[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:32

Minpunten? Nee hoor, ze keek me aan zo van: hehe, ben je er ook weer eens?! Heb dr sleazy toen los geritst en ben gewoon heerlijk bij dr gaan zitten. 10min later dacht ze: zal eens opstaan zodat vrouwtje wat kan doen ;)

Jill is vandaag 244 dagen dus iig redelijk gelijk met een van jouw knappe dames inowa

Ik vandaag nog wat dingen zien te regelen mbt quarantaine enz maar heb ook n prijs gekregen voor het transport aan deze kant vd oceaan waar ik even vlug over na moet gaan denken... Quarantaine is wel prijzig maar dan staat ze iig nog hier lokaal, anders gaat ze naar NJ en dan kan ik er niet meer heen...
Kwa transport zitten er dan ook alle testen en gezondheidscertificaat bij in begrepen. Dus ik ben nog wel even zoet :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 17:22

ik heb Camille nog niet zo lang, heb haar drachtig gekocht, maar ze word echt steeds liever en knuffeliger, ik krijg wel honderd kusjes van haar als ik even met haar bezig ben <3 <3 ik hoop niet dat het na de bevalling weer weg is :oo

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:09

OOoh hoe heet die app???(van dagen drachten en dagen te gaan) Ik wil ook zo een. En ik kom ook uit het stenen tijdperk. Dus even puzzlen hoe dat moet hahahaa.
Chakira is een bolletje in het rond en flirtje heeft een hangbuik. Hoe zit het met jullie paardjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:45

Die afbeelding. _O-

Ik hou het ook bij met dagenteller.nl. :j
Kim zit vandaag op 234 dagen.

Wat een lieverd. <3

Hier op het moment heel erg druk, 2 van de 3 paarden zijn niet helemaal fit en daar omheen nog heel veel geregel.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:26

Ja sorry dames ik kon het niet laten om hem niet te plaatsen.

CL, fijn dat je weer veilig in eigen land bent aangekomen. Heerlijk ritje met je brave paardje ook alweer gehad.
Spannende tijd nu met alles regelen zodat ze alvast naar NL kunnen.

Stal_HD, ik gebruik de app: Dreamdays

Ojee KBK, wat is er loos?
Beterschap voor je paardjes!

Nou Bo ging vandaag met longeren van "pffff geen zin en houd je voor de gek naar: zo baas jij kan weer harken vandaag".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:55

Eentje is uitgegleden en heeft haar achterbenen verrekt, gisteren behandeld en vanochtend zagen we dat ze een wond had boven haar oog wat in eerste instantie best heftig leek.
Valt gelukkig mee en hebben we kunnen behandelen met zilverspray.
En ons kleintje heeft waarschijnlijk een schouderblessure, daar moeten foto's van gemaakt worden als hij over 2 weken niet beter loopt.
Dus alles een beetje tegelijk.
Bedankt. :j

Haha, moodswings. :))

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:01

Ai KBK beterschap met de paardjes! Gelukkig Kim nog wel fit? :j

Bo heeft stemmingswisselingen :')

CL, een hoop geregel dus! Vallen de kosten nog enigszins mee of was het even slikken?

Stal_hd, ik gebruik de app daycounter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:11

Ja, Kimmie nog wel fit gelukkig. :j
Alleen wat zweterig, maar het is ook errug warm voor de tijd van het jaar.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:16

oeie veel beterschap KBK, ja het is echt warm

Binnenkort op skivakantie zonder sneeuw -O- hoop zo van niet

CL leuk dat je terug bent en zwanger zijn is ook heel erg vermoeiend, dan nog niet gesproken van die hormonenhuishouding,
Flo was ook duidelijk veel vaker moe en bleef rustig liggen toen ik binnenkwam, zou ze anders nooit gedaan hebben.

