerkingen.. Daarom vroeg ik het ook naar ervaringen, ik ben ook zo bang dat ze er niet tegen kan ofzo, las idd iets over maagzweren.
Ik moet ook 2 x daags een zakje (5mg) doen. Leek mij zelf nogal veel. En ook nog eens 25 dagen lang.
Morgen voor zekerheid toch maar even DA bellen.. Lees allemaal enge dingen op internet over overdoseringen bij shetlanders...

Angelpam: Ja, dat vroeg ik mij dus ook af.. Er staat op zakjes: Butagran etui 5gr. en daaronder fenylbutazon 200 mg/g. Dus 1 gr buut denk ik.
Pol1: Nou ik vond het nog best prijzig, kreeg 50 zakjes mee, voor 2x per dag. Zal maar niet zeggen wat ik moest betalen haha.. Als pony er maar bovenop komt!
Laatst bijgewerkt door peetjjuh op 09-05-16 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:47

allez en we kunnen beginnen optellen in plaats van aftellen cynthia :D was te verwachten dat ze wat ging overdragen en zeker nu het een jaar lijkt van de records die ze willen breken
en een mooie palo duurt nu eenmaal iets langer toch? :P

niet azara, die doet ook mee he

en peetjuhh nog steeds niks dus, pfff wachten duurt soms lang he

angelspam, hopelijk zet het nu eens door, al moet ik zeggen dat het bij elsa dan dag of twee heel rustig en stil was om dan duidelijk op gang te komen

had dit jaar in tegenstelling tot jou crines, wel een voorspelbare merrie, vorig jaar ook al
ben blij voor je dat de kleine man het goed stelt en alles de goeie kant uitwijst, we blijven duimen

EF die ziet er echt goed uit, amai wat een knappe merrie toch

cemlys wat een knapperd, hij lijkt inderdaad bruin te blijven, hopelijk dan he, wat een spiermassa al

tjinta maar het begin is gezet he, eerst vullen dan legen om te vullen voor echt ;)

jammer jolandje, ik ben persoonlijk niet zo voor die extreme dish maar ze blijft knap

Ik heb ook moeite om te volgen en probeer zoveel mogelijk te reageren maar soms ontglippen er me dingen of mensen of paarden, sorry daarvoor en natuurlijk sommige mensen ken ik al van vorige jaren.

lisa dus ook niet in haar normale doen, pretty, die gaat normaal vroeger dan 340 dagen he,

myrth ook al een fopper, tjonge ze kunnen er wat van he, al weten ze zelf ook niet wanneer het komt

natascha uier is er klaar voor, nu je merrie nog ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:59

Holy oliebol wat een veulens en uiers heb ik allemaal voorbij zien komen :wow:

Gefeliciteerd aan diegene die ik nog niet had gefeliciteerd :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:26

Even een snelle bijleespoging vandaag, andere keer weer uitgebreider!

Butengewoon, Joyce & Nicole, Manda en Lisanne gefeliciteerd met de veulens!

Cemlys, wat sneu van jullie hond, fijn om te horen dat het inmiddels weer wat beter met hem gaat.
Wat een lekker ding is dat veulen zeg!

Crines wat een verhaal, gelukkig gaat het inmiddels toch goed met de kleine! Kan me voorstellen dat je flink in de stress gezeten hebt!

Daisy schiet ook nog niet op las ik, Yolo blijft nog gezellig even warm in mama's buik! Ben wel heel benieuwd! Is Fiore inmiddels al gedekt Cynthia? (sorry kan niet alles meer volgen :o )

Oh Tjinta, dat is zo demotiverend hè? Ik had dat bij Aziza ook!
Ach Cantate heeft nog even, maar in die laatste weken wil je zo graag dat het komt!

Francien, Floor is echt lekker rond, mooi uier krijgt ze ook al. Ben benieuwd hoe lang ze de baby nog binnen houd.

Pretty, bij jou ook al spannend lees ik, ben benieuwd of ze je nog een paar dagen laat wachten.
Arme Lisa, maar met dit weer kan ik me ook wel voorstellen dat ze last heeft van de warmte.

Nobje, wat sneu van dat oedeem, ik hoop dat haar veulentje snel komt, en ze weer van de zwangerschapskwaaltjes af is!

