[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:20

wat een leuke foto's komen er weer voorbij.
Leuke biggetje, leuke pup, hele mooie dikke buiken en ga maar door haha.

AZ ik zie duidelijk iets bewegen ja, erg spannend wat de da zegt.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:27

@jolandje : jij ook gefeliciteerd dan ;-) (Lore woog 1005 gram)
@neon : ja hoor ze hebben haar naar huis laten gaan toen ze 2100 gram woog (hetgeen ik te vroeg vond)...nu is ze 4 maanden ( - 3 maanden eigenlijk die ze te vroeg geboren is) en weegt nu 3200 gram ;-) ...ze heeft wel een monitor om de hartslag en ademhaling 24/24 in het oog te houden.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:50

Ïk heb zo foto's van de zwangere muts!ben nu nog even bij opa..bentley voeren en de rest van opa zijn pony s hiba is gezellig mee!

Superhafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:03

Al_Zawraa: weet je ondertussen al iets van de DA? Ben toch wel erg benieuwd!!

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:16

Ik ook!

Hier nog steeds 30 cm sneeuw en gaat voorlopig ook niet weg..

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:21

AZ: ben ook benieuwd!!

sneeuw... heb er meer dan genoeg van, gister de hele stoep schoongekrabt, ligt er alweer een hoop... :(
lig intussen plat met een longontsteking dus ik ben dit weer spuugzat!!!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:46

amandake: wat een leuke beestenboel heb jij toch! Vooral Romi is idd al behoorlijk rond! En met je kleinkind gaat het gelukkig ook goed, wel een klein prutsje is het nog zeg!

silketje: beterschap :(:)

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:46

Beterschap Silke! Hopelijk laat het veulen nog even op zich wachten zo lang je je nog niet beter voelt.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:08

Amandake: Wat een heerlijk plekje heb jij toch!!!
Wat een schatjes op je erf ook, en wat een lief hummeltje je kleinkind!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:32

Hierbij de foto's van hiba
vandaag 244 dagen drachtig

ik twijfel wel eens of ze drachtig is maar mijn moeder noemt me een beetje paranoide ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

graag jullie mening

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:03

is ze niet gescant dan?

hoe gaat t met isis vandaag? :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:08

De DA zegt dat hij 100% zeker is dat ze niet drachtig is(na scannen). Dus we gaan er in ieder geval vanuit dat ze echt leeg is, maar zullen haar wel extra in de gaten houden. Haar buik gaat namelijk nog steeds zo tekeer. De DA zegt dat het misschien kan komen van meer hooi, maar ze krijgt niet meer hooi dan normaal, en de andere paarden hebben er geen last van. Verder wilde hij haar niet onderzoeken, hij moest weer weg :? Gek wordt je daarvan, ik betaal er toch voor dat hij er is? Door dit soort dingen zijn we het vertrouwen in de DAen hier al helemaal kwijt, dus we vertrouwen ze ook niet allemaal op hun woord.. Toch lastig.
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 05-01-10 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:12

Ze is wel drachtig gescanned!
Maar wat vinden jullie haar er drachtig uit zien?

Raar joh da heeft niet gescanned of opgevoeld bij de merriè?
Dan weet je dus nog niks zeker!
Ïk had erop gestaan hoor dat dat gedaan was!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:15

Ja hij heeft haar wel gescand, en zegt dat hij 100% zeker is dat ze niet drachtig is. Maar ik wil wel weten wat er dan is, aangezien ze de laatste paar weken ook wat chagrijniger is dan normaal, en het lijkt mij niet normaal dat een buik zo tekeer gaat als er geen veulen in zit. Maar verder onderzoeken wilde hij niet.

Zoals ik gister al zei, het leek me al stug dat ze drachtig zou zijn. Maar extra in de gaten houden lijkt me niet overbodig, aangezien haar buik zo onrustig blijft, dat vertrouw ik toch niet helemaal.

Superhafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:18

Stel dat ze nou drachtig was geweest, wanneer zou dan haar uitgerekende datum zijn geweest?