Boke toch, op en top merrie

leuk die apps

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:22

Ja Fotsy, dat wordt "in een groen groen groen groen knolle knolleveld" :)ddd .
Wanneer ga je en waar naar toe?
Wij gaan half januari, maar skien doe ik zelf niet meer. Mijn man en mijn vader wel, mijn moeder en ik pakken de trein en gaan voor een paar daagjes naar Wenen. :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:25

:')
derde week van januari, Ehrwald (Oostenrijk), vorig jaar is het heel heel hard beginnen sneeuwen net voor aankomst, super timing dus, spannend voor dit jaar :=
oh jij ook naar Oostenrijk dan *\o/*

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:39

@L_isanne: Aan deze kant word het $900 voor de quarantaine, $6500 tot $7500 voor het vervoer tot Schiphol of Luik en dan inklaren en naar stal van bestemming is nog eens n dikke €1100 dus ja, is wel even slikken.

Nu nog even aan het steggelen over wel of geen BTW hoeven betalen, ik zeg dat dat niet hoeft aangezien ze geen handelspaard is en mee naar NL gaat als huisdier.... Zij zeggen dat ze niet ingevoerd kan worden als zijnde huisdier (of inboedel).
Zucht, onze belastingsadviseur zegt dus ook dat ze als zijnde inboedel/huisdier ingevoerd kan worden en dan hoef ik en geen invoerrechten (11,5%) en geen BTW (21%) te betalen. Invoerrechten hoef ik sowieso niet te betalen gezien het feit dat ze een raszuiver stamboek dier is maar die BTW.... tja, dat weet ik dus nog niet. Moet nl verkoopwaarde daarvoor opgeven en degene waarmee ik nu contact hebt snapt niet dat ik dat niet kan doen omdat ze gewoonweg niet voor de handel is.

Dus tja.... Eerst maar eens regelen dat ze volgende week in quarantaine gaat en daarna ga ik wel weer even verder steggelen ;)

Beterschap voor je paardjes KBK!

Jill was vrolijk vandaag, daar waar ze gisteren niet wilde galopperen deed ze dat vandaag wel en trok ze zelfs nog even n sprintje

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:00

Holy wat een geld. Moet dat zoveel kosten?? Volgens mij zijn de minipaardjes een stuk goedkoper.

Leuk skivakantie. Heb ik al jaren niet meer gedaan. Hopelijk valt er tegen die tijd sneeuw.

Koudbloedkim heel veel sterkte hopelijk knappen ze snel op.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:06

Bedankt voor de leuke reacties op onze nieuwe trots.
Lisanne, je vroeg nog of ik nog bang was voor ziektes, maar om eerlijk te zijn niet echt hoor. Lies en Roos hebben hun eerste jaren bij mij op een handelsstal gestaan in de opfok, daar was een hoop meer verloop. Shadylah is eerst klinisch gekeurd voor wij die kant op gingen kijken en DA heeft haar toen ook gescand/opgevoeld om te kijken of er op voorhand niets een mogelijke dracht in de weg zou kunnen staan, dus in ieder geval nog gekeken. Ook stond ze daar op een kleinschalige stalling met volgens mij bijna geen verloop, komt hier ook op een stal met bijna geen verloop. Heeft bij aankomst direct een goede wormspuit gehad en is vandaag geënt. Ik ben er niet zo bang voor.
Denk dat er bij de gemiddelde hengstenhouder een hoop meer bacteriën rondzwerven. Grootste zorg was eigenlijk hoe het zou gaan in ons hechte groepje in de toch wel knusse inloopstal met z'n vijven dan. Maar tot nu toe gaat dat gelukkig heel goed en lijkt ze rustig aan haar plekje te vinden.

En jouw bericht bijna tegelijk met de mijne. Snap dat je graag wat tekens wilt zien bij je merrie. Ze is nog vrij strak inderdaad. Hopelijk begin je snel meer aan haar te merken. Maar zij wordt ook nog gewoon gereden toch?

Noisy, wij zijn ook erg benieuwd naar haar in het voorjaar.