Natascha, haar uier begint mooi te vullen.

Jolandje wat een prachtig poppetje is het toch, dat hoofdje <3

peetjuh, wat balen van je andere merrie, maar gelukkig toch geen hoefbevangenheid. Ik heb geen ervaring met Butagran.

Angelpam, fijn dat Fien inmiddels weer wat meer zichzelf is!

Ik heb me afgelopen zaterdag rot gelachen.. :x
Men neme een hengstveulen van 2,5 maand oud, en zijn hengstige moeder..
Resultaat:

:x :x :x :x :x
Hij moet alleen nog de goede kant leren vinden _O-
Helaas duurde het even voordat mijn telefoon wilde filmen, want daarvoor liep ie nog veel meer te brullen, in Aziza's hals te bijten en tegen haar aan te rijden.
Ik dacht vorig jaar dat het niet erger kon dan Amir, maar daar kom ik van terug. :roll: :x

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:47

Al_Zawraa schreef:
Even een snelle bijleespoging vandaag, andere keer weer uitgebreider!

Butengewoon, Joyce & Nicole, Manda en Lisanne gefeliciteerd met de veulens!

Cemlys, wat sneu van jullie hond, fijn om te horen dat het inmiddels weer wat beter met hem gaat.
Wat een lekker ding is dat veulen zeg!

Crines wat een verhaal, gelukkig gaat het inmiddels toch goed met de kleine! Kan me voorstellen dat je flink in de stress gezeten hebt!

Daisy schiet ook nog niet op las ik, Yolo blijft nog gezellig even warm in mama's buik! Ben wel heel benieuwd! Is Fiore inmiddels al gedekt Cynthia? (sorry kan niet alles meer volgen :o )

Oh Tjinta, dat is zo demotiverend hè? Ik had dat bij Aziza ook!
Ach Cantate heeft nog even, maar in die laatste weken wil je zo graag dat het komt!

Francien, Floor is echt lekker rond, mooi uier krijgt ze ook al. Ben benieuwd hoe lang ze de baby nog binnen houd.

Pretty, bij jou ook al spannend lees ik, ben benieuwd of ze je nog een paar dagen laat wachten.
Arme Lisa, maar met dit weer kan ik me ook wel voorstellen dat ze last heeft van de warmte.

Nobje, wat sneu van dat oedeem, ik hoop dat haar veulentje snel komt, en ze weer van de zwangerschapskwaaltjes af is!

Natascha, haar uier begint mooi te vullen.

Jolandje wat een prachtig poppetje is het toch, dat hoofdje <3

peetjuh, wat balen van je andere merrie, maar gelukkig toch geen hoefbevangenheid. Ik heb geen ervaring met Butagran.

Angelpam, fijn dat Fien inmiddels weer wat meer zichzelf is!

Ik heb me afgelopen zaterdag rot gelachen.. :x
Men neme een hengstveulen van 2,5 maand oud, en zijn hengstige moeder..
Resultaat:

[ Video ]

:x :x :x :x :x
Hij moet alleen nog de goede kant leren vinden _O-
Helaas duurde het even voordat mijn telefoon wilde filmen, want daarvoor liep ie nog veel meer te brullen, in Aziza's hals te bijten en tegen haar aan te rijden.
Ik dacht vorig jaar dat het niet erger kon dan Amir, maar daar kom ik van terug. :roll: :x

Ja dat heb je vaak weer meer bij een hengstenveulen.. moeders wordt t vanzelf wel zat!

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:50

Haha al_zawraa wij hadden er 2 jaar geleden een op stal die de eerste dag lief leek, maar vanaf dag 3 z'n moeder al besteeg.

Net laatste uier check gedaan. Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:51

Mooie bijleespost, AZ! +:)+
Fiore is nog niet gedekt. Ze heeft nog geen interesse. De hh denkt dat ze net voor haar komst daar heeft geovuleerd, dus dat ze na komend weekend weer hengstig wordt.
Ik vind het niet heel erg. Het is nog vrij vroeg in het seizoen voor een jonge maiden (ervan uitgaande dat ze zich aan 'jonge maiden' houdt en niet naar haar moeder kijkt ;) )

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:57

Het is inderdaad nog vroeg genoeg in het seizoen, ben benieuwd of ze zich netjes laat dekken als ze eenmaal hengstig is. Dat vind ik toch altijd spannend bij een maiden!