Overigens inderdaad erg vreemd dat hij je vraag niet even verder kon beantwoorden/onderzoeken. Je betaald hem er toch inderdaad voor?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:23

Ze zou nu dan ongeveer 7 maanden heen moeten zijn, dus ik geloof op zich best wel dat ze niet drachtig is, dat zou hij nu toch niet meer moeten kunnen missen. Maar ik ben het niet eens met het feit dat hij niet verder wilde onderzoeken, dat vond hij niet nodig, maar het lijkt mij geen goede zaak dat haar buik zo onrustig is. Dan zou er toch íets aan de hand moeten zijn? Hij heeft niet eens wat langer gewacht, zodat hij kon zien hoe haar buik beweegt. Hij heeft gescand, gezegt dat ze niet drachtig was, en op de vraag wat het dan kon zijn, was het antwoord: ow vast haar darmen, komt vast omdat ze meer hooi krijgt dan normaal (wat niet zo is). En toen ging hij weer, en daar moet je dan dik €70 voor neertellen :(
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 05-01-10 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:26

al zawraa: vreemd hoor zo'n da! Heb je nog een andere keus dan deze da voor onderzoek daar op Texel?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:28

Nee, dit is degene die het meest van paarden weet, de rest weet er helemaal weinig van. Maar ja, om nu meteen met haar van Texel af te gaan, om naar een kliniek te gaan terwijl ze er verder niet slecht bij staat vind ik niet zo'n goed idee. Ten eerste kost dat je veel geld terwijl je niet weet of er iets uitkomt, en ten tweede is ze altijd zenuwachtig op de trailer, dus als het even niet hoeft wil ik haar dat niet aan doen.

Superhafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:29

Ik denk inderdaad dat je er dan vanuit moet gaan dat ze niet drachtig is,
Maar wel vreemd ja...van de DA: als jij verteld tegen de DA dat ze dus niet meer hooi krijgt dan normaal, dan zou je toch idd verwachten dat hij nog even doordenkt en in ieder geval niet zomaar weg gaat omdat hij het dan waarschijnlijk ook niet weet. (ik bedoel, dat kan hij dan ook eerlijk zeggen als dat zo is).
Het zijn ook niet zomaar even wat trillinkjes ofzo, je ziet haar buik op het filmpje echt flink bewegen!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:33

Superhafjes schreef:
Het zijn ook niet zomaar even wat trillinkjes ofzo, je ziet haar buik op het filmpje echt flink bewegen!

Ja daarom vind ik het ook zo vreemd, ik heb nog nooit een paard gezien waarbij de buik zo tekeer gingen door de darmen? Daarom vertrouw ik het ook niet helemaal. We blijven haar in ieder geval zeer goed in de gaten houden.

Superhafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:34

Dat zou ik idd zeker doen, je weet maar nooit..! Ik heb het zelf ook nog nooit gezien bij een niet-drachtig paard zeg maar...

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:35

al zawraa: ja dat snap ik. Mijn vraag was ook niet als commentaar bedoelt maar juist dat ik dacht dat je niet veel keus hebt daar (helemaal geen keus dus).

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:40

jennyk schreef:
al zawraa: ja dat snap ik. Mijn vraag was ook niet als commentaar bedoelt maar juist dat ik dacht dat je niet veel keus hebt daar (helemaal geen keus dus).

Ik had het ook niet als commentaar opgevat ;) Nu ik mijn vorige post doorlees komt die inderdaad wat verdedigend over, dat was niet de bedoeling. Was meer bedoelt als voorbeeld dat hier vandaan de stap waarschijnlijk nog groter is om naar een kliniek/andere DA te gaan als je het niet helemaal vertrouwd.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:43

is al goed hoor. Lijkt me soms best lastig om op een eiland te wonen, al heeft het natuurlijk ook wel weer z'n charme.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:47

Zodra wij het geld hebben om ergens een huisje met land te kopen, zullen wij hier zo snel mogelijk vandaan gaan. Best leuk hoor wonen op Texel, maar ik vind het een te groot risico met de paarden. Stel dat er 's nachts iets heel erg mis gaat, dan kan je dus niet naar een kliniek, de eerste boot gaat dan pas om 6 uur 's ochtends weer (en op zondag 7 uur en 's winters 8 uur). Ook met verkopen van paarden is het lastig, er zijn weinig mensen die willen komen kijken, de meeste mensen zien het als de andere kant van de wereld :D