Linda, wellicht over 2,5 jaar een eerste veulentje van Yazhi voor je te koop :P :P
Maar het is een hele stoere hoor, vind haar zelf ook leuk. Ondanks dat je haar soms ook wel achter het behang kunt plakken, maar ze komt overal mee weg bij zowel mens als de andere pony's :o

KBK, nou is dat een foto in beweging. Maar de dag na insemineren was Kim toch wel beduidend strakker hoor, ook van opzij. Is mooi aan het groeien! Tja, ik hou van m'n sierlijke kleine pony's, maar stiekem vind ik zo'n gigantisch kanon wel erg stoer om te zien hoor! :j Gave Welsh Cob vind ik ook erg mooi.

Wings, ja die 8 uur autorijden was wel slopend. Was zondag ook nog steeds een wrak hoor. Maar ja toch naar stal gesleept, want wou ook wel zien/bij zijn toen we haar de volgende dag bij de anderen gingen zetten (kwamen uiteraard in het donker terug). Maandag weer op het werk nog steeds geen mens :P
Fijn dat Wings over de helft zit ondertussen. Fijn gevoel he, dat je minder dagen nog te gaan hebt dan dat je al gehad hebt.

Hele gave Fuchs hengst ook, Biancatje, ben benieuwd naar het veulentje straks!

CL, succes met alles nog regelen. Snap dat je haar ook wel dichtbij wilt hebben in quarantaine. Hopelijk is alles snel geregeld en staat ze straks gewoon lekker op Nederlandse bodem!
Ze lag wel lief te slapen! Snap dat je blij bent ook weer bij je beestje te zijn en prachtige buik heeft ze al!

Over de calculators. Heb eerst gewoon de calculator van de beginpost gebruikt en daarna teller op m'n telefoon ingesteld dankzij tip van iemand hier. Vind het wel altijd fijn om het een beetje in de gaten te houden, al doe ik het niet meer zo spastisch als in het begin. Nu is het (zoals vandaag) opeens "he, Lies zit vandaag alweer op 230 dagen" ^_^

Jolandje, heerlijk he, zo'n levensgrote knuffel! :+: Hopen zit het gewoon in het beestje en niet in de dracht ;)

KBK, sterkte met de paardjes. Nooit leuk als er wat met ze mis is...

En skivakantie zonder sneeuw inderdaad... Had met m'n broertje afgesproken rondom onze verjaardagen (september/oktober) om een keer te gaan skiën ipv cadeautjes, zei hij laatst; 'we kunnen ondertussen ook een dagje Winterberg doen ipv indoor in Botrop'. Nou even naar de huidige sneeuwhoogte gekeken daar... :o :o :n
In ieder geval heel veel plezier op jullie wintersportvakanties. Ben al jaren niet meer écht wezen skiën, dus stiekem ook wel een beetje jaloers ;)

Had nog een paar leuke foto's van m'n dikkies van vorige week.
We hadden Roos er als eerste bij gezet omdat die wel rustig is en niet zo dominant. Ging eerst heel rustig snuffelen met Shadylah en leek allemaal goed. Later toen Lies en Shiva er bij waren en duidelijk hadden gemaakt dat Shadylah er niet direct bij hoorde, kreeg Roos ineens ook de ballen om onze nieuweling weg te sturen :P
Lies heeft met name ook een sterke mening en riep Roos direct bij zich en die ging dan ook braaf bij haar grote "zus" staan ^_^
Afbeelding
Koppies spreken ook boekdelen van allebei :P

Afbeelding
Even hun dikke buiken showen nog.

Afbeelding
Op den duur ging de dikke-buiken-club (sorry Shiva O:) ) in een hoekje staan soezen, terwijl Shadylah op een afstandje uitgebreid bestudeerd werd door Yazhi. Dit zag er toch wel aandoenlijk uit ook.

Vandaag de dierenarts geweest voor en grote entbeurt (5 pony's, 3 katten, 1 hond :+). Ook heeft ze Lies haar gebit even bekeken. Lies kan soms (met name na het eten) gigantisch ouwehoeren met haar tong en leek het steeds vaker te doen, dus toch maar eens gaan kijken. DA herinnerde haar nog van het scannen toen ze net terug was uit België. Toen was ze nog een beetje gestrest van alle gebeurtenissen en ook nog niet op haar gemak op haar nieuwe plekje en moest ze verdoofd. Dus kwam al uit; 'goh wat is ze eigenlijk rustig.' Ja, zo terror is ze helemaal niet :o Wel even een half spuitje verdoving voor de gebitscontrole en gelukkig alleen wat randjes die ze bijgeveild heeft, maar geen dingen die problemen zouden moeten geven. Daar weer gerust over.

Hadden haar daarna even alleen in de stal staan en de rest achter de draadjes buiten, omdat ze toch wel behoorlijk stoned was. Gingen wij ondertussen even een broodje eten.
Komen we terug, stond Roos keurig bij Lies binnen. Die vond haar blijkbaar ook wel sielugh... Vond het zo schattig dat ik het haar niet eens kwalijk kon nemen dat ze op de een of andere manier onder een draadje door is gekomen :o

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:18

Is voor mij de 1e (en wss ook meteen de laatste) keer dat ik dit mee zal gaan maken maar ja, het is heel veel geld maar al dat geld kan me gestolen worden.... Ze blijft voor geen geld in de wereld hier achter ;) Wss is het zo duur omdat we het wel over 2 paarden hebben ook al zit er nog steeds eentje veilig in mama's buik.

Ben wat betreft de transporteur er ook nog niet helemaal uit en dus heb ik nog even n offerte op gevraagd want als het ergens wat goedkoper kan dan doen we dat (mits de service er ook goed is uiteraard). Geen idee wat mini's kosten want heb me sowieso daar nog nooit in verdiept maar heb ook nog nooit eerder n paard over laten komen vanuit het buitenland.... Het is wat het is en manlief en ik wisten vantevoren al dat t een vrij duur paardje zou gaan worden dus we hadden dit al enigzins ingecalculeerd.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:26

AniekR schreef:
Bedankt voor de leuke reacties op onze nieuwe trots.
Lisanne, je vroeg nog of ik nog bang was voor ziektes, maar om eerlijk te zijn niet echt hoor. Lies en Roos hebben hun eerste jaren bij mij op een handelsstal gestaan in de opfok, daar was een hoop meer verloop. Shadylah is eerst klinisch gekeurd voor wij die kant op gingen kijken en DA heeft haar toen ook gescand/opgevoeld om te kijken of er op voorhand niets een mogelijke dracht in de weg zou kunnen staan, dus in ieder geval nog gekeken. Ook stond ze daar op een kleinschalige stalling met volgens mij bijna geen verloop, komt hier ook op een stal met bijna geen verloop. Heeft bij aankomst direct een goede wormspuit gehad en is vandaag geënt. Ik ben er niet zo bang voor.
Denk dat er bij de gemiddelde hengstenhouder een hoop meer bacteriën rondzwerven. Grootste zorg was eigenlijk hoe het zou gaan in ons hechte groepje in de toch wel knusse inloopstal met z'n vijven dan. Maar tot nu toe gaat dat gelukkig heel goed en lijkt ze rustig aan haar plekje te vinden.

En jouw bericht bijna tegelijk met de mijne. Snap dat je graag wat tekens wilt zien bij je merrie. Ze is nog vrij strak inderdaad. Hopelijk begin je snel meer aan haar te merken. Maar zij wordt ook nog gewoon gereden toch?

Ah je hebt dus de nodige voorzorgsmaatregelen wel genomen! Ik vroeg het ook vooral ivm rhino dragende merries bijvoorbeeld. Was vorig jaar bij een vriendin van mij namelijk het geval. Merrie beviel twee maanden te vroeg van een dood veulen. Achteraf bleek het door rhino te komen dat via twee gekochte paarden op stal was gekomen. Dus toch wel wat alerter daarop geworden daardoor.
Maar zo te horen is daar geen sprake van bij jullie. :)
Baida staat inderdaad nog gewoon "volop" in het werk. Wel iets aangepast natuurlijk maar ze loopt nog wel gewoon 4/5 keer per week. Voor ons is het toch wel heel duidelijk dat ze drachtig is hoor, ze was altijd eerder te dun dan te dik. Dus voor haar doen heeft ze nu al wel een flinke buik. Maar in vergelijking met jullie paarden/pony's die ongeveer zelfde tijd dragend zijn is ze echt nog super slank. :+
Ik hoop dat we vanaf nu wel een sterk groeiende buik gaan zien. :)

