AniekR schreef:Bedankt voor de leuke reacties op onze nieuwe trots.
Lisanne, je vroeg nog of ik nog bang was voor ziektes, maar om eerlijk te zijn niet echt hoor. Lies en Roos hebben hun eerste jaren bij mij op een handelsstal gestaan in de opfok, daar was een hoop meer verloop. Shadylah is eerst klinisch gekeurd voor wij die kant op gingen kijken en DA heeft haar toen ook gescand/opgevoeld om te kijken of er op voorhand niets een mogelijke dracht in de weg zou kunnen staan, dus in ieder geval nog gekeken. Ook stond ze daar op een kleinschalige stalling met volgens mij bijna geen verloop, komt hier ook op een stal met bijna geen verloop. Heeft bij aankomst direct een goede wormspuit gehad en is vandaag geënt. Ik ben er niet zo bang voor.
Denk dat er bij de gemiddelde hengstenhouder een hoop meer bacteriën rondzwerven. Grootste zorg was eigenlijk hoe het zou gaan in ons hechte groepje in de toch wel knusse inloopstal met z'n vijven dan. Maar tot nu toe gaat dat gelukkig heel goed en lijkt ze rustig aan haar plekje te vinden.
En jouw bericht bijna tegelijk met de mijne. Snap dat je graag wat tekens wilt zien bij je merrie. Ze is nog vrij strak inderdaad. Hopelijk begin je snel meer aan haar te merken. Maar zij wordt ook nog gewoon gereden toch?
Ah je hebt dus de nodige voorzorgsmaatregelen wel genomen! Ik vroeg het ook vooral ivm rhino dragende merries bijvoorbeeld. Was vorig jaar bij een vriendin van mij namelijk het geval. Merrie beviel twee maanden te vroeg van een dood veulen. Achteraf bleek het door rhino te komen dat via twee gekochte paarden op stal was gekomen. Dus toch wel wat alerter daarop geworden daardoor.
Maar zo te horen is daar geen sprake van bij jullie.
Baida staat inderdaad nog gewoon "volop" in het werk. Wel iets aangepast natuurlijk maar ze loopt nog wel gewoon 4/5 keer per week. Voor ons is het toch wel heel duidelijk dat ze drachtig is hoor, ze was altijd eerder te dun dan te dik. Dus voor haar doen heeft ze nu al wel een flinke buik. Maar in vergelijking met jullie paarden/pony's die ongeveer zelfde tijd dragend zijn is ze echt nog super slank.
Ik hoop dat we vanaf nu wel een sterk groeiende buik gaan zien.
Wat een leuke foto's weer! Geweldig stel zo bij elkaar. 
Jeetje CL wat een mega bedrag. Maar ik kan me goed voorstellen dat je dat er maar wat graag voor over hebt!