[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_1

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:18

Gefeliciteerd met alle pasgeboren veulens!
Wat een prachtdiertjes zijn het!

Mijn merrie was uitgerekent op 4 juni,is aan het overdragen.
Al sinds een week heeft ze harsjes aan haar uiers.
Afgelopen vrijdag kreeg ik van de smid te horen dat ze straalkanker heeft!
Ben me kapot geschrokken!
Na onderzoek is het geen kanker zoals wij mensen dat kennen,maar desalniettemin vreselijk geschrokken.
Ik behandel haar hoeven met een pasta,wat ik bij de kliniek heb opgehaald.
Ze heeft het aan alle 4 haar hoeven,eigenlijk alleen de hoefballen.
Ik heb haar nu 10 jaar en ze heeft nooit iets aan haar hoeven gehad.
Zit me af te vragen of dit zou kunnen komen door de dracht....

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:29

carika schreef:
Gefeliciteerd Lauraa en afwasborstel.

Stal Wiza, ik heb helaas geen ervaring met bevangene merrie.

Op welke leeftijd laten jullie de veulen chippen?
Er is al iemand van het stamboek langs geweest om haar te trekken voor DNA onderzoek en te tekenen, diegene zij tegen mij ik moet hem door een dierenarts laten chippen en de chipnummer dan opsturen naar het stamboek(Zangersheide).

Morgen komt toevallig de dierenarts langs en ik vroeg me af of ik Zimba nu al kan laten chippen?
Ik vraag uiteraard het advies van mijn dierenarts maar vroeg me af hoe jullie dat doen.

Opgelost!

Mijn dierenarts geeft aan niet te chippen voordat ze 4 maanden oud zijn.
Dan doe ik het wel samen met de inentingen.

@neonlight dank je wel voor jou reactie.
Laatst bijgewerkt door carika op 10-06-15 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:29

Gefeliciteerd met alle geboren veulens!
Alweer een palomino, hopelijk is er toch nog 1tje voor mij over :P

Lief dat je naar me vraagt jobamara.
Tara gaat goed, nog altijd dezelfde symptomen. Ik hoop zaterdag op een mooi verjaardagsveulen!
Afbeelding

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:31

Pretty, ik bedoelde dat shottie een achterneef is.. Was er met mijn hoofd niet bij haha :P

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:45

afwasborstel gefeliciteerd met je mooie veulentje

jobamara bedankt en fotsy dat klopt, het is heel dubbel.

euforie ik weet ook niets van keuringen, dus kan je daar niet bij helpen. maar cookie is echt wel een plaaaaaaatje!!!

pretty, wat een bolletje zeg en een flink uier, de pendel heeft zeker weten ongelijk. Kiki is echt wel prachtig, zeer benieuwd naar haar veulen en ik duim voor je mee dat het een merrie wordt.

suus-elvira wat spannend!

jolandje ook al zo'n mooi dik uier.

inowa wat heeft aagje toch een dikke buik zeg, tonnetje rond en wat glimt ze prachtig, ben benieuwd wat daar uit komt.

suffie wat een prachtig veulentje zeg!

carika dat is voor mij ook nog allemaal nieuw, ik heb al wel een rekening gehad van het schetsen en chippen, maar nog niemand gezien, dus ik ga er van uit dat hier binnenkort een van het stamboek op de stoep staat. Ik dacht dat deze dan ook gelijk zou chippen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:53

Dankje Emmy voor je reactie op Kikkie. :D
Haar uier moet helaas nog veel voller als ik afga op vorig jaar. Kan nog een flink eind duren zo.

Carika ik laat ze binnenkort graag allemaal samen chippen,de oudste zal dan bijna 3 maand zijn en het jongste ja,dat moet eerst eens willen komen.

Rockey het is dan ook een dotje! Mooi koppeltje zo samen.

Tara Wordt het al spannend ja? Nog heel eventjes!

Danielle wat jammer van de straalkanker. Ik heb geen idee of dat door de dracht komt maar dat de belasting op de voeten groter is,is wel een feit.

Jet4you oh hé jij ook al van die camera troubles. Ik heb het helaas opgegeven met de onze. -O-

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:56

Danielle-1 sterkte zeg, dat is geen fijn nieuws.

ojee Pretty, en hij is al veeeeeel dikker dan die bij onze merrie was, kun je nagaan.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:05

Nou pretty, zit te wachten tot het uier begint te druppen. Ik hoop dat het snel komt nu, Tara heeft het best zwaar. Hangt ook echt een mega buik onder. Banden zijn al goed slap, Maar ja merries..... niet te voorspellen die dingen ;)
Leuk dat we weer tegelijk gaan! Speciaal het eerste veulen van Cas. Ik duim voor een merrie mee!!!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:10

Hier nog steeds geen verandering. Wel blijft het uier nu voller en loopt ze het niet meer leeg overdag.