Ja, hengstjes die hun moeder bespringen heb ik al vaker gehad, al is dat vaak na een paar keer weer over omdat moeders het direct bestraft. Maar zoals Malik doet, heb ik nog niet eerder gezien bij een veulen, hij probeert echt als een hengst te brullen, bijt in de hals en staat echt tegen Aziza op te rijden, niet gewoon erop springen uit speels gedrag. Maar ach, het zal wel een fase zijn :D

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:03

Fiore nog heeft er nog geen zin in.

Een heerlijk stout hengstje op mama zijn kont.

Mooie grote uiers.

Hier heeft mama het gehad met op stal moeten staan. Hopelijk is de stroomklok snel weer gemaakt (hij doet het altijd en dan nu krijgt hij kuuren) kunnen ze zonder toezicht op de weide. Nu moet ik nog wel eens snel baby redden die denkt dat ze door de draadje kan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:14

AZ, geweldig fimpje. Hij denkt dat ie al een hele kerel is. :')

Morgen zou Neon uitgeteld zijn. Voelt wel vreemd. -O- Daarom hoop ik des te meer op een paar geweldige veulens die morgen geboren worden. Daisy, kom op, doe je best. Geef een mooi palominootje op de dag dat Neons palominootje geboren zou moeten worden. :)

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:19

Oooh wat een boefje is Malik hihi.. aah je beleeft altijd wat zo met je veulens. :x :D
Azhar heeft het nooit begrepen dat hij hengst was.. als veulen al te braaf (nooit steigeren enzo) en als jaarling niks liep kuikenmak achter me aan.. en zelfs als 3 jarige snapte hij het nog niet :') Toen maar hakkie stjakkie.. O:) :')

Ik ben helemaal de personen vergeten die een veulen hebben gekregen. Reageerde met me tel en dacht doe zo wel weer even een bijleespost. :P

L_isanne Wat een prachtige chique merrie veulen!! Mooie Dressuur benen :o

Manda wat een plaatje!!

Joyce gefeliciteerd ben benieuwd naar drooog fotos

Crines ook nog gefeliciteerd! Heb je bericht even gemist. Ook deze mag er zeker wezen.

Azara zoals de 2e foto zit mijn merrie ook altijd.. even gebruik van jeuken en dan opstaan :')

Moratoet. Wat een ventje! Echt een race monsterje

Angelpam wat is die van jou mooi in verhouding nog :o :j

Pretty Milo mag je zo brengen. <3 Ooh wat een leukerd~!
En je oudste veulens.. Jeetje wat een binken zijn dat alweer :wow:

Pol wat groeit dat hard!

Butengwoon Blijf haar kleur echt gaaf vinden. Echt een kopie van mams zo te zien..
Oh een foto verder is ze totaal anders van kleur. Maar ben wel erg benieuwd hoe ze word. Wat voor een kleur had paps?

Nobje wat een prachtige foto van een prachtig moment <3

Natasch je merrie is prachtg drachtig, mooi zo die staart had ik ook bij floor gedaan 6 jr geleden.. gaan we nu ook weer zo doen.

Jolandje wat een totaal ander koppie komt daar onder vandaan <3

Cemlys het zal wel heel gaaf wezen als ie bruin blijft.. Vind dat altijd zulke gave aftekeningen bij die kleintjes.. :~

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:20

Aahhh.. Neon.. wat lief :+:
Morgen gaat 'm niet worden, maar speciaal voor jou hoop ik extra op een palomino (merrietje, omdat jij die ook graag wilde).

Veel mensen zeggen/hopen dat Dais donderdag bevalt, omdat dat TiSento's verjaardag is. Ik hoop dat niet, 12 mei moet Ti's dag blijven <3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:35

Haha die Malik!!!
Nou 1 troost; mijn hengstveulen deed dat vorig jaar ook extreem! Duurde zelfs niet lang voor hij raak prikte... :=
Maar na het afspenen was het over en nu weet hij amper dat ie hengst is :')

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:40

Neon kan begrijpen dat dit een vreemd gevoel geeft,
heb echt respect voor hoe je er nog voor open staat in dit topic, mee leest en mee leeft met andere bokkers. _/-\o_