Wat een leuke foto's weer! Geweldig stel zo bij elkaar. <3

Jeetje CL wat een mega bedrag. Maar ik kan me goed voorstellen dat je dat er maar wat graag voor over hebt!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:45

Ik val weer even binnen.

Pretty gebruikt een teller app zoals zovelen.

Linda doet het nog lekker ouderwets. Knap hoor dat doe ik je niet na.

Vientje ook een aftel app.

crines raakt de tel soms kwijt en is blij dat ze pas vanaf september hoeft te wachten.

CL weer veilig thuis, nog gecondoleerd.

Jolandje, welke app is dat? Heb je een linkje toevallig?

BianCatjee ik hoop voor je dat ze een buikje gaat tonen dan!

Kiki: Wat een super leuke foto haha, ik zie het al helemaal voor me

Cl wat fijn dat je dan zo lekker bij haar kan gaan zitten, lijkt me heerlijk. Buikje groeit ook al mooi zie ik

Inowa: spannend nog minder dan 100 dagen :=

Linda: Dat is ook niet lang meer zeg :wow:

Pretty heeft ook een agenda om het bij te houden, knap hoor dat jullie dat zo kunnen.

Neonlight heeft wat moeite met de dekdata onthouden, nu wel de pagina onthouden dan kun je het terugvinden.

Jolandje wat fijn dat het zo goed gaat met camille super dat ze nu al zo knuffelig is.

Kim vervelend dat het niet zo goed gaat met de paardjes, hopelijk gaat het snel beter.

Kiki: Bo had geen zin vandaag :') en toen ineens wel, grappig die moodswings :D

Fotsy: skivakantie zonder sneeuw hmm dat lijkt me dan niet echt een leuke skivakantie, ik hoop dat het wel zo is.

Neonlight: Gaat ook lekker op wintervakantie. Lekker naar wenen, wel fotos laten zien he :D

Cl wat ontzettend duur zeg :oo Hoop dat je ergens nog iets kan besparen en geen btw hoeft te betalen. Succes!

AniekR: Een nieuwe aanwinst wat een mooie dame! En wat groeien Roos en Lies al mooi rond. Grote ent ronde gehad, is dat ook weer geweest :)

Lisanne: Bah vervelend een dood veulen :( is dan wel niet bij jezelf maar het blijft erg vervelend.

Hier intussen een beetje bijgekomen van het verlies van Liz dr veulen. Uiteindelijk bleek haar buik van bloedwormen en haarwormen zo dik te zijn. Na ontworming is ze super slank.
Ze is ook in de OP intussen aangepast.
Anouk haar buikje is ook een stuk minder maar nog wel duidelijk zichtbaar.

Afbeelding
Afbeelding

Liz staat er nu zo bij:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 18-12-15 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:45

Idd echt een gigantisch bedrag :wow: Maar als je het er voor (over) hebt, zeg ik absoluut doen! Het is ook een gigantisch gave merrie :j

En Lisanne, snap dat je dan voorzichtig bent inderdaad. Tja het is net wat je mee hebt gemaakt, maar op dit moment sta ik er nog niet zo tegenover.

Als ze zo in het werk staan is het ook wel heel veel verschil inderdaad in buik/gewicht. Met name Lies zit ook wel goed in het vlees hoor.
Die hebben we van de zomer Ster gekregen op de keuring en daarvoor ook wel behoorlijk gevoerd. Sindsdien zit ze nog steeds goed in het vlees. Zag ik bij deze foto ook weer;
Afbeelding
Maar tegelijkertijd denk ik ook wel weer; goh, zit toch wel mooi in elkaar zo ^_^ Behalve de vacht en de buik (naja en wat bespiering ook wel), staat ze nog haast in keuringsconditie :P En het wordt echt een kast van een merrie.

En daarnaast heeft ze haar verleden met te dun zijn. Ter vergelijking:
Afbeelding
Afbeelding
Dit was van het voorjaar toen ze net terug kwam van de hengstenhouder en na driekwart jaar worstelen en bijvoeren om haar weer een beetje op gewicht te krijgen :o
Ja, het is echt dezelfde pony...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:53

Wow CL, dat zijn hele bedragen! Een drachtige merrie is dus echt duurder om te vervoeren?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:00

CL :wow: my god!! Maar kan me voorstellen dat je het er graag voor over hebt!

Aniek, jemig wat een post! Haha doe ik je niet na!
Wat een verschil zeg!! Ik vind je merries er nu anders echt super bij staan!! Roos heeft een bloedmooi koppie (roos is met meer wit op koppie toch? Oeii ik ben zo slecht in namen :o ) yazhi vergeet ik niet haha ben echt fan!! Ik had gezworen niet meer aan grote paarden te beginnen, maar je moet me toch maar berichten over 2,5 jaar dan ;)

Rianne, gelukkig ben je weer wat bekomen. Blijft naar!! Fijn dat de wormen nu onder controle zijn. Je hebt gelukkig ook de dracht van je andere merrie nog.
En vind je dat niet lang meer duren? Haha ik vind alles langer 4 weken echt veeel te lang :') hahaha

Annelies, hoe is het met jouw "dracht"? Je zag er stralend uit op de vergadering hoor! Dat vergat ik bijna nog te zeggen! Maar je plaatst wel veel te weinig foto's van je merries nu ;) hihi

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:05

Nouja eigenlijk niet lang genoeg :+
Voel me totaal onvoorbereid :')
Anouk zit nu op 221 dagen. Ze moet er nog 114 tot 11 april :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:11

Rianne, leuk dat je je weer komt melden! Schrikken om dan zoiets te horen, maar fijn dat alles goed gaat nu.
Liz zit er ook goed uit.

Linda thanks. Ben ook erg content met hoe ze er bij staan momenteel. Roos is juist wat slanker dan dat ze normaal gesproken is, maar ook niet te slank. Lies mag van mij die reserves hebben, omdat ik niet weet hoe ze zich houdt met veulen aan de voet.
En Roos is die met meer wit (en dat mooie koppie inderdaad :+:). Ben daar zelf ook helemaal weg van. Ze is iets kleiner, maar heeft wat meer pony/Welsh opdruk waar ik ook van houd bij de grotere rijpony's. Lies heeft daarentegen wat meer rijtype, maar zoals we dit jaar op de keuring ervaren hebben werd ze wel door de jury omschreven als "voldoende ras", verder vonden ze haar gelukkig wel heel mooi belijnd. Maar zou graag een iets meer Welsh hoofdje ook zien op Lies, maar de hengst waar ze drachtig van zijn heeft echt een poepchique koppie ook!
En zo heel groot is Yazhi gelukkig niet. Is een Welsh B, zal waarschijnlijk zo'n 1.34m worden misschien ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:42

Je mag trots zijn hoor! Ze zijn erg knap!! :)
1,34m, help dan moet ik een andere kar aanschaffen ;) hihi

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:47

Ach, dat is dan over 5,5 jaar dat ze drie zijn. Is te doen ;)
Moeder van Yazhi heeft net de ibob gelopen voor de kar, begin deze maand voor het keur predikaat. Ze zijn er erg geschikt voor!

En ik ben ook zeker trots op mijn dames hoor :+:

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:40

rianne ze ziet er super uit nu en anouk ook , wat een lekker koppie zit daar toch op

ik reken hier altijd de dagen mee uit, heel makkelijk en handig, is geen app op je foon, gewoon op internet

http://duncity.net/horses/foalingcalc.htm

jeetje CL wat een bedragen zeg, maar goed, je paard is dat wel waard toch ;)

pff verder kan ik het weer niet allemaal bijbenen hoor :o