Danielle, op vier benen straalkanker is wel heftig . Mijn vorige paard had chronische rotstraal rondom, en bij 1 hoef is dat straalkanker geworden. Dier heeft het niet overleefd.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:10

De uier is al goed vol dan van Tara? Bij Kikkie zou het ook moeten druppen of tenminste harsen als ze doet zoals vorig jaar.
Ja leuk dat we gewoon weer samen gaan! Maar jij bent eerst zoals het er nu naar uitziet. :D
Ja best speciaal en ik heb best stress. Wat als mijn verwachtingen tegenslaan. :o
Niet dat ik denk dat dit hét perfecte veulen wordt hoor maar je verwacht toch altijd iets. :D

Echt Emmy? Ik heb geen idee meer hoe de uier van je merrie was. Dit van Kikkie is vooral nog zucht want het is behoorlijk zacht. Zij is één van de zeldzame merries hier die netjes geharst en gekegeld heeft vorige keer! Wel zo makkelijk. :)

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:11

pretty schreef:
Jet4you oh hé jij ook al van die camera troubles. Ik heb het helaas opgegeven met de onze. -O-

Wij geven het ook op nu hier. Ik kan misschien nog een camera met draad lenen misschien wil dat wel. En ik heb ook een alarm dus in elk geval wat. Dan maar wat vaker m'n bed uit :(

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:13

Ik had mijn camera idd gewoon met 50 meter kabel, werkte altijd :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:14

pretty ik duim alleszins mee voor een silver buckskinbont merrietje ;)

carika maar hier komen ze niet zomaar chippen, in België moet je eerst de papierenwinkel aanvragen dan de aanbetaling doen en dan pas krijg je documenten voor signalement en chip, hier wordt nooit een chip geplaatst en dan papierenwinkel aangevraagd, dit is bij wet verboden trouwens en ik dacht bij jullie ook, heb laatst een merrie gekocht in Nederland met chip en zonder geldig paspoort, de verkoopster en de DA die deze chip gestoken heeft, gaan een boete krijgen van het BCP.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:24

Ik vraag ook eerst de documenten aan Fotsy. Maarrrr hier zijn ook nog chips gestoken en daarna pas documenten aangevraagd,maar dat doe ik niet meer want dan betaal je 2 x visite omdat de DA daarna sowiezo nog moet komen schetsen.

Jet4you hier dus ook alarm maar het leek me ideaal bij alarm even kijken op de camera en weer omdraaien in bed. Kabel kan hier niet omdat we er dus 2 straten vanaf wonen en dat was net het ideale aan die IP camera,dat we hem van overal zouden kunnen bekijken. We zijn ook dumbo's hoor op dat vlak :o :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:49

Pretty vroeger ging dit nog zo, nu mag dit al een tijdje, schat zo twee jaar niet meer, vorige pony net hetzelfde, chip erin geen paspoort, DA die chip gestoken heeft, heeft boete gehad en blaam van de orde. Mijn DA heeft ooit gestolen chips gehad en daar serieus problemen mee gehad.
En moeten ze bij ons in België niet voor de 120 dagen gechipt zijn? Alleszins toch voor het stamboek waar Lily wordt ingeschreven. Het is toch altijd wat :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:16

Nee niet voor de 120 dagen,binnen de 6 maanden dacht ik.
Ach dat was inderdaad meer dan 2 jaar geleden dat dat gebeurd was.

En ik lees nu net silverbuckskin bont merrietje jaaaa kijk zovéél vraag ik nog niet. Gewoon een leuk mooi merrietje. :')

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:30

Fotsy schreef:
pretty ik duim alleszins mee voor een silver buckskinbont merrietje ;)

carika maar hier komen ze niet zomaar chippen, in België moet je eerst de papierenwinkel aanvragen dan de aanbetaling doen en dan pas krijg je documenten voor signalement en chip, hier wordt nooit een chip geplaatst en dan papierenwinkel aangevraagd, dit is bij wet verboden trouwens en ik dacht bij jullie ook, heb laatst een merrie gekocht in Nederland met chip en zonder geldig paspoort, de verkoopster en de DA die deze chip gestoken heeft, gaan een boete krijgen van het BCP.

Papierwerk heb ik al aangevraagd en er is ook al iemand van het stamboek langsgeweest ;0 diegene mag blijkbaar niet chippen. Het stamboek stuurt de paspoort pas op als ze de chipnummer hebben ontvangen.
Zo is het mij door de schetser van Zangersheide vertelt.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:34

Dan dien je te wachten tot de opgegeven da voor chip je contacteert, je kan alleen maar wachten dan, komt wel goed.
Hier gaat alles wel heel snel al zeg ik het zelf, maar naam op papier is elke keer weer fout, ik begrijp dat toch niet, analfabeten daar denk ik

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:40

Rockey nou had ik jou veulentje zomaar gemist, je merrie heeft je lang in spanning gehouden, maar niet voor niets zie ik wel, wat een plaatje zeg! Gefeliciteerd dus nog

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:44

wat is kaboom een knapperd zeg <3

julie wat zie kikkie er goed uit, mooi puntbuikje al, uiertje zegt niet alles ( ben ik nu wel achter :+ )

bij het NMPRS moet je het veulen binnen drie weken registreren en dan komt na 4 maanden ongeveer de chipper

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:50

Fotsy schreef:
Dan dien je te wachten tot de opgegeven da voor chip je contacteert, je kan alleen maar wachten dan, komt wel goed.
Hier gaat alles wel heel snel al zeg ik het zelf, maar naam op papier is elke keer weer fout, ik begrijp dat toch niet, analfabeten daar denk ik

Nou dan moet diegene van het stamboek mij verkeerd geinformerd hebben en mijn dierenarts het ook fout hebben. ;) lijkt mij dat het dan toch iets anders geregeld is in NL

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:00

glowy haar uier blijft nu vol( kan nog iets voller) en blijft ook groeien, loopt niet meer leeg, deze is van een kwartiertje geleden

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:16

Hey glowy mag niet voor aagje hoor!

Ben bijna bij de wei,kijken wat ze in petto heeft

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eilinora op 10-06-15